717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Nye Schengen-medlemmer !!! Nye Schengen-medlemmer !!!

Jeg undres når jeg læser, at EU-Rådet har konkluderet, at Estland, Ungarn, Letland, Litauen, Malta, Polen, Slovenien, Slovakiet samt Tjekkiet har gennemført de nødvendige foranstaltninger til at kunne deltage fuldt ud i Schengen-samarbejdet.

Det betyder i første omgang, at grænsekontrollen mellem medlemslandene forsvinder - hvilket jo er godt nok for nogle. Det jeg fryger er, at det stigende antal indbrud/røverier, som de fermøse Øst-bander står for, overhovedet ikke bliver til at kontrollere.

Det bliver nu ganske frit at færdes rundt i medlemslandene. Det vil stadig være muligt at udvise personer, som har begået kriminalitet, men hvem skal så kontrollere, om de er forment adgang eller ej, når de efterfølgende atter drager mod Danmark og trodser forbuddet. Når de først er i et Schengenland - ja så er der fri passage medlemslandene imellem!!!

Mon ikke EU-Rådet skulle overveje den side af sagen, inden de godkender de "nødvendige foranstaltninger", som det er beskrevet i nedenstående link.

http://www.eu-oplysningen.dk/nyheder/euidag/2007/november/schengen/

Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye Schengen-medlemmer !!!
  • #1   22. nov 2007 Ja... men hvorfor ikke taget skridtet fuldt ud og bygge en mur rundt om danmark?

• #2   22. nov 2007 Det kan godt være der kommet en lille stigning, men efter hånden som EU får udbygget landenes infrastruktur, så vil lande som polen og estland, letland og litauen m.m. have same leve standard som resten af EU..

man sagde jo det samme om grækenland og portugal da de kom ind... men sådan er det jo ikke endt, tror folk skal slappe lidt af med hensyn til frygten for øst landende... de er sgu ikke alle sammen så korrupte som mange tror smiley

• #3   22. nov 2007 Tore:

Nu har betydningen af åbne grænser jo ikke helt samme effekt for Grækenland, da de jo stadig skal igennem en del IKKE medlemslande for at køre herop.

Hvorimod vores Østlige naboer der nu står for indlemmelse har grænser op til medlemslande (eks. tyskland)

Og det vil unægteligt gøre livet og arbejdsområdet for de uærlige individer meget nemmere og større.

Og generelt har jeg svært ved at se fordelen ved åbne grænser, har man rent mel i posen, tager det grænse check ikke mange sekunder.

-
    Dahl

• #4   22. nov 2007 Det største problem jeg ser, er at lille DK mere eller mindre er et slaraffenland for alternative eksistenser østnaboer.

I Danmark har vi gennem mange år opnået en god solid økonomi, og vores luksusgoder overstiger langt, det nivau man ser i Østeuropa. Danske hjem er fyldt med isenkram, lige til at gå til.

I forhold til de danske vanekriminelle, som begår indbrud i et enkelt eller to hjem, ser man, at østbanderen hærger en hel bydel/landsby, biler som hjem.

Forskellen i økonomisk uligevægtighed er simpelthen for høj, og burde efter min mening være udlignet mere, inden man åbner grænserne mod bl.a. øst. Vores offentlige systemer kan ikke følge med, og ressourcerne i politiet er jo som bekendt under pres i forvejen, og derfor ikke gearet til at forebygge/håndhæve den slags.

Jakob

• #5   22. nov 2007 ja Rom blev jo heller ikke bygget på èn dag , ville også hellere se en mindre forskel inden grænserne åbnes ...
    og det kan sikkert tage en del år inden balancen er til dette
    Kunne være man skulle bygge sig en borg smiley men bare se som det er lige i øjeblikket , vi flyder i udenlandsk arbejdskraft og sorte arbejdere og kriminelle udefra østen ... og for nogen vil det være rent slaraffenland og en hurtigere vej til nemme penge

• #6   22. nov 2007 Jeg synes vi danskere skal sætte alle ressourcer ind på hurtigst muligt at bosætte os på Månen, evakuere hele befolkningen og etablere et lunart dækkende missilforsvar....

• #7   22. nov 2007 Kleen™:

Ha ha - ja god idé, men mon ikke det var billigere, at bygge nogle flere fængsler, og så smide dem der ind på livstid, hvis de så meget som tænker på at begå kriminalitet i vores lille land.

Jakob

• #8   22. nov 2007 MOTO:

Du har så evig ret. Men det er jo lige der problemet er. Hvem skal kotrollere, at den udvisning ikke bliver tilsidesat. Hvem skal sørge for, at en udvist ikke kommer til landet igen?? Der er ingen toldere, så hvis det skal opdages, kan det vel kun lade sig gøre, hvis de kommer i kontakt med politiet igen - og hvad er chancernen for det???

Jakob

• #9   22. nov 2007 Dette er en helt enkel konsekvens af vort EU-medlemskab!

Vi kan lide den eller ej!

Har man problemer med dette, er der folkebevægelsen, Enhedslisten og Dansk Folkeparti at henvende sig hos smiley

• #10   22. nov 2007 Man kunne overveje om Al Quaida vi lege med.....

• #11   22. nov 2007 Knud:

Ja selvfølgelig og jeg har personligt ikke noget imod EU generelt.

Jeg synes bare jeg ser konsekvensen af virkeligheden, som borger i Danmark, og ikke konsekvensen af virkeligheden, set fra den indvendige side af væggene på et kontor i Bruxelles.

• #12   22. nov 2007 Jakob:

Det kan jeg personligt tilslutte mig - det irriterer mig også, at der er en EU-forordning, der faktisk fortæller mig, hvornår jeg må starte min plæneklipper!!!!

