{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri
  • #1   11. okt Jeg piller ikke ved batteriet ud over jeg monterer en vedligeholdelseslader.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 201
    #2   11. okt Men hvis man piller batteriet ud, så kan man jo ikke køre?

  • #3   12. okt Nååå nej det er rigtig.. smiley
    Men kører bil om vinteren.


  • #4   12. okt Hehe nej selvfølgelig kan den ikke køre så.

    Piller ikke noget fra på mc eller bil, har aldrig haft et problem. Altså så længe der ikke stå varta på dem


  • #5   12. okt Det er da langtfra vinter endnu.
    Jeg har lige læst på TV2 vejret, at vi kan få op mod 18 grader i den kommende uge


  • #6   13. okt Ja læste der kommer varme grader, super, så skal jeg da også lige ud og rulle en tur.. Tak for svar til alle.. Vh.. Hc

  • #7   13. okt Har lige købt denne her, den for 5 dage siden, havde ellers besluttet mig for ikke at køre mc længere,, men sku svært at stoppe med, når man stort set har kørt altid.. Men den var billig, så får ikke dårlig samvittighed over, hvis jeg ikke får brugt den så meget.. Den kører dæleme godt..

    profilbillede
  • #8   14. okt Jeg piller batteri fra om vinteren. De cykler med LiFePo-batteri gør jeg ikke yderligere ved, dem med blybayteri får lige en lader på en halv time midt på vinteren smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   16. okt Der skal ikke meget til for at batteriet bliver afladet så det sikre er enten at sætte en vedligeholdelseslader på (Lidl har vist en fin en i denne uge) eller tage batteriet af og så lade det en gang i mellem vinteren over.

    Bliver det helt afladet kan batteriet tage skade


  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 51
    #10   16. okt Jeg lader også batteriet sidde i om vinteren i garagen.
    Ctec laderen sidder forbundet hele tiden. Dog kun tændt en gang om måneden natten over.
    Og så lader jeg en sidste gang dagen før opstart.


  • #11   30. okt Tidligere år har jeg ladet batteriet sidde på mc’en og tilsluttet en vedligeholdelseslader engang om måneden hen over natten. I år har jeg tager batteriet ud, ladet det op og sat det ind i et rum med ca. 17-18 grader (iflg mekanikeren skulle det være bedst)

  • #12   30. okt Ifølge mig (der arbejder med batterier) så er koldere bedre for opbevaring af batterier. Så længe de er helt opladt og det ikke bliver så koldt at det fryser syren, der ved 100% opladning har frysepunkt lavere end - 60 grader. Jo varmer batterier har det jo hurtigere går de til. Så lad endelig batterierne være ude i kulden smiley

  • #13   31. okt Ved hjælp a google ser det ud til at den anbefalede temperatur ved opbevaring er 15°C (for bilbatterier generelt).

  • dan G
    dan G Tilmeldt:
    okt 2013

    Følgere: 8 MC-er: 2 Svar: 7
    #14   31. okt Den holder op med at blinke efter 2-3dage, hvis man ikke sætter tænding på.
    Det har alle mine MCer gjort


  • #15   31. okt #13 det er et kompromis mellem at de stadig kan bruges og holder længere. ved lavere temperatur mister de ydeevne, men lavere temperatur sænker farten på de kemiske processer i batteriet der nedbryder dem. Så hvis batterierne ikke skal bruges, så er koldere stadig at foretrække. Som skrevet tidligere SKAL de bare være ladet helt op.

  • #16   31. okt Jo, men hvad er så “koldere? Google og min mekaniker siger i omegnen af 15°…er det dét der menes med “koldere”? Og er der forskel på om det er et lille eller stort batteri, ex. bilbatteri vs motorcykelbatteri?

  • #17   1. nov #16 ingen forskel. Koldere menes så længe syren ikke fryser er koldere bedre. Et fuldt opladt batteri klarer nemt ned til - 50.

  • #19   1. nov På grund af størrelsesforskellen er et bilbatteri vel mere robust end et MC batteri. Det bliver til gengæld opvejet af at bilbatteriet bliver udsat for større belastninger, gennemsnitligt betragtet.
    Et eventuelt problem ved at lade batteriet blive siddende vinteren over er, at temperaturen ofte svinger fra måske minus 10-15 grader til plus 5-10 grader. Fra knagende frost til mildt solskinsvejr adskillige gange. Hvis man tager batteriet ind har det i det mindste en rimelig konstant temperatur i hele perioden, også selvom den måske ligger lidt højere end de 15 eller 18 grader.
    Det må være op til én selv, hvad man synes er bedst (det ville være noget andet, hvis man var batterigrossist og havde et større lager at tage vare på).
    I sommerhalvåret er der jo også store temperatursvingninger.


  • #20   1. nov Arh, jeg synes nu —50 grader lyder overdrevent i mine ører. Men Clauses svar med at batterier har bedst af en nogenlunde ensartet temperatur lyder rigtigt og fornuftigt, så jeg fortsætter med at opbevare mine batterier i et kælderrum med konstant temperatur på ca. 15°.

  • #21   2. nov Folk må gøre præcis hvad de vil, og 15 grader er bedre end 20 og 30. - 5 er bare bedre endnu. Og temperstursvingninger har aldeles ingen indflydelse på lukkede VRLA batterier. smiley

  • #22   2. nov Smid batteriet i kummefryseren vinteren over... smiley

  • #23   2. nov #22 udmærket ide, jeg gider dog ikke, de bliver allesammen afmonteret og bliver siddende i cyklerne i uopvarmet garage smiley

Kommentér på:
Batteri

Annonce