{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder trackdays !
  • #1   9. feb 2009 så synes jeg faktisk i skulle starte med et par kørekurser, www.mc-sikkerhed.dk

    900kr for et 2 dages kursus, hvor du lærer at mestre nedbremsninger og undvigemanøvre, samt kørsel igennem sving med nedlægning hvor der er sand i svinget

    når man så har taget er par af dem, så kunne man jo starte op på banekørsel, det er ihvert fald min mening

    men ellers er der jo svingteknik, racing4fun og alle dem der


  • #2   9. feb 2009 Det kan klart anbefales! Der er noget at lære på alle niveauer. I 2008 var jeg afsted et par gange i grøn klasse. Det var skideskægt og meget lærerrigt.
    En dag på bane i Sverige koster vel mellem 1200 og 1800 afhængig af hvem der arrangerer og hvilken bane der er tale om.
    Prøv at kigge her:
    www.rpm-racing.dk
    www.mcracing.dk
    (link fjernet)



  • #3   9. feb 2009 Kik bl.a. på:
    - racing4fun.dk
    - team-trackday.dk
    - FDM kurser
    - Amu djursland kurser
    - RPM-racing
    - mestersvinger.dk
    - ... og mange mange flere

    Jeg var selv på AMU djursland kursus og racing4fun kursus (grøn) sidste år. Begge arrangører kan anbefales.

    På AMU djursland kurset får man en del mere teori. Dette kursus er splittet op i 3 moduler hver time. 1. modul omfatter en teoretisk gennemgang af et emne, 2. modul omfatter kørsel på manøvrebane, dvs. keglekørsel osv. 3. modul omfatter rigtig banekørsel på ring djursland. Pris: 1700 for 2 dage.

    For:
    - virker godt med den teoretiske gennemgang og manøvrekørsel
    - kompetente instruktører
    - på djursland (nemt for mig, da jeg er fra Århus)

    Imod:
    - ring djursland er en miniature bane. Derudover er den ultraglat når der er

    Derudover var jeg på racing4fun kursus på Knutstorp i Sverige. Her kører man 15 minutter pr. time og resten af tiden går på 1) en kort gennemgang af sidste køretur og 2) spise/drikke/se de andre, dvs. der er en del mere ventetid. Pris: 3000 for to dage.

    For:
    - Kompetente instruktører
    - Ring Knutstorp er en fantastisk bane med gode sving og bakker.

    Imod:
    - Det er placeret i Sverige
    - Det er forholdsvis dyrt (3000 for to dage + transport, benzin, mad osv.)


  • #4   9. feb 2009 Jeg vil faktisk give dækskifteren ret i, at det er en fordel at starte med kørekurser. Eksempelvis AMU djursland kurset er et kombineret kørekursus / trackday, så det vil være et oplagt valg.

  • #5   9. feb 2009 thomas, både mc-sikkerhed og dmc tilbyder kørekurser for 900kr for 2 dage, det er jo så latterligt billigt man burde sparkes i løgene for at lade være

    jeg skal klart på mc sikkerhed her i foråret


  • #6   9. feb 2009 www.mc-sikkerhed.dk er det på egen maskine?

  • #7   9. feb 2009 Jeg har selv været på bronzekursus 2 gange. DMC baserer sig ikke på svingteknik men udelukkende bremseteknik (fuld opbremsning på bagbremse, forbremse og kombineret), undvigemanøvrer (højre om, venstre om, bestemt af instruktør) og generel kendskab til egen maskine. MC-sikkerhed er en udbryder-gruppe fra DMC og indholdet af deres kursus er det samme som bronzekursus.

    På AMU-djursland kurset (og FDM) får man kombinationen af en teoretisk gennemgang af svingteknik og den praktiske udførelse. Derudover får man lidt bremseteknik (meget lidt) og generel håndtering af MC'en.

    Måske man burde overveje en kombination for både at få bremse- og svingdelen.