Faktum er desværre, at vi med meget hurtige skridt bevæger os mod et Europas forenede stater, med alle de samme konsekvenser, som man f.eks. ser i USA. Bortset fra, at man der som union har haft 230 år og en megaborgerkrig til at øve sig i.

Når det så kommer til stykket, kan vi faktisk bestemme meget lidt lokalt, og med den nye EU aftale, bliver det endnu mindre.

Du forholder dig til konsekvenserne i borgernes virkelighed, men desværre kommer borgerne i deres virkelighed også til at forholde sig til konsekvensen af den politiske virkelighed - vore dage som Torneroseland er forbi!

--jeg holder heller ikke af det smiley

• #13   22. nov 2007 Erupas forenede stater og USA kan vel nok sammenlignes. Dog valgte forskellige folkeslag, mere eller mindre frivilligt, at starte et "nyt" land op i amerika. I Europa er det trods alt adskildige tusinde år, som pludselig skal samles under én forfatning. Vi kan jo ikke engang kommunikere med folkeslagene. Det er jo som bekendt ikke tilfældet "over there".

Og ja - jeg forholder mig til de konsekvenser jeg ser som borger, og det er jeg også nødt til. Ellers ville jeg jo have en politisk fremtid. På den anden side, så er det bare foruroligende for mig, som borger, at være vidne til den virkelighed, som kontornusserne trækker ned over ørene på mig. En virkelighed, som de formentlig ikke engang selv kender konsekvenserne af.

Flytter sgu til Norge smiley

Jakob

• #14   22. nov 2007 Jakob:

Kan sagtens følge dig - men Norge???

Ved du hvad øl og pizza koster der??????

Det er stadig det eneste land, hvor man kan købe en halv agurk, fordi en hel er for DYR!!!

Forresten, selv om der ikke er så store sprogforskelle, er der ganske pæne sprogproblemer i USA smiley

MOTO:

Helt enig - altså ikke i at urmageren skal begå selvtægt, men i, at han aldrig skulle have havnet i en situation, hvor det bare kommer til overvejelse!

Der er noget, der ikke fungerer!

• #15   22. nov 2007 MOTO:

Politiet må jo forholde sig til de retningslinjer som er udstukket for dem, det kan der ikke laves om på. Men ja - der er alt alt for lidt til det forebyggende arbejde. Klart - det kan ikke lade sig gøre at tage alt i opløbet, men noget kunne helt klart forhindres. Det kræver flere hænder, men det kan man jo ikke klantre poliitet for. Det skal politikkerne klantres for. Det er jo dem der sidder og administrere de midler, som politiet skal drive hele organisationen for.

Jakob

• #16   22. nov 2007 Jakob:

Flere hænder flere penge, det er en sang vi alle har hørt mange gange:-)

Jeg er ikke uenig, men kan bare konstatere, at vi for ultrakort tid siden havde en chance for at gøre netop noget ved det. Det valgte den danske befolkning fra .....

• #17   22. nov 2007 Knud:

Ja - ok godt ord igen.

Men, chancerne for at en Østbande kommer i mit nye hjem i Norge, for at stjæle min dyrt indkøbte halve agurk, er nok relativt lille smiley

Jeg er enig i, at det blev trukket alt alt for langt med urmageren. Men når man lever i et retssamfund som skal fungere, som vi kender det, så SKAL sagen i det mindste undersøges på lige fod med andre sager. Men der må ikke gå SÅ lang tid med at finde ud af, at der var tale om nødværge.

Jakob

• #18   22. nov 2007 Knud:

Tror situationen kunne have været anderledes ved valget, hvis oppositionen havde haft en lidt skarpere kanditat til statsministerposten. No offence - men ret meget andet en at se godt ud, kan hun altså ikke endnu!.

Jakob

• #19   22. nov 2007 Jakob: LOL

Ja sådan kan man have mange synspunkter smiley

Jeg respekterer da det valg befolkningen har truffet, nu må jeg så også accepterer konsekvenserne, og blandt disse er en voldsom topstyring af økonomi, som f.eks. ikke tillader politiet at afvikle overarbejdspukler vha penge, men afspadsering.

..mmmm... jeg har faktisk opholdt mig ret meget i Norge, og skal jeg være helt ærlig, vil jeg hellere risikere at miste en hel agurk her, end klare mig til den halve jeg kan have i fred deroppe. De er sgu meget flinke og landet er smukt - fint ferieland - men bo der?????

• #20   22. nov 2007 Ja Norge er et meget smukt land. Jeg undrer mig stadig over, at der så kort afstand fra Danmark ligger et land, som er så naturmæssigt forskelligt. Har dog ingen erfaring med at bo der, men jeg tager da ikke ubetinget din udlægning for udtømmende.

Hvis så bare man kunne nøjes med en agurk, så var valget jo også lige til, men mig bekendt er det langt fra det som står højest på indbrudslisten !!!

Der er jo også de sigøjnertyper, som bruger deres børn til at stjæle for sig - helt ærligt. Bare split børnene ad, så de kan blive lige så kriminelle. Svært når nogle folkeslag er andre kulturelt underlegen (bemærk venligst, at jeg undlod at anvendte termen intiligent underlegen, hvilket jo næsten havde kostet Mogens kamre (li ham eller lad vær) posten i EU).

Jakob

• #21   22. nov 2007 Jeg hader østlandene.
    Østeuropæiske bander, sigøjnere, roer... Og så kommer de og tager vores sort arbejde.. :-))

Kommentér på:
Nye Schengen-medlemmer !!!

Annonce