Hjælp, mangler shims! Hjælp, mangler shims!
Hejsa!
Endelig havde jeg fået taget mig sammen, købt pakning, fået lokket en af mine venner til at komme forbi lidt senere og hjælpe med at få stillet mine ventiler, da den tikker lidt - MEN til min rædsel så jeg lige i min haynes, at lige min model (450'eren) skal justeres med shims, i modsætning til de andre modeller, den også dækker - så hvad i alverden gør man en søndag formiddag, uden shims når man skulle have stillet ventiler og regnede med, at bruge cyklen senere i dag?
Åbner vi den, checker spillerum og så køber shims i morgen (er det til, selv at montere når man ikke har prøvet det før, og alene?)
Eller venter man til en helt anden dag, hvor man kan købe shims'ene?
ELLER er der noget som helst sted, man kan få dem i dag?
Mvh.
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.912
Saml den igen og kør din tur du havde planlagt.
Når du så skiller den ad igen, så sørger du for at have en Haynes ved håden - så er alle dine spørgsmål besvarede på 30 sek.
Når du er frisk på at stille ventiler, så er der også en masse andre ting du selv vil lave, og så er Haynes bogen uundværlig.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
der er stor sandsynlighed for at den stå inden for tolerancen, og du- i bare kan samle og kører vidre... ellers køber du i morgen.. ( hvis du kan få dem i morgen ) de er vist ikke lige til at få i løs vægt over det hele......
my 5 cent
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Kan se, at Haynes'en anbefaler et eller andet specialværktøj, men at man kan klare sig med en plade metal, men er lidt i tvivl...
Og ja, Haynes'en har allerede været en lifesaver flere gange, men derfor er jeg stadig lidt i tvivl indimellem
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.912
Oftest kan man sagtens selv opfinde noget smart som erstatning til specialværktøj, som typisk koster en formue og ikke kan findes så nemt.
apr 2007
Men igen, den største tvivl er vel, hvis den ikke er inden for grænserne, så skal den jo åbnes to gange, skal jeg bruge en ny pakning hver gang, eller hvornår skal jeg bruge den nye jeg har, nu eller anden gang jeg evt, samler den?
feb 2007
så vent indtil du ved hvor det hele kan fås ( resevedele ) osv osv
åben --tjek---- køb-- samel---- og kun en gang-- og ja der skal bruges friske pakninger--
apr 2007
THE Jobbe
Det er såmænd ikke dét, det er udskudt en del i forvejen - nu var det bare endelig lykkedes at finde et tidspunkt, hvor vi begge havde tid, jeg havde fået pakninger og det hele...
apr 2007
Og 25/stk er til at overleve, når det kun er 4 ventiler det drejer sig om
apr 2007
Er det normalt sådan en ting, de genbruger på flere modeller, eller er de modelspecifikke?
feb 2007
jeg ved der er en i hillerød der har søndags åben 12-16 det er mc centret
(link fjernet)
mvh
feb 2007
svære er det vel heller ik.... det kunne jo være. .
Hjælp, mangler shims!