{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.803 visninger | Oprettet:

CV-karburator {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ikke vant til de dersens CV karburatorer, som sidder på min Honda.
Jeg har haft lidt problemer med at få den til at gå ordentligt. Men efter en god gang karburator rensning er det da bedre.
Har lige haft den startet uden luftfilterkasse for at se om gasspjældene kører op, når den får lidt gas. Men de rykker sig ikke en millimeter. Burde de ikke det? Eller er det kun ved fuld gasgivning de skal åbne?? (jeg havde den kun oppe på 6000 omdr. da den var kold).
Når jeg giver den go gas er det somom den vil dø. Det må da være fordi den ikke får nok luft, hvis spjældene ikke åbner??

Håber nogen kan hjælpe
Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CV-karburator
  • #1   20. maj 2008 Hehe

    Det er altså ikke en knallert du roder med ;o)

    En CV kaburator fungerer med vacum system.. så når du drejer på dine spælde så ændre du vacummet og dette påvirker en membran der så løfter din(e) nåle.. Dette sikre dig en miljøvenlig og sikker blanding ved alle omdregningstal.

    Har du originalt luftfilter og tilhørende kasse ?


  • #2   20. maj 2008 Hehe... Jeg er jo vant til at rode med 2-taktere. Nok det der er mit problem nu smiley

    Har orig luftfilter og kasse, ja. Skal det være på for at det fungerer ordentligt??


  • #3   20. maj 2008 Du har haft dem fra hinanden og spoolet med diesel start, samt silikoneret membranerne og samlet med fedt i pakninger osv?

    Hvis du tester den uden dit luftfilter samt kasse på, så kan det jo drille med dine nuværende indstillinger..



  • #4   20. maj 2008 Så meget har jeg ikke fået gjort. Jeg har renset de dyser der var stoppet.

  • #5   20. maj 2008 Der er mange der går galt i byen og tror disse åbne filtre giver stor performance på deres maskiner... de fleste glemmer bare de kører med CV kabueringer på deres maskiner.

    En CV karburator virker ved at man åbner for luften, derved løber motoren momentant op i omdrejninger, hvilket forårsager et vakuum i indsugningsstudsen. Via et system af kanaler lægges dette vakuum ind over en membran eller et stempel, således at nålen løftes svarende til det eksisterende vakuum. Dette medfører så, at maskinen altid for det samme benzin/luft forhold ved et givet omdrejningstal.
    Betingelsen for, at dette kan virke er, at der er en konstant modstand ved indsugning.

    Med et åbent filter, er der en konstant modstand, så længe cyklen står stille i en testbænk eller uden for i vindstille omgivelser! Dette kan ikke lade sig gøre…
    Så snart man kører, skifter dette, ligesom det skifter ved sidevind, medvind og modvind.

    Det er i hvert fald et faktum, at næste alle de problemer, folk har med deres CV-karburerede cykler efter at have haft karburatorerne af, skyldes falsk luft - altså en luftfilterkasse, der ikke er samlet ordentligt, eller en slange der ikke er rigtigt monteret!

    Af samme grund siger man også, at en CV-karburator generelt er mere økonomisk, men har langsommere gas-respons end en fladspjældskarburator. Passer nål og dyse først en gang sammen på en CV kaburator, så passer benzintilførslen til omdrejningstallet - og det lader sig kun gøre, på grund af den konstante indsugnings-modstand.


  • #6   20. maj 2008 Du kan godt flå de kaburatore af.. hvor mange har du fat i?

    Du skal skrue dem fra hinanden og alt skal ud. Så spooler du efter med Diesel start, så bliver kaburatoren kold og fryser til is. Det skal så tørre i et varmt lokale, eller udendørs (uden fugtige omgivelser!)... Så når den ligger der til tørre, så tager du dyser, strålespidser og renser.. Vær meget forsigtig med dine vacum membraner.. de kan godt gå i stykker, men der sidder også skidt der! De skal have en omgang silikone (flydende) også lade dem suge det til sig.. Det resterende duppes forsigtigt af med en fnugfri klud.

