2.897 visninger
|
Oprettet:
Yamaha R6 vs Honda Fireblade {{forumTopicSubject}}
Jeg har forelsket mit vildt i både Yamaha R6 Rossi-replika (årgang 2005 fundet til 78.000) og Honda Fireblade 954 (årgang 2003 fundet til 80.000).
Yamaha'en fordi den er usandsynlig flot i de farver, men betaler man ikke også 'bare' ekstra for de farver i forhold til en normal R6'er? Fireblade fordi det er en Fireblade.
Ja, det er 600 vs 900 (næsten 100), så det kan hurtigt blive religionskrig, men det er ikke mit formål
Jeg tænker lidt på køreegenskaber, holdbarhed, og den slags.
For/imod på de to modeller? Jeg er ganske bekendt med, at jeg skal have prøvet begge modeller, men jeg vil gerne lidt input også
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 117
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Jeg har ikke haft en R6, det er sikkert en fin bike også, tror bare generelt det er en MC der lever et hårdere liv. At virkelig fyre en 954'er af så man piner den er alligevel ikke noget man bare lige gør uden at have pappet som indsats, og rimeligt styr på hvad man foretager sig, så der er en naturlig begrænser der
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
Jeg siger bare at det bestemt ikke er et problem at komme forbi;)
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Jeg er helt klar over, at en prøvetur på dem begge vil fortælle rigtig meget om hvilken der er bedst. Det kommer jeg naturligvis ikke uden om.
Jeg hælder dog også lidt mere til Honda'en - større motor, større moment og generelt bare ond.
Jeg er selvfølgelig også rigtig interesseret i at høre fra folk, der har haft/kørt begge modeller
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
Men ja, den skal gerne skubbes et/to gear ned;)
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Søren så vent til du åbner op for en 954'er, så ser du vorherres ansigt
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
En Firblade er stort set hvilken model, bare skøn. Man sidder godt på den, en R6 er godt nok bette til mig.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Jeg ville absolut lade en prøvetur afgøre valget ( og ikke vælge en replica lak:-)
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Nu fandt jeg de to hos forhandlere, men jeg er ikke blind for, at de formentlig kan findes billigere i privat handel. Og ja - man betaler sikkert 25.000 ekstra for den lak
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Var jeg dig og når det er til gaden havde jeg nappet 954'eren... Super sprød cykel og ikke en "stangvare" som R6 05 modellen. De flere hk er så som så, de færreste kan udnytte det alligevel... Momentet derimod vil du blive glad for... Drej på håndtaget og så flytter pisset sig!
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 329
Er du til race er det den rigtige cykel den trækker ok og holder sig bedre i designet end hondaen
Prøv dem og kig evt efter en gsxr1000 evt k1 k2 model til de penge , det er cykel til små penge som trækker igennem
Forvirringen er total .
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Men ja, nu er vægt og power jo ikke alt!! Nogen er til 600cc andre 1000cc... Når vejen drejer kommer de lige hurtigt frem med den rigtige chauffør... og enhver idiot kan køre ligeud jo...
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
GSX-R 1000 K1 og lige deromkring er også med i overvejelserne indtil videre.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Hvad med den her
(link fjernet)
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
(link fjernet)
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Det er nok måske bundtrækket jeg savner mest i forhold til min egen (nu er alt jo relativt til en 400'er).
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Det er ikke helt korrekt. Forskellen på bundtræk er ikke så markant som du får det til at lyde på en k1 1000 og en k8 750. den største forskel Udover at forsikringen er billigerer er at k8eren er lidt lettere og ser noget nyere ud, og vil efter min bedste overbevisning være den økonomisk klogeste investering .... men en k8 findes jo også som 1000er til meget små penge pt...
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Kig nu på specs, en nyere 600 laver mellem 105-110hk på hjulet og en 750 mellem 120-130 og der er kun 10nm forskeld på hjulet fra 600 til 750.
