2.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hans T
Hans T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Polen og Tjekkiet Polen og Tjekkiet

Hej Bikere,

overvejer at køre til Polen og Tjekkiet til maj sammen med en flok mc-venner. Har hørt, at man skal passe meget på sin mc i Polen. Hvad har I af erfaringer med de 2 lande? Har I gode ideer til, hvad man bør se, vi overvejer Auswitch, hvad kan I ellers anbefale.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polen og Tjekkiet
  • #1   27. jan 2009 Har ikke været på mc i Polen, men har været på en uges ferie i Stettin, super fedt... Og det skal vi også i år igen..

Jeg kender ikke så meget til seværdigheder, da vi mest kommer der for at slappe af og få masser af super god og billig mad + drikkelse... smiley

Men kommer i forbi byen så er der rigtig mange godt spisesteder, jeg kan varmt anbefale de traditionelle polske restauranter, det smager suverænt, vildsvin, hjort osv... mums smiley

Og ellers kan man i Stettin spise på en stor båd nede ved havnen, som er lavet om til flydende restaurant, de serverer russisk og polsk mad, rigtig hyggeligt, især med alle de flotte gamle bygninger langs vandet!!

• #2   27. jan 2009 Jeg vil ialt fald råde dig til at se dig grundigt for på landevejen i Polen. For satan de kan ikke finde ud af at køre bil dernede!

• #3   27. jan 2009 hej Hans.

Jeg gjorde turen rundt sidste sommer. Du er velkommen til at maile: gin@get2net.dk for detaljeret info.

Gert

• #4   27. jan 2009 har efterhånden kørt en del km på mc i polen.
    fedt folkefærd når man kommer ind på livet af dem er de utrolig hjælpsomme...
    inden jeg tog afsted første gang hørte jeg på en masse fordomme om landeves røvere og at de stjal med arme og ben.. jeg har ikk oplevet nået i polen som er negativt vil jeg sige...
    der er rigtig meget at se i polen.. steder som jeg synes man bør se er byen Zakopahne som ligger ved den slovakiske grænse(tatra bjergene) der er utrolig flot og nogen rigtig fede veje...der er også Krakow rigtig flot i den gamle bydel og fed by at være i hvis man går efter en stor by ned gang i og nassere fesr og farver...de gange jeg var i polen sov vi enten i telt (på mark eller i skov), eller vi boede på hostel eller i noget lignene bedand breakfest.. priserne for et værels til 2 lå fra 15 til 45 euro alt efter hvor i landet og hovr fint det skulle se ud..

har du nogen spørgsmål eller bare vil høre lidt mere om mc og polen er du velkommen til at skrive en besked til mig

• #5   27. jan 2009 Har været på en uges rundtur¨på mc i Polen. Vi sejlede fra københavn til Svenutche? og så ellers ned igennem til slovakiet.

Kan varmt anbefale Auswich og Birkenau. Det er en spændende og skræmmende oplevelse at gå igennem disse anlæg.'
    Hvis du ikke har set det før, må du ikke snyde dig selv for det.

Krakow er en flot by. Masser at se på.
    Udenfor Krakow ligger der en saltmine. Jeg kan ikke huske hvad den hedder. Men det var også meget spændende at se. Man kommer et par hundrede meter under jorden og kan se hvordan minearbejderne har hugget en kirke ud dernede. Imponerende.

Vi (4 unge fyre) mødte en polsk pige på færgen, som var på vej hjem til Polen.
    Hun inviterede os med til familefest på hendes familes hestestutteri. Det var en fantastisk oplevelse at være med til et "lokalt" festarrangement.

Nu er det 15 år siden vi var afsted, men jeg kan forestille mig at man stadig skal passe på sine ejendele.

• Hans T
    Hans T Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   27. jan 2009 Tak for jeres indlæg, nu kan vi komme videre med planlægningen, hvis jeg kan få mine mc-venner overbevist om, at Polen og Tjekkiet er det rigtige valg. Det kan somme tider være svært at overtale folk der er vant til at køre til Harzen, at der også er andre fine steder i europa. Det skal trods alt være lidt tæt på DK når man kun har 5 dage til rådighed.

• #7   28. jan 2009 Hej Hans,
    Det er noen år siden jeg var i Polen sidst, den gang dårlige veje men det kan have ændret sig. Jeg er på 3 år bosat i Tjekkiet og kan kun anbefale kørsel hernede. Der er mange fine veje med flot natur og gamle borge etc. Og så er det stadig billigt med mad og drikke. Så held og lykke med turen. Mvh Mikael

Kommentér på:
Polen og Tjekkiet

Annonce