    Saml igen med fornuft og så skal du ellers til at justerer indstillingerne om igen, hvis ikke du husker dem :oP (Tror jeg nu næppe du kan)


  • #7   20. maj 2008 Andy: Hvem fanden snakker om åbne filtre i tråden?
    Men ellers er det rigtig nok hvad du skriver.


  • #9   20. maj 2008 Jesper: Hvem fanden er flabet her ?

    Jeg ved ikke hvad vores omtalte person har rodet med, eller hvilken maskine vi snakker om.. Når man forklarer, så dækker det over hele emnet !


  • #10   20. maj 2008 Det med du skriver den "dør" når du giver den gas uden din filter kasse er fordi den får for meget luft.. smiley

    Det der bliver sagt med åbne filtre ikke kan gå (for lige at ta den op) Det er noget pjat.. man kan sagtens få det til at virke fint med åbne filtre på en CV'er.. kræver kun at filtret bliver flyttet ud fra karburatoren.. (se på min honda) så får man ikke problemer med turbulens eller lignende..!

    Plus de huller som der er i det stempel som bliver løftet af vaccum også skal bores op.. !


  • #11   20. maj 2008 Det var da gevaldigt, hvor meget det hjalp at smide luftfilterkassen på smiley
    Nu kan den godt tage gas.

    For lige at få det hele på det rene, så har jeg ikke rodet i åbne filtre eller noget i den dur. Og så er det som jeg skriver til at starte med min Honda jeg rodede med. Det kræver ikke mere end et klik med musen for at finde ud af at det er en CBR 400 nc29 smiley

    Tak for hjælpen allesammen


  • #12   20. maj 2008 Andy: Såmænd ikke for at være flabet, men et klik med musen viser der er tale om en CBR400, Martin skriver han har prøvet uden luftfilterkasse, det må jo så indikere at normalen er en luftfilterkasse, altså ikke åbent filter. Er ikke uenig med det, bare at det ikke var løsningen her hvor det ikke var aktuelt.

  • #13   20. maj 2008 Jesper: Hehe... nogle gange skal folk jo rette. Det også fint nok. Jeg svare bare igen på samme måde :oP Hvordan har din enebanker det ?

    Men se selv ideen i at nu funker motoren, derfor har KN filtre samt ikke monteret luftfilter jo en negativ effekt på motorgangen og responsen..


  • #14   20. maj 2008 Som sagt før, ikke uenig.

    Enbankeren har det godt. Er ved at få ny knastkæde og strammer på.


  • #15   20. maj 2008 Martin Påske:

    Helt simpelt. Du kan slet ikke regne med hvordan noget som helst går med en cv - karb, hvis du ikke har en ordentlig lukket luftfilterkasse på.

    Den modstand kassen genererer er det, der danner vacuum, som igen løfter nålene op i hoveddysen:-)


  • #16   20. maj 2008 Ja man lærer jo noget hver dag smiley
    Fy for den, hvor er der dog meget besvær med de 4-taktere med ventiler, vakuumstyrede karburatorer og andet pjat smiley Der synes jeg nu min Aprilia er lidt nemmere at med smiley Men hva faen, man har jo kun det sjov man selv laver og det skæg man selv sidder på smiley


  • #17   20. maj 2008 Noter dig en ting med det samme om CV karburatorer.

    er de ellers rene, membranerne hele, har basisindstilling af blandeskrue og nålehøjde og synkrnisering på plads, så findes der en og kun to slags problemer, og det er falsk luftog evt karburatoris!

    dvs, at når du en gang har fået det til at gå ordentligt, så handler det om at tømme svømmerhusene ved sæsonafslutning, køre en flaske fuel system cleaner igenne fordelt på to tre tankfulde om året og så ellers anvende lidt karburatorsprit ved behov, så kører lortet - altid!


Kommentér på:
CV-karburator

Annonce