En 1000 laver 160-170hk på hjulet og ca 110nm og vægt forskelden er næsten ikke eksisterene, ergo laver en 1000 næsten 40hk og 30nm mere
end en 750, og så er vi ikke engang begyndt at snakke om hvordan en 1000 motorkarakteristik er i forhold til en 600/750.
Brian
Og i øvrigt kan du du ikke lige linke en K8 gixxer 1000 til 90K
et andet skræmmende bud
(link fjernet)
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Dit fod arbejde er ikke iorden
En k8 gsxr 750, smider 150 hk og 88nm og vægten er reduceret med ca 5% udover den har bedre køreegenskaber.
Jeg vil faktisk påstå at de nye 750ere har bedre motorkarakteristik end en k1 1000.
Og mht køb. så er der ofte rendt nogle flere km gennem en k1 1000 end på en k8 750.
Jeg har for nylig prøvet begge maskiner. Tror du skulle prøve det samme jeg var ikke i tvivl om at det var en 750 jeg skulle have
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Jeg har ikke påstået at der findes k8 1000 til 90k men sagt at de fåes til "små penge"
Men jeg VED at en k7 750 koster 70k ca ( kan fåes til 65k hvis man kan leve med at den er blå :-))
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Min gamle K1 gixxer 1000 lavede 154hk og 110nm på hjulet de 100nm var tilstede ved 4800rpm og det er der en 1000 skiller sig ud...
find en k6 gixxer 1000 og lav en 100-200 til i 6 gear så bliver du overrasket over hvor hurtig den er...
desuden skal den være blå da det er den eneste farve til en Gixxer
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Har sørme prøvet en k9 1000.... og jo tak, der er en verden til forskel mellem en k1 og en k9 i 1l klassen.
BLÅ der er bare so much 1988...........
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 167
Prøvede en makkers Kikser 1000. Og syntes overhovedet ikke jeg sad i racer position på den.
Men som jeg læser dette her, så hold dig til Honda'en. Men en 954'er, må du ikke give mere end 60 kilo for.
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Ja der er vel 10hk og 10kg forskeld på k1 til k9 og 1sek fra 0-200 og 4km/t topfart
Det lyder som et sløjt eksemplar af en k1 gixxer 1000 du har prøvet
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 200
Havde en ide om at den var ligesom min gsxr 750 k7, bare med lidt mere power..
men men, der er en verden til forskel, 750èrn virker bare som en lille "sløv" knallert i forhold til den her..
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/41415-suzuki_gsxr_1000_helt_sort
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Dit notat er nøjagtigt som jeg beskrev tidligerer ( hvis du gad ulejlige dig med at læse)
Citat mig selv "Har sørme prøvet en k9 1000.... og jo tak, der er en verden til forskel mellem en k1 og en k9 i 1l klassen. "
En k1 1000 føles mere som en hayabusha lillebror end en 750 k8 storebror.
Min side af diskussionen stopper her, da det er formålsløst set i lyset af at du IKKE har prøvet en k6 -k9 750 og formodentlig heller ikke en k5- 1000
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 167
Men ja, Suzuki rev alle de andre fra hinanden ved K1'eren. Men den kørte ikke godt, du skulle pine den....
Nu er det BMW S1000RR og MV Agusta F4 1000RR der river de andre i stykker.....
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
I kunne jo også oprette en tråd til at slås om hvilken af gammel skruzuki der er mindst elendig...
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
... og man er som Husaberg ejer helt fritaget fra en diskussion som ovenstående - fabrikken har slet ikke (officielt) meldt noget effekt-tal ud..
Men jeg mener nu tråden er kommet ret langt fra emnet - som var "for og imod et fireblad - 2003 og en R6 2005.." men det er da ok, jeg har stadig flere popcorn
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 2
Til transport og lidt allround sjov så Blade imo
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
jan 2012
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 9
jun 2005
Følger: 29 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 55 Svar: 319
Men det er rigtigt at prøve begge først, så ved du hvilken du vil ha .....Super god fornøjelse og held og lykke
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
De står til lige knapt 80.000. Er det for meget?
Yamaha R6 vs Honda Fireblade