{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.890 visninger | Oprettet:

Yamaha R6 vs Honda Fireblade {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mit vildt i både Yamaha R6 Rossi-replika (årgang 2005 fundet til 78.000) og Honda Fireblade 954 (årgang 2003 fundet til 80.000).

Yamaha'en fordi den er usandsynlig flot i de farver, men betaler man ikke også 'bare' ekstra for de farver i forhold til en normal R6'er? Fireblade fordi det er en Fireblade.

Ja, det er 600 vs 900 (næsten 100), så det kan hurtigt blive religionskrig, men det er ikke mit formål smiley

Jeg tænker lidt på køreegenskaber, holdbarhed, og den slags.

For/imod på de to modeller? Jeg er ganske bekendt med, at jeg skal have prøvet begge modeller, men jeg vil gerne lidt input også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R6 vs Honda Fireblade
  • #1   5. sep 2012 954 fireblade er bare en fantastisk maskine. Har aldrig hørt noget dårligt om den. Har så heller ikke det store kendskab til r6 eren, men tror nu ikke du går voldsomt meget fejl i byen ved nogen af dem. Som du selv siger er det vel et spørgsmål om du vil have 600 eller 954 ccm. Du kommer sikkert ikke til at køre specielt pænt på nogen af dem smiley

  • #3   5. sep 2012 Jeg tror at flere CCM for de fleste er mere langtidsholdbart. Bevares jeg ved godt en 600 er super sjov på de små snoede, men en fireblade er sgu rar når man skal uden om en lastvogn eller en blød hat på landevejen. jeg kender en del der har 954'ere og har selv haft en del ældre blades, de er bare bullet prrof hvis de får et service i ny og næ, fantastisk maskineri.
    Jeg har ikke haft en R6, det er sikkert en fin bike også, tror bare generelt det er en MC der lever et hårdere liv. At virkelig fyre en 954'er af så man piner den er alligevel ikke noget man bare lige gør uden at have pappet som indsats, og rimeligt styr på hvad man foretager sig, så der er en naturlig begrænser der smiley


  • #4   5. sep 2012 At komme forbi én "blød hat" bliver vist aldrig et problem på en R6. Heller ikke fem "bløde hatte" for den sags skyld.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #5   5. sep 2012 Haha, der fik du vist lige lige trådt på en R6 ejers fødder smiley

  • #6   5. sep 2012 Over hovedet ikke;)

    Jeg siger bare at det bestemt ikke er et problem at komme forbi;)


  • #7   5. sep 2012 Jeg ville køre en tur på begge og tage den du sider bedst på, og føler mest naturlig...

  • #8   5. sep 2012 Martin T: Selvfølgelig kan man komme forbi det jeg mener er bare at der er et helt andet moment i en 954'er hvor man bare vrider højre hånd uden at skulle sparke rundt i gearkassen. Har du prøvet en 954'er? Tag en tur så ved du hvad jeg mener, det var ikke for at fornærme dig. Som sagt kan en R6 noget andet som de større bikes ikke kan på de små snoede.

  • #9   5. sep 2012 Tak for alle svarene indtil videre.

    Jeg er helt klar over, at en prøvetur på dem begge vil fortælle rigtig meget om hvilken der er bedst. Det kommer jeg naturligvis ikke uden om.

    Jeg hælder dog også lidt mere til Honda'en - større motor, større moment og generelt bare ond.

    Jeg er selvfølgelig også rigtig interesseret i at høre fra folk, der har haft/kørt begge modeller smiley


  • #10   5. sep 2012 Jeg blev bestemt heller ikke fornærmet. Det var mere for, at fortælle Søren, at en r6 ikke står stille. Det kunne jo være med til at give ham et forkert indtryk af cyklen.

    Men ja, den skal gerne skubbes et/to gear ned;)


  • #11   5. sep 2012 Nej, jeg tror bestemt ikke, at en R6'er står stille - jeg prøvede en for et par år siden og den kan bestemt også flytte sig smiley

  • #12   5. sep 2012 Martin T: Cool så er vi helt på linie med den smiley

    Søren så vent til du åbner op for en 954'er, så ser du vorherres ansigt smiley


  • #13   5. sep 2012 Fireblade.....Hvis du køber R6 vil du sikker altid tænke på, at du noke skulle have valgt de ekstra 354 cc. R6 har sikker haft et hårdere liv, pga manglende bundtræk.
    En Firblade er stort set hvilken model, bare skøn. Man sidder godt på den, en R6 er godt nok bette til mig.


