1.263 visninger
|
Oprettet:
Hmm underligt.... (second edition) {{forumTopicSubject}}
Fortsættelse af følgende tråd...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=7576
Yo!
Jeg har nu renset hoveddyser og tomgangsdyser og i samme omgang tjekket indsugningsgummi mv. Derudover har den fået karburatorrens og nye pløkker! Jeg starter og den går bare godt! At samlet hele skidtet (kåbe, kåbglas, spejle osv.), og så ud og trille. Kører ca. 60 km og den går godt! Jeg tar´ afkørslen på motorvejen og bremser ned ved hajtænderne, blinker og accelerer ud på landevejen! NU GÅR DEN SGU PÅ 3 IGEN!!?? Hvad dælen er den af? Jeg kan ikke lige lure hvad det kan være.....
Gode idéer søges!
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 5
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Ville man i øvrigt ikke kunne høre det, hvis det er en ventil??
jul 2004
Følger: 70 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 440
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.049
Thomas få stillet ventiller og køb andre kabler, en suzi har et ret lavt interval for service, håber for dig at det er kablerne, men uanset er det nu til klare.
jan 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 21
Hvis du bytter på 1 & 4 tænder den helt galt - hvis du er uheldig koster det et stempel + evt - Havde en 750'er der tændte galt på et stempel - hul i stempel... Ny motor.... (Ebay - det var ok billigt)
jul 2004
Følger: 70 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 440
og sæter det fast og knækker forsiktig i kablet hele vejen på alle kabler så kan du se om det er et tændrørskabel der er glat med ......
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Jeg ville IKKE bytte om på tændingsrækkefølgen, men derimod på kablerne for at se om så pludselig ikke gik ordentligt på cyl 4!
Den har kørt ca. 3000km siden den sidst fik stillet ventiler, så det burde være ok, but you never know!
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Til Bo J: Det virker umiddelbart som om den kommer på alle fire, når den får lidt øre!
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Synes personligt at det lugter lidt af snavs i karburatoren, på trods af jeg lige har renset!
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Har været ude og skille hele skidtet ad. Forstår godt du mener! Min har dog 2 fødeslanger til karburatorerne. På karburator 1 var tomgangsdysen lettere tilstoppet så det ud til! DET kunne i hvert fald sagtens være kilden! Jeg vil dog i morgen blæse hele skidtet igennem... Kunne ikke lige komme til at samle igen, da jeg mangler nogle M5 skruer til svømmerhusene. (Kærven er ikke for god og kan så lige så godt skifte dem nu hvor jeg har det hele skilt ad) Tændrøret tænder umiddelbart fint. Som sagt kunne jeg sagtens holde på forrøret når den går tomgang, men gasser jeg lidt op, bliver røret straks varmt!
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Jeg pillede karburatorerne af, skilte karb. nr. 1 ad og fandt faktisk i lille smule skidt i tomgangsdysen! Blæste så hele karb. nr 1 igennem! Skiftede så lige alle skuerne på alle karburatorerne ud til nye rustfri unbrachoskruer. De er altså IKKE nemme at få ud uden at smadre kærven, når de har været ude nogle gange. Derudover monterede jeg lige et nyt lille fint benzinfilter. Så det burde lige mindske risikoen for mere snavs en lille smule.
Summa sumarum = tilstoppet tomgangsdyse i karb. nr. 1. Hvad er sandsynligheden for en tilstoppet tomgangsdyse i SAMME karb. to gange i træk! Stor nok åbentbart.
Tak for alle forslagene og jeres hjælpsomhed!
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 168
og alle andre for den sags skyld! Det med at rense karburatorer er jo et kapitel for sig og det at goere det ordentligt er noget helt andet!
Nu ved jeg ikke om det bare er mig der er lidt langsom og ikke foer har hoert om ultralydsrensning af karburatorerne, men det er sq noget der duer!!!
Efter en saadan omgangs er den lige saa ren som en barnenunse i maaneskin....og det koster ikke alverden.
Mvh
Bo
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 142
Har egentlig godt hørt om det, nu du nævner det! Havde ikke skænket det en tanke før nu! Men hvor kan man få det udført? Og hvad er prislejet?
Tak for tippet i øvrigt!
Hmm underligt.... (second edition)