{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Hmm underligt.... (second edition) {{forumTopicSubject}}

Fortsættelse af følgende tråd...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=7576

Yo!
Jeg har nu renset hoveddyser og tomgangsdyser og i samme omgang tjekket indsugningsgummi mv. Derudover har den fået karburatorrens og nye pløkker! Jeg starter og den går bare godt! At samlet hele skidtet (kåbe, kåbglas, spejle osv.), og så ud og trille. Kører ca. 60 km og den går godt! Jeg tar´ afkørslen på motorvejen og bremser ned ved hajtænderne, blinker og accelerer ud på landevejen! NU GÅR DEN SGU PÅ 3 IGEN!!?? Hvad dælen er den af? Jeg kan ikke lige lure hvad det kan være.....

Gode idéer søges!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm underligt.... (second edition)
  • #2   10. sep 2005 Har haft noget ligende problem på en vf500f2 men jeg skiftede tændrørskabler, som var gamle og stive....det hjalp, så nu er konen flyvende også selv om det ikke er skt hans!!

  • #3   10. sep 2005 Hej. har haft sammen model og min gjorde præsic det samme... Det viste sig at være en ventil der var "næsten" kaput. min havde kørt ca 50.000km..

  • #4   10. sep 2005 Hmm.. håber sandelig "bare" det er tændrørskablerne og ikke en ventil! smiley Min har gået knap 35K! Hvordan tjekker jeg nemmest kablerne?

  • #5   10. sep 2005 mål gennemgang i kablerne.. se om et af dem ikke passer med de andre... men tror også på den med ventilen


  • #6   10. sep 2005 Hvis det er ventilen, hvordan kan jeg så køre ca. 60 km uden problemer? Ja, det samme kunne man spørge om mht. kablerne?
    Ville man i øvrigt ikke kunne høre det, hvis det er en ventil??


  • #7   10. sep 2005 haft samme problem på gixxer 250 .... der var det en løs forbindelse på et tændrørskabel .... skift alle 4 stk så tror jeg du er kørende .... smiley

  • #8   10. sep 2005 Tænder cylinder nummer 1 og 4 ikke samtidigt?? Hvis ja, er der jo muligheder for at tjekke om det er tændspoler eller tændkabler, ik?



  • #9   10. sep 2005 Doh... sorry! Selvfølgelig gør de ikke det!!! Men jeg kun jo prøve at bytte om på tændrørskablerne på hhv. cyl 1 og cyl 4! Hvis den så halter på cyl 1, må det jo være et tændrørskabel! smiley

  • #10   11. sep 2005 willie det er korekt at det er en nem måde at tjekke det på, men der kan godt være gnist uden at den er stærk nok.
    Thomas få stillet ventiller og køb andre kabler, en suzi har et ret lavt interval for service, håber for dig at det er kablerne, men uanset er det nu til klare.


  • #11   11. sep 2005 Du skal ikke begynde at bytte på tændrækkefølgen!!!!!!!!!!!!!!
    Hvis du bytter på 1 & 4 tænder den helt galt - hvis du er uheldig koster det et stempel + evt - Havde en 750'er der tændte galt på et stempel - hul i stempel... Ny motor.... (Ebay - det var ok billigt)


  • #12   11. sep 2005 du tager de tændrørskabler af og måler dem med et voltmeter eller lign .... sådan at du kan se om der er gannemgang i lortet .....

    og sæter det fast og knækker forsiktig i kablet hele vejen på alle kabler så kan du se om det er et tændrørskabel der er glat med ......


  • #13   11. sep 2005 Til kasper!

    Jeg ville IKKE bytte om på tændingsrækkefølgen, men derimod på kablerne for at se om så pludselig ikke gik ordentligt på cyl 4! smiley
    Den har kørt ca. 3000km siden den sidst fik stillet ventiler, så det burde være ok, but you never know!


  • #14   11. sep 2005 Er der nogen af jer der har et bud på, hvad sådan et sæt kabler koster!?

  • #16   11. sep 2005 God idé ellers! Det er desværre bare skide besværligt ude på landevejen at pille et rør ud, da tanken skal af! smiley

  • #18   11. sep 2005 Lige et spørgsmål.. går den på 3 ved alle omdr. eller er det kun ved lave omdr.