  • #14   5. sep 2012 stig k> Hvor høj er du (af ren nysgerrighed) eftersom du sidder skidt på en R6'er? smiley

  • #15   5. sep 2012 Synes de begge er for dyrer.

    Jeg ville absolut lade en prøvetur afgøre valget ( og ikke vælge en replica lak:-)


  • #16   5. sep 2012 Prisen er selvfølgelig altid et emne smiley

    Nu fandt jeg de to hos forhandlere, men jeg er ikke blind for, at de formentlig kan findes billigere i privat handel. Og ja - man betaler sikkert 25.000 ekstra for den lak smiley


  • #18   5. sep 2012 Har kørt over 100.000km fordelt på et par Fireblades, og prøvet alle modeller fra 98 frem til 2010...

    Var jeg dig og når det er til gaden havde jeg nappet 954'eren... Super sprød cykel og ikke en "stangvare" som R6 05 modellen. De flere hk er så som så, de færreste kan udnytte det alligevel... Momentet derimod vil du blive glad for... Drej på håndtaget og så flytter pisset sig! smiley


  • #19   5. sep 2012 Skal da være en Blade, har næsten lige købt en 1000RR, det ER maskinen. Kommer aldrig til at køre andet end Honda. Kan godt være at den er lidt dyrere, men den kan også max. smiley

  • #20   5. sep 2012 Jeg har haft den r6 i Rossi trim smiley og da den kom frem kostede den 10000 kr mere end den normale r6 incl en udstødning termologi (staves) , men jeg var super glad for den og den køre meget bedre end den noget tungere Honda .
    Er du til race er det den rigtige cykel den trækker ok og holder sig bedre i designet end hondaen smiley
    Prøv dem og kig evt efter en gsxr1000 evt k1 k2 model til de penge , det er cykel til små penge som trækker igennem smiley
    Forvirringen er total .


  • #21   5. sep 2012 Kan lige oplyse at Honda'en vejer hele 6kg mere end R6'eren...Men har så også 30hk flere og 69NM vs. 105Nm...

    Men ja, nu er vægt og power jo ikke alt!! Nogen er til 600cc andre 1000cc... Når vejen drejer kommer de lige hurtigt frem med den rigtige chauffør... og enhver idiot kan køre ligeud jo...


  • #22   6. sep 2012 Der er en k1 gsxr 1000 til salg her inde til 52.000 og det er mindst lige så fin cykel som en 954 blade hvis ikke bedre

  • #23   6. sep 2012 og jeg kan kun tilslutte mig Runes holdning, det er altid rart at have mange ccm og nm på gaden

  • #24   6. sep 2012 GSX-R 1000 var jo også en (billigere) mulighed. Nu ER forvirringen ved at være total smiley

  • #25   6. sep 2012 Hvis du alligevel har tænkt dig at rive 80.000 op af lommen, så ville jeg mene at du også bør overveje GSXR1000 og ZX-10R - der kan pt. gøre nogle rigtig gode fund på begge modeller..

  • #26   6. sep 2012 Thore J> Specifkke årgang(e) man skal gå efter eller holde sig decideret fra?

    GSX-R 1000 K1 og lige deromkring er også med i overvejelserne indtil videre.


  • #27   6. sep 2012 En gsxr 750 er et meget fint kompromis mellem de 2 modeller. Og kan findes i en 2008/2009 udgave for dit budget.....

  • #28   6. sep 2012 en 750 er også en rigtigt fin mulighed, men den har stadig ikke det voldsomme bundtræk som en 1000 og det bruger man rigtigt meget på vejen...

    Hvad med den her

    (link fjernet)


  • #29   6. sep 2012 eller den her...

    (link fjernet)


  • #30   6. sep 2012 Meget fine bud også. K1'eren er voldsomt flot og gennemført til mindste detalje. Nu begynder det at blive rigtig svært.

    Det er nok måske bundtrækket jeg savner mest i forhold til min egen (nu er alt jo relativt til en 400'er).


  • #31   6. sep 2012 @Bjarne.

    Det er ikke helt korrekt. Forskellen på bundtræk er ikke så markant som du får det til at lyde på en k1 1000 og en k8 750. den største forskel Udover at forsikringen er billigerer er at k8eren er lidt lettere og ser noget nyere ud, og vil efter min bedste overbevisning være den økonomisk klogeste investering smiley .... men en k8 findes jo også som 1000er smiley til meget små penge pt...


