{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Yamaha r6 vs Kawasaki 636 årgang 04-05 {{forumTopicSubject}}

Hejsa


Har netop erhvervet mig kortet til cykel så nu skal der købes. Har kig på de to overnævnte bikes i årene 04-05. Kan i anbefale den ene frem for den anden? Er lidt lun på sådan en ninja, men ville lige hører ad da jeg ikke har så meget forstand på det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha r6 vs Kawasaki 636 årgang 04-05
  • #1   12. nov 2010 du skal købe den du syntes du føler dig mest tilpas på, de to cykler kan meget mere en du nogensinde får brug for på alm vej, men jeg havde oz taget 636, den er mega fed

  • #2   12. nov 2010 der er jo forskel på en kawa 04 model og en 05.. eller mener du dem begge vs yamahaen?

  • #3   12. nov 2010 Fede cykler begge to, men hvis det bliver Kawa'en skal den være grøn. De er klart hurtigst smiley

  • #4   12. nov 2010 Min fejl, det er en kawa 04 model jeg mener. Hvordan er holdbarheden kawa vs yamaha?

  • #6   12. nov 2010 Både kawa og yamaha har opdateringer fra 04 til 05 . Kawa skifter udseende og yamaha får usd forgaffel . Dog er yamaha R6 2005 spyttet ud på tilbud i flere år og der kører derfor en milliontrillion af dem og derfor syntes jeg den er røvtrist at se på . Men teknisk set syntes jeg den er bedre end kawaén . Ud at prøve dem . Valget er til syvende og sidst dit alligevel . Og ingen af de to mcère er dårlige !!.

  • #7   12. nov 2010 begge er pålidelige mcér - enig med (præsi) i at yamahaen er kedelig at se på.. skulle jeg ha en kawa, så ville jeg personligt droppe 04 modellen, da 05-07 modellen fås til samme pris, og er så meget flottere.

  • #8   12. nov 2010 Jeg er enig med Benny. tag ikke 04 model i kawa . Større kinder skal man sku lede længe efter :-).den bike har jo fået fåresyge skulle man tro .

  • #9   12. nov 2010 http://www.dba.dk/kawasaki-zx-6r-636-ccm-05/id-68733048/ den lyder billig. Der er også et par andre der inde for mit prisleje fra den årgang.

    Men nu kommer der måske et fesent spørgsmål! http://motoduc.dk/product.asp?product=178 har købt sådan en dragt (den øverste med rødt i) den 'matcher' vel hverken blå,orange eller grøn. jeg ved det fesent men gider ikke se alt for dum ud hehe


  • #10   12. nov 2010 http://www.dba.dk/dks-billigste-ninja/id-68459319/

    køb fx. den her, og mal den om her til vinter..


  • #11   12. nov 2010 Du skal være opmærksom på hvilket formål du køber cyklen til... Hvis det er til bane og den skal ringe ud på begrænseren hele vejen rundt på banen er Yamahaen fed og teknisk et lille skridt foran. Hvis du skal køre bare lidt gadekørsel er de ekstra 37ccm på kawaen lækre da de giver bedre moment ved lavere omdrejninger. Jeg har personligt valgt kawaen fra 04 og om man kan lide designet er så et personligt spørgsmål... Jeg synes den er for feed smiley og teknisk er den stadig laaaaaangt overlegen til gade. Du har slet ikke grundlag for at kunne udnytte sådan en cykel til grænsen, så om du vælger kawa eller Yamaha er lidt lige meget. De er begge dig langt overlegne så vælg den du føler dig bedst på og som dækker dine behov bedst... Men prøv dem begge og læg særligt mærke til forskellen i mellemområdet hvor man kører normalt til gadekørsel. Du skal nødigt blive træt af den jo... Men ud og prøv dem...

  • #13   13. nov 2010 Jacob.
    636 fik ikke slipperkobling det var kun 600èren der fik det.
    Men ellers korrekt.


  • #14   13. nov 2010 Manden har LIGE erhvervet sig kortet - hvor reelt har han brug for en hardcore slipper-clutch til gadekørsel?... Come on guys smiley
    Jeg ved godt en slipper er bedre, men hvis det reelt ikke er noget han kommer til at mærke det næste laaaange stykke tid (med mindre han begynder til trackdays også) hvilken indflydelse har det så reelt på hans køb af ny cykel? Der er så mange ting der har større betydning synes jeg...

    Hvis du er helt frisk med pappet så er en 2003-model og fremefter langt fine til dine evner... Om 2-3 år når alt går væsentligt hurtigere kan man altid overveje om man skal investere i en anden (større?) cykel....


  • #15   13. nov 2010 jacob s . mit indlæg var et modsvar på jacob B`s indlæg . ikke på dit .

    For så vidt kunne trådstarter sku fint klare sig med en R6 2000 . Men nu spørger han selv til 04-05 modeller så det er vel det der skal tages udgangspunkt i . Og ikke hvad VI mener han burde.


  • #16   13. nov 2010 Det ved jeg godt Præsi smiley
    Min pointe var nærmere til Rene, at han bør se efter de funktionaliteter som han får brug for med hans erfaringsniveau og formål med cyklen.
    Da han er begynder og snakker om gadekørsel pointerer jeg bare at det er lidt andre områder han bør være opmærksom på, i forhold til hvis han søger en cykel der skal bruges til et par trackdays også hvor han måske vil til at jagte tider...
    Jeg forsøger bare at holde ham lidt til de behov han reelt får, istedet for ting der er federe på papiret men som han reelt ikke får brug for...

    Modellerne han refererer til er begge super fede modeller - næsten lige meget hvilken årgang han vælger af dem (04-05) men mit bedste bud er at han skal ud og prøve dem... Man mærker hurtigt hvilken man føler sig godt tilpas på... Og de har begge mere potentiale end hvad han magter de næste længe stykke tid... Så det er vel bare at vælge efter fornemmelsen i maven når man sidder på cyklerne?!


  • #17   13. nov 2010 Helt enig . Og det var for så vidt også det jeg rådede ham til i mit allerførste indlæg.



  • #18   13. nov 2010 kunne det ik være meget smart med slipper kobling, som ny mcist og uden rutine ? kunne da tænkes han en dag kom til at geare for langt ned og slippe koblingen.. eller er det bare mig?

Kommentér på:
Yamaha r6 vs Kawasaki 636 årgang 04-05

Annonce