1.190 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

YZF 750 kobling i FZR 1000 motor YZF 750 kobling i FZR 1000 motor

Som overskriften siger har jeg tænkt mig at smide sådan en kobling i min motor, da den er en del stærkere og kan kan klare lidt mere. Alt passer perfekt, bortset fra det store tandhjul der sidder bagpå selve koblingsskålen. Det tandhjul som bliver trukket direkte fra krumptappen. Tænderne er for små, så jeg havde tænkt mig at bore de 3 store, svejste nitter ud så jeg kan få tandhjulet af, og så smide et tandhjul på fra en FZR 1000 kobling.

Problemet er at jeg ikke har kendskab til nogle steder som kan sætte tandhjulet fast SÅ DET HOLDER!!
På det originale ser det ud som om det er nogle meget kraftige popnitter som er sat på og så svejst sammen eller sådan noget...
På det her billede er de godt nok bare skruet sammen med bolte: http://www.honda-rc51.de/Clutch_Basket_2.jpg Men jeg vil nu godt have sat det ordenligt fast... (Billedet er ikke min kobling)

Nogle forslag??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  YZF 750 kobling i FZR 1000 motor
  • #1   10. jul 2008 er det ikke dem man kalder nlindnitter...

nitter der bankes flade når de er igennem hullet

• #2   10. jul 2008 Langemand.. Tror du har fat i noget af det rigtige.. Men synes bare det ser svejst ud.. Den der farve metal har når det har været rigtig varmt... Sådan ser nitterne ud..

• #3   10. jul 2008 Glider koblingen eller skal motoren tunes ?

• #4   10. jul 2008 Der er det velkendte problem med en "skratten" fra koblingen man kan mærke i grebet, når man sætter rigtig hårdt igang i starterne når der køres "dragrace".. Desuden flækkede min koblingsskål i sidste uge.. Det var rent held jeg opdagede det da jeg var ved at smide nye koblingsplader i den... Det er et kendt problem at FZR1000 skåle kan flække fordi de ikke har den forstærkningsring som der sidder på fx. YZF750 skålen.. . Derfor sætter jeg den i smiley Cyklen får jo noget at leve af...

• #7   10. jul 2008 Hvis det problem du beskriver svarer til det amerikanerne kalder "chattering" så gør YZF 750 koblingen det samme. Min YZF 750'er gør det specielt hvis den er rigtig varm og jeg kører med fuldsyntetisk olie (eller olien er ved at være slidt).

Jeg mærker det mindre i koblingshåndtaget som du beskriver, men oplever derimod en slags vibreren fra motoren lige i tilkoblingsøjeblikket ligesom det tydeligt fornemmes at kraften fra motoren overføres ujævnt til gearkassen.

I de go'e gamle dage da EXUP Brotherhood levede i bedste velgående gjaldt tricket fra Factory Pro ( http://www.factorypro.com/tech/clutch_y.html ) som værende noget der hjalp godt på problemet.

Har selv tænkt mig at modificere koblingen på denne måde til vinter.

• #8   11. jul 2008 Min kobling er skam modificeret på den måde fra tidligere ejer... Dog er det ikke så godt lavet, så jeg tror det har noget med det at gøre... For jeg lavede selv modificeringen på mine 2 andre motorer og der virkede det perfekt.. Men så er der stadig koblingskålen fra yzf som har den forstærkningring jeg vil have hen på min... Så derfor smider jeg bare hele lortet hen da det ellers passer over...

• #9   11. jul 2008 Hej Yamaha freak du kan mont en koblingskål fra en YZF1000 af de sidste modeler den er noget stærker og beder end din og skulle passe lige i, har tilfældigvis lige en helt ny liggende som jeg aldrig fik mont i min tunede Yams da den blev solgt.hvis interesse skriv.

• #10   11. jul 2008 Kim P >> Har du nogle billeder af den du kan sende mig? Sender dig lige min email...

• #11   11. jul 2008 det har jeg ikke da den er i orginal indparkning jeg tror jeg har parkninger osv også . men send din Email.MVH.KP

• #12   11. jul 2008 Er skam sendt til dig over post systemet...

Kommentér på:
YZF 750 kobling i FZR 1000 motor

Annonce