  • #32   6. sep 2012 Den økonomisk klogeste investering er, at beholde min egen - men sådan er der så meget smiley

  • #33   7. sep 2012 Brian det er sandhed med modifikation. Springet fra en 600 til 750 er mindre end fra 750 til 1000
    Kig nu på specs, en nyere 600 laver mellem 105-110hk på hjulet og en 750 mellem 120-130 og der er kun 10nm forskeld på hjulet fra 600 til 750.
    En 1000 laver 160-170hk på hjulet og ca 110nm og vægt forskelden er næsten ikke eksisterene, ergo laver en 1000 næsten 40hk og 30nm mere
    end en 750, og så er vi ikke engang begyndt at snakke om hvordan en 1000 motorkarakteristik er i forhold til en 600/750.

    Brian
    Og i øvrigt kan du du ikke lige linke en K8 gixxer 1000 til 90K

    et andet skræmmende bud
    (link fjernet)


  • #34   7. sep 2012 @Bjarne.

    Dit fod arbejde er ikke iorden smiley

    En k8 gsxr 750, smider 150 hk og 88nm og vægten er reduceret med ca 5% udover den har bedre køreegenskaber.

    Jeg vil faktisk påstå at de nye 750ere har bedre motorkarakteristik end en k1 1000.

    Og mht køb. så er der ofte rendt nogle flere km gennem en k1 1000 end på en k8 750.

    Jeg har for nylig prøvet begge maskiner. Tror du skulle prøve det samme smiley jeg var ikke i tvivl om at det var en 750 jeg skulle have smiley


  • #35   7. sep 2012 @ Bjarne.

    Jeg har ikke påstået at der findes k8 1000 til 90k men sagt at de fåes til "små penge" smiley

    Men jeg VED at en k7 750 koster 70k ca ( kan fåes til 65k hvis man kan leve med at den er blå :-))


  • #36   7. sep 2012 Satme ellers en fin pris på 90k for den R1 fra 07 som Bjarne linker til!

  • #37   7. sep 2012 Brian, de hk Bjarne opgiver for hhv 600 og 750cc er på hjulet. Så det passer nu meget godt! En 750'er smider ihvertfald ikke standard 150hk på lakridsen... smiley

  • #38   7. sep 2012 Brian du er jo stiv...!! Tag nu du 750 briller af... prøv at få målt din 750 den laver ikke en dag over 130hk 80nm... jeg vil gerne give den rullefeldt måling hvis det er tilfældet.
    Min gamle K1 gixxer 1000 lavede 154hk og 110nm på hjulet de 100nm var tilstede ved 4800rpm og det er der en 1000 skiller sig ud...
    find en k6 gixxer 1000 og lav en 100-200 til i 6 gear så bliver du overrasket over hvor hurtig den er...
    desuden skal den være blå da det er den eneste farve til en Gixxer


  • #39   7. sep 2012 Havde jeg 90k købte jeg den R1 på stedet

  • #40   7. sep 2012 En k1 1000 har 160 hypper på krumtappen og smider ikke mere end 140 på rullen. så forskellen er ikke ret stor.

    Har sørme prøvet en k9 1000.... og jo tak, der er en verden til forskel mellem en k1 og en k9 i 1l klassen.

    BLÅ der er bare so much 1988........... smiley



  • #41   7. sep 2012 Som Bjarne siger... een ting er at kigge på max effekt of max nm... man skal se på hele kurven og der vil en 1000 skile sig væsentligt ud i mellem områderne (altså hvor mange nm ved 50% etc)

  • #42   7. sep 2012 Bare som info fra en Suzuki forhandler: Hold fingerne fra K1'eren. Suzuki modellen i K-modellen må man ikke købe før den kommer op i en K 5'er.

    Prøvede en makkers Kikser 1000. Og syntes overhovedet ikke jeg sad i racer position på den.

    Men som jeg læser dette her, så hold dig til Honda'en. Men en 954'er, må du ikke give mere end 60 kilo for.


  • #43   7. sep 2012 Med et komplet system og PC3 luftfilter laver den 154hk...?? og standart bliver de rullet til mellem 140-150hk

    Ja der er vel 10hk og 10kg forskeld på k1 til k9 og 1sek fra 0-200 og 4km/t topfart

    Det lyder som et sløjt eksemplar af en k1 gixxer 1000 du har prøvet


  • #44   7. sep 2012 Claus det er jo noget fis at man ikke skal købe en k1 gixxer 1000.... og desuden er det en 11 år gammel knallert.. nu skal vi jo også sammen ligne årgange.... 10 år gamle cykler er bare ikke lige så race/ kompromiløse som nye cykler??? men set i lyset af sine konkurrenter fejede den benen væk under alle konkurrenterne og der gik 3 år før der kom noget fra japan der kunne det samme

  • #45   7. sep 2012 Lige et notat fra en bruger her inde, der har haft en gixxer 750 og køre gixxer 1000 nu...

