{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

R6 05 vs R6 08 {{forumTopicSubject}}

Hejsa Allesammen

Jeg har en plan om at vil købe drømmemaskinen til foråret.
Det SKAL være en R6, men jeg er i tvivl om hvilken årgang??

Jeg har kigget meget på begge, og syntes de er super fede, men jeg falder nu mest for den nye bl.a. pga. design.
Der er også den forskel at 05 kan man allerede finde til 110kkr. og 07/08 kan findes til 150kkr.
Er det værd at bruge 40 k på en nyere årgang, her tænker jeg på teknikken bag, værdi fremover og hvilken I mener er bedst?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R6 05 vs R6 08
  • #1   6. jun 2008 Hvis 05 er den samme som 06, så prøv at spørg Chris:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=6638

Han har haft en R6 fra 06 og har nu købt en R6 fra 08

• #2   6. jun 2008 05 og 06 er ikke ens..

den nyere 06-08 model har fået mange opdateringer i forhold til 05 modellerne.. det er en helt anden cykel.

(vil selv gerne have en 06-> til banen... )

• #3   6. jun 2008 06>08 ligner hinanden ret meget på designet. 08'eren har dog fået et bedre mellemområde end 06-07 grundet variable tragte som på de nyere R1'ere.
    Men jeg vil dog vove den påstand at en 05'er har endnu bedre mellemområde og er desuden også en lille del mindre "aggressiv" i kørestilling end de nyere, hvilket gør den lidt mere brugbar i det daglige. Men jeg er ikke i tvivl om at de nyeste maskiner er bedre på bane, hvis man kan presse dem til det yderste, hvilket de færreste kan.
    Værditab er nok mindst på 05'eren, da de er efterspurgt på deres lave pris. Garanti er også den samme på yamaha's mc'ere fra 2005 og frem, så du har også 5 år på en fra 2005.

• #4   6. jun 2008 Den sidste test jeg læste, der blev skrevet, at såfremt du skulle bruge motorcyklen til daglig kørsel på landevejen, så skulle man købe 05 modellen, og hvis det primært var til bane så 06-07-08 modellen.

• #5   6. jun 2008 Jeg syens det afhænger lidt af hvad du vil bruge den til.

05´ern er noget mere gadevenlig end 08´ern, motormessig og affjerdringsmessigt. Ska du have en trunte bag på er 05érn også nok lidt bedere. Ved min brokker sig gevaldigt over siddestilligen på min 08´er

Men når det gælder hardcore banekørsel og lyhurtige landevejs ture, knæ i asfalten og alt det pjat, og slefølgelig uden trunte bag på så er 08´ern hysterisk morsom.

• #6   6. jun 2008 affjedringsmæssigt ???!! der er præcis de samme typer affjedringer på begge maskiner og de skal stilles præcis og i alle detaljer. En 05'er er mindst lige så sjov på en svingtur som alle de andre smiley

• #7   6. jun 2008 R46

Enig de har begge to upside down osv. Men setup er forskelligt.

Og jo selvfølgelig er en 05 R6ér da også sjov til en svingtur det har jeg ikke sagt. Det eneste jeg mener er bare at det er det eneste en 08 R6ér kan. Den er sgu ikk så anvendelig til meget andet.

• #8   6. jun 2008 det er begge gode maskiner ingen tvivl der . jeg valgte dog den nye frem for en lidt ældre . der var en del der talte for at tage den nye , både den nu nedsatte pris og så sandelig også de opdateringer de har givet den .

tag en 2008èr . den er SÅ fed at køre .

Kommentér på:
R6 05 vs R6 08

Annonce