{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

nybegynder trackdays / træning. hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa er en dreng der vil til og køre noget mc. Jeg køre race på scooter. Og træner meget. Ville høre jer af hvad for en maskine man skal begynde på, cbr 600cc R6 ville det blive for voldsomt for mig. hvor er der træning for en som mig UDEN LICENS. Efter hvad jeg høre er trackdays en almindelig dag med træning? der skulle vidst også være noget om mandagen. Eller ville det være nødvendig og have licens. Som jeg ser på det skal jeg igang og ud og træne lidt.. Inden jeg ville tage et licens hvis det var.. Bliver 16 år nu her´, håber i kan hjælpe mig Mvh Kent.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nybegynder trackdays / træning. hjælp
  • #1   22. maj 2011 en Kawazaki 250 uden afgift er vist rigtig fint, kan du først kontrollere den køre du lige så hurtigt rundt på Knutten og Sturup som de større maskiner. det er ofte ikke maskinens kræfter der er afgørende det er og bliver til hver en tid piloten på maskinen.
    - så du kan roligt starte på noget 250ccm


  • #2   22. maj 2011 Sorry! ! hellerup vvs . . det med farten er ikke helt rigtigt, en 250`er kan ikke følge med, i sving jo, men ikke på de lige stykker, men en R6 er en rigtig god og letkørt maskine at starte på, min egen knægt var 16 da han fik sin R6 ( kører stadigvæk på en ) han fik en dag på en honda vfr 400, og den opfyldte ikke hvad han søgte, det går rigtigt hurtigt med at vokse fra de små maskiner, og man kan lige så godt starte på en 600, det er trods alt din højer hånd der bestemmer farten, og indersiden af dit hoved der holder igen til du har fået erfaring nok til bare at lade stå til..
    http://bike-promotion.dk/shop/ , har noget af det du søger, men pas på ..... du bliver bidt af det he he.......


  • #3   22. maj 2011 Tja giver dig umiddelbart ikke helt ret, kan godt se pointen hvis man kommer på store baner som anderstorp og de der, men på de små baner er de små maskiner fine, og at gå fra en tunet scooter og direkte til en R6 er ikke vejen frem...
    i øvrigt er rekorden på knutten 59 sekunder og sat på en 125ccm (godt nok 2takter) men du dribler aldrig en 600 rundt på den tid der, og sikkert heller ikke en kawa 250ccm... men det er altså manden på maskinen der sætter omgangstiderne og ikke maskinen ( først når erfaringen er på plads og man kan kontrollere de mange heste og kg )


  • #4   22. maj 2011 har jo kørt 250cc før det bliver jo hurtigt kedeligt.. og som kim siger er det en selv der bestemmer gassen og hvor vildt det skal gå til.. men selvf ville det være bedst og starte på en lille maskine og bygge det helt op. smiley men tænker bare på det måske bliver for hurtigt kedelig og skal til og bytte den ud med en større maskine igen.. smiley men vil se hvad folk mere siger.. og tusiden tak for linket kim og tak for jers kommentare. smiley

  • #6   23. maj 2011 Jeg ville bestemt ikk starte på en 250ccm, mindst 400 evt en CBR eller VFR..

    Når det er sagt så kan de små maskiner oftest køre hurtigere igennem mange sving end store motorcykler..

    Kim S, en 125 totakter har højere hastighed gennem nogle sving end end moto GP racer på 800ccm..


  • #7   23. maj 2011 Ville helt klart også starte på en 600ccm så ny som tegnebogen tillader det.

  • #8   23. maj 2011 hehe okay, tak for det smiley

Kommentér på:
nybegynder trackdays / træning. hjælp

Annonce