628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kan det virkelig passe !!!!!! Kan det virkelig passe !!!!!!

Jeg har købt et komplet akrapovic udstødning til min gixxer, her for 5 måneder siden.
Men lige pludeselig hvis jeg ved 3000 omdr bare lod den trække alt hvad der var i den,
kunne jeg hører noget der lige som raslede/spillede men hvis jeg stille og rolig lod den trække
op i omdr, var der ikke noget.
Det har så vist sig at fjederen på det ene forrør næsten ikke skal trækkes for at nå ned i øjet, på de andre 3 forrør skal man trække ca. 1-1,5 cm før man kan sætte den fast. (billede kan ses på profil).
Det forrør det har været galt med har så slidt røret+bøsningen ovalt ved at sidde og kører frem og tilbage. Jeg mente så bare at det har været en fejl fra starten og man ikke har lagt mærke til det i
starten…. men importøren fortalte mig i går at der ikke er noget garanti, da det kun er til race og ikke til landevejen…… jeg mener bare det ville værer rart hvis det stod nogen steder eller man fik det fortalt da man fik tilbudet…. køber noget til 7500 kr uden garanti…… er da lidt fjollet ikk`

p.s. Importøren er slettet fra foretrukne…

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe !!!!!!
  • #1   14. sep 2005 Er det købt i dk og du har en kvittering, gælder den Danske købelov vel smiley
    Men vil måske mene at det hører ind under almindelig slid så der er vel ikke andet at gøre end at købe en ny fjeder og få rep. skaderne hvis muligt....

• #2   14. sep 2005 du har jo altid 6 mdr fuld garanti! hvor forhanderlen skal bevise at du har lavet en fejl eller ødelagt den!
    (link fjernet)

• #3   14. sep 2005 ring og spørg! de er skide søde! min jakke og bukser begyndte af falde fra hinanden efter knap 2 mdr! de er der jho for dig!

• #4   14. sep 2005 Er det købt i dk og du har en kvittering, gælder den Danske købelov vel smiley
    Men vil måske mene at det hører ind under almindelig slid så der er vel ikke andet at gøre end at købe en ny fjeder og få rep. skaderne hvis muligt....

• #5   14. sep 2005 ups smiley

• #6   14. sep 2005 Jo den er købt i dk nærmere store heddinge, men han var ikke til at tale med i går... Jeg er ved at få det lavet, men bare det bliver tæt oppe ved topstykket og ikke stå og spiller....

• #7   14. sep 2005 ring til det link jeg sendte! det er jo 7,5 kilo værd at prøve! i så fald kan de fortælle dig hvordan du står!

• #8   14. sep 2005 til race eller ej så er der garenti på sådan er det og det kan han ikke løbe fra.

• #9   14. sep 2005 Er der en fejl, mangel eller lignende, og du har selvfølgelig stadig din kvitering, så SKAL (og det er der også) der være en garanti!!... Alt hvad du køber idagens Danmark er der 2 års garanti på, uanset om det er til gadebrug eller til race (punktum - slut)... Så få lige fat i ham forhandler fætteren igen, og forklar ham at der vist er nogle regler han ikke husker helt tydeligt...
    Plus, DÅRLIG service!!!....

• #10   14. sep 2005 Hej Jarne D

Lige for at faa ryddet ud i nogle misinformationer du har faaet i din traad!

1. Der er IKKE 2 aars garanti paa noget du koeber i DK. Den gamle 1 aars garanti regl blev afloest af en 2 aars reklamations ret (denne gaelder for alt du koeber i EU) Opstaar der fejl eller mangler i loebet af det foerste halve aar skal saelger bevise at det ikke er dig der forsaetteligt har oedelagt det koebte! Det resterende 1 1/2 aar skal du bevise at fejlen var der da du koebte varen!

2. Uanset hvortil det koebte er beregnet, saa gaelder dansk/EU koebelov. En motorsav er heller ikke beregnet til at skaere franskbroed med i et storkoekken, men derfor gaelder reklamationsretten alligevel!

3. Hvis ikke han betaler din skade, saa skrive et brev til ham hvori du gaer opmaerksom paa at du saa bliver noedt til at saette din advokat paa sagen og desuden har taenkt dig at informere det oevrige danske mc-folk om hans forretningsmetoder!

Vi kan jo lige saa godt bruge dette forum som pressionsmiddel! Hvis vi soerger for at poste alle vore daarlige og gode oplevelser (kun saglige beskrivelser af haendelseforloeb) saa kan det vaere vi faar en bedre service fremover!

Forhandlerne kigger ogsaa herinde og ved hvor mange af deres kunder der kigger forbi! De har bestemt ikke lyst til at se deres navn blive svinet til naar det ved at levere en ordentlig service istedet kunne faa en meget positiv omtale!

Mvh
    OneStep

• #12   14. sep 2005 Min fejl.... Det er rigtigt med de 6 mdr. garanti og et ethalvt års reklamationsret... Sov lige lidt i timen, inden jeg var for hurtigt ude.... Sorry :-I

Kommentér på:
Kan det virkelig passe !!!!!!

Annonce