  • #19   11. sep 2005 Til Niels: Nja... det er ikke rigtig til at komme ordebtligt til uden at afmontere tanken!

    Til Bo J: Det virker umiddelbart som om den kommer på alle fire, når den får lidt øre!


  • #20   11. sep 2005 Ja det er jeg altså ked af at sige.. men som skrevet tidligere så var det helt præsic det sammen min gjorde.. (altså det med ventilerne) har mit gamle topstykke til at ligge hvis det er noget.. det er kun den ene af ventilerne der er kaput. det kunne evt bruges til dele.....

  • #21   11. sep 2005 et sæt kabler til min vf kostede 95kr +løse hætter kabel fra en autoeletriker hætter fra mc nøglen!

  • #22   11. sep 2005 Har lige været ude og skille ad og pille lidt! Har bl.a. målt modstanden i alle 4 tændrørskabler og det er helt ens på alle 4! Når jeg starter den går kun på 3! Cylinder nr. 1 er ikke med overhovedet - kan sidde og holde på forrøret uden problemer! Hvis jeg så lige giver den et ganske lille nøk på chokeren, så står den og skyder lidt med på cylinder 1. Det ville den vel ikke, hvis det er ventilerne!??
    Synes personligt at det lugter lidt af snavs i karburatoren, på trods af jeg lige har renset!


  • #24   11. sep 2005 Hej Niels,
    Har været ude og skille hele skidtet ad. Forstår godt du mener! Min har dog 2 fødeslanger til karburatorerne. På karburator 1 var tomgangsdysen lettere tilstoppet så det ud til! DET kunne i hvert fald sagtens være kilden! Jeg vil dog i morgen blæse hele skidtet igennem... Kunne ikke lige komme til at samle igen, da jeg mangler nogle M5 skruer til svømmerhusene. (Kærven er ikke for god og kan så lige så godt skifte dem nu hvor jeg har det hele skilt ad) Tændrøret tænder umiddelbart fint. Som sagt kunne jeg sagtens holde på forrøret når den går tomgang, men gasser jeg lidt op, bliver røret straks varmt!


  • #25   11. sep 2005 Nu jeg tænker nærmere kan jeg også huske at der var noget med karb på min.... der sidder en helt vild lille kanal ved hovede dysen.. den var stoppet og voldte mig store problemer... måske det er det


  • #27   12. sep 2005 prøv om du kan låne en tændingsboks. kan også være den. starter også med at være periodisk.

  • #28   12. sep 2005 Back! Nu går hun på alle 4 igen! smiley
    Jeg pillede karburatorerne af, skilte karb. nr. 1 ad og fandt faktisk i lille smule skidt i tomgangsdysen! Blæste så hele karb. nr 1 igennem! Skiftede så lige alle skuerne på alle karburatorerne ud til nye rustfri unbrachoskruer. De er altså IKKE nemme at få ud uden at smadre kærven, når de har været ude nogle gange. Derudover monterede jeg lige et nyt lille fint benzinfilter. Så det burde lige mindske risikoen for mere snavs en lille smule.
    Summa sumarum = tilstoppet tomgangsdyse i karb. nr. 1. Hvad er sandsynligheden for en tilstoppet tomgangsdyse i SAMME karb. to gange i træk! smiley Stor nok åbentbart.
    Tak for alle forslagene og jeres hjælpsomhed! smiley


  • #30   17. sep 2005 Hej Thomas

    og alle andre for den sags skyld! Det med at rense karburatorer er jo et kapitel for sig og det at goere det ordentligt er noget helt andet!

    Nu ved jeg ikke om det bare er mig der er lidt langsom og ikke foer har hoert om ultralydsrensning af karburatorerne, men det er sq noget der duer!!!

    Efter en saadan omgangs er den lige saa ren som en barnenunse i maaneskin....og det koster ikke alverden.

    Mvh
    Bo


  • #31   17. sep 2005 Hej Bo,

    Har egentlig godt hørt om det, nu du nævner det! Havde ikke skænket det en tanke før nu! Men hvor kan man få det udført? Og hvad er prislejet?
    Tak for tippet i øvrigt! smiley


Kommentér på:
Hmm underligt.... (second edition)

Annonce