    Havde en ide om at den var ligesom min gsxr 750 k7, bare med lidt mere power..
    men men, der er en verden til forskel, 750èrn virker bare som en lille "sløv" knallert i forhold til den her.. smiley


    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/41415-suzuki_gsxr_1000_helt_sort


  • #46   7. sep 2012 @ Bjarne.

    Dit notat er nøjagtigt som jeg beskrev tidligerer ( hvis du gad ulejlige dig med at læse)

    Citat mig selv "Har sørme prøvet en k9 1000.... og jo tak, der er en verden til forskel mellem en k1 og en k9 i 1l klassen. "

    En k1 1000 føles mere som en hayabusha lillebror end en 750 k8 storebror.

    Min side af diskussionen stopper her, da det er formålsløst set i lyset af at du IKKE har prøvet en k6 -k9 750 og formodentlig heller ikke en k5- 1000



  • #47   7. sep 2012 Bjarne. jeg har ikke prøvet K1'eren. Læs hvad jeg skrev, det var forhandleren der fraråede mig denne model. Ja, du er velkommen til at kontakte manden. Det var ved Suzuki i Flensborg....
    Men ja, Suzuki rev alle de andre fra hinanden ved K1'eren. Men den kørte ikke godt, du skulle pine den....
    Nu er det BMW S1000RR og MV Agusta F4 1000RR der river de andre i stykker.....


  • John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 137
    #48   8. sep 2012 Jeg har haft en K7 GSX-R 750 og byttede den til en K6 GSX-R 1000 og der er MEGET stor forskel i bundtræk og topeffekt. 36 heste og 40 nm mere på hjulet(målt på samme rullefelt) kan sagtens mærkes når vægten er næsten den samme. Især når effekt kurven er som Bjarne påpeger. Kender flere der har kørt race på K1ere og har ikke hørt om problemer med dem. Var på Oschersleben for en måned siden og så Kim "Ræs" køre lige op med fulkittede BMW S1000, på sin gamle K1 der har kørt rigtig mange endurance løb, og som ovenikøbet manglede et gear... Den kan ikke sammelignes med en Hayabusa. Dem der river de andre i stykker i øjeblikket er BMW og Kawasaki ZX-10. MV Augusta skuffer i alle de test jeg har læst, kun dens topeffekt fremhæves, og der har den jo ikke engang mest.

  • #49   8. sep 2012 Hmm...

    I kunne jo også oprette en tråd til at slås om hvilken af gammel skruzuki der er mindst elendig...


  • John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 137
    #50   8. sep 2012 Du er vist en af de børn der bare skal ses og ikke høres.

  • #52   8. sep 2012 hehe - Misundelse er en grim ting ... den Husaberg er for fed.. jeg kørte suzuki da jeg var knægt smiley

    ... og man er som Husaberg ejer helt fritaget fra en diskussion som ovenstående - fabrikken har slet ikke (officielt) meldt noget effekt-tal ud..

    Men jeg mener nu tråden er kommet ret langt fra emnet - som var "for og imod et fireblad - 2003 og en R6 2005.." men det er da ok, jeg har stadig flere popcorn smiley


  • #53   9. sep 2012 Hvis det er til leg og så klart en R6!!
    Til transport og lidt allround sjov så Blade imo


  • #54   9. sep 2012 Det er til lidt af hvert. Jeg skal gerne bruge den dagligt (så vidt det er muligt) på arbejde frem og tilbage i sommerhalvåret og til lidt leg når der skal køres tur.

  • #56   10. sep 2012 som du skriver til sidst Søren, så er der ingen tvivl i mit sind, du blive rmest glad for en med flere CCM (om det så er en blade eller hvad må du selv vurdere)

  • Rene V
    Rene V Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 9
    #57   10. sep 2012 Du skulle tag R6eren og jeg har en i sort fra 2006 til 69800kr ps Honda er for gamle mænd:)

  • #58   10. sep 2012 Har kørt 47000 km på min 954'er siden 2010.....cyklen har kørt 66000 km... har været i Østrig på den og to gange i Assen Holland og ikke haft problemer med den smiley
    Men det er rigtigt at prøve begge først, så ved du hvilken du vil ha .....Super god fornøjelse og held og lykke smiley


  • #59   9. apr 2014 Så er Suzukien røget til salg og nu skal der blot findes en 954'er, så jeg kan blive en glad dreng smiley

    De står til lige knapt 80.000. Er det for meget?


Kommentér på:
Yamaha R6 vs Honda Fireblade

Annonce