  • #8   9. feb 2009 Jonas: ja

  • #9   9. feb 2009 dmc og mc sikkerhed er faktisk det samme de tilbyder, mc sikkerhed er en udbruder gruppe fra dmc, da de mente de kunne gøre det bedre, og de ville nogle andre ting

  • #10   9. feb 2009 og de er begge på egen mc, dogs akl man ikke komme det larmerør, så i med en dbkiller så kommer man til at køre

  • #11   9. feb 2009 Jeg havde overset, at Klavs er rimelig nybegynder på MC, så jeg giver dækskifteren ret.

    Det kloge valg:
    Start med DMC eller mc-sikkerhed for at opnå en fortrolighed med maskinen. Derefter tag på AMU djursland eller FDM for at starte med svingteknik
    Endelig et rent trackday kursus (racing4fun, team-trackday, mestersvinger, RPM-racing, whatever)

    Det utålmodige valg:
    Tag på trackday kursus og håb at teknikken tilpasser sig. Jeg er selv glad for at have startet med DMC og derefter AMU djursland. Man får altså en større base og bedre overblik på egentlige trackdays.


  • #12   9. feb 2009 Mine første trackdays var grøn klasse med Racing4fun.
    Det kan jeg varmt anbefale.

    Der havde jeg dog 4 års erfaring fra gadekørsel.

    Set i bakspejlet i dag, burde jeg dog have startet tidligere smiley


  • #13   9. feb 2009 www.trackdayriders.dk

    Du kan også finde os på MC messen i Bella centeret hvis du skal derind. Så kig forbi siden og meld dig ind og få del i den info der er derinde.



  • #14   9. feb 2009 udentvivl
    www.team-trackday.com

    Tag ind og hils på dem i bellacentret og få en hyggelig snak (de står sammen med "trackdayriders" )


  • #15   9. feb 2009 Racing4fun skulle være rigtig godt! Jeg tager selv afsted den 3. maj 2009 og glæder mig afsindigt. Du kan købe hhv. 1 og 2 dage så der er for enhver smag.

    Mvh
    Poul


  • #16   9. feb 2009 Hvis du vil have mere køretid, lavere pris og fri afbenyttelse af masterkører i de to laveste klasser (grøn og blå).. så kan du ikke komme uden om team-trackday.

    så vidt jeg ved har de sat priserne op på grønklasse hos racing4fun.. og der har du altså kun 15 minutters pas i modsætning til 20 minutters pas ved team trackday.. (på en hel dag får du 35 minutter mere køretid på et TT arrangement - bestemt værd at have med i baghovedet)


  • #17   9. feb 2009 Jeg skal vist prøve team trackday i 2009. Jeg har indtil videre tilmeldt mig et arrangement ved Racing4fun, og det er ganske rigtigt rimeligt dyrt. Om det så er bedre skal jeg ikke udtale mig om. Jeg ved ihvertfald, at noget af baggrunden for prisstigningen i grøn klasse er, at de ønsker færre deltagere pr. hold for at give mere individuelt feedback. Hvor store er holdene typisk i grøn klasse på team trackday?

  • Magnus A
    Magnus A Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 28
    #18   13. feb 2009 "svingkørsel med nedlægning gennem grus med efterfølgende udskridning"

    Udskridning, som i at man forsvinder ud i sikkerhedsområdet? Unnskyld mig, men jeg er nordmand smiley



  • #19   13. feb 2009 manus, er det mig der har skrevet det???

  • #20   13. feb 2009 Magnus: du henviser til FDM, ik? Det er mig bekendt bare en øvelse, hvor de strør noget grus rundt i et sving. Du skal så køre igennem det og opleve hvordan baghjulet skrider kortvarigt ud for derefter at få fat igen.

  • #21   13. feb 2009 www.team-trackday.com har nye spændende baner på programmet iår . (kendere vil også se at der er kommet nyt website)

  • Magnus A
    Magnus A Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 28
    #22   14. feb 2009 Thomas: ja det var rigtig. Tak for det. Jeg synes det hørtes ud som om man skulle ned og føle asfalten, det høres jo ikke hyggelig ud med sin egen cykel, og sine egne ben som gerne ikke skal brække smiley

Kommentér på:
begynder trackdays !

Annonce