{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Batteri {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en CBR900 fra 96 af en kammerat. Han satte ny "Biltema"-batteri i lige inden sidste vinter. Da han skulle starte den i år startede den med det samme.

Jeg fik den umiddelbart efter og kørte nogle få ture på den inden jeg fik problemer med, at batteriet døde. Når jeg startede den og ikke fik givet den nok choker gik den ud og batteriet var så dødt, at jeg ikke kunne starte den igen.

Nu har jeg været ved BMW og fået et nyt batteri i og nu har jeg gudhjælpemig det samme problem. I dag startede jeg cyklen og den gik i stå, da jeg igen ikke fk givet den nok choker. Da jeg ville starte den igen var batteriet igen dødt.

Jeg fik starthjælp fra en bil og kørte 35 km. Da jeg standsede gik mc'en ud med det samme, selvom jeg havde sat den i frigear. Da jeg en time senere skulle starte den havde den igen ikke nok batteri til, at starte og den måtte løbes igang.

Kan den virkelig passe, at et nyt batteri skal have disse problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri
  • #1   16. apr 2008 Det lyder som om cyklen ikke lader. Har du målt det?

  • #2   16. apr 2008 Enig med Brian - tror ikke det kan være andet.

  • #3   16. apr 2008 Aner ikke hvordan jeg skal måle det.

    Den må da lade lidt, for når jeg har kørt så er der jo mere strøm på batteriet end når den starter. F.eks. kørte jeg idag små 60 km efter, at jeg havde løbet den igang og da jeg kom hjem slukkede jeg mc'en. Stort set med det samme efter startede jeg den med el-starteren, så lidt strøm er der da kommet på.


  • #4   16. apr 2008 det kan være din starter der suger alt strømmen det er ikke sikkert det er batteriet selv om det er et biltema bat. da den er hot wiret til bat. ses tit på biler

  • #5   16. apr 2008 Hej
    Du måler med et multimeter, oven på batteriet, et billigt et af slagsen er ok. Lige om lidt er der sikkert en der skriver, hvor mange volt der skal være når den er slukket, og når den kører.


  • #8   16. apr 2008 Hej

    Ja det var jo det jeg sagde, under ét minut efter var der svar:-)))))


  • #9   16. apr 2008 Du er sikker på at der er nok AMP på det batteri du har købr.. hvis der er for lidt så kan det ikke trække mc ordeligt i gang selv om det er fuldt opladet...
    Når den køre og du tænder lyset bliver det så stærker... eller er det det samme........

    som Mikkel rigtig nok siger på med et volt meter og mål...... men tjek først AMP vil tro det skal ligge på omkring 12- 14 amp timer til dim mc men tjek


  • #10   16. apr 2008 jepper J
    Det kræver jo lidt mere seriøst udstyr at tjekke AMP eller???


  • #11   16. apr 2008 Jeg regner med, at batteriet er det rigtige, da det er købt ved forhandler. Han kiggede i en tabel for, at finde det korrekte batteri.

    Jeg er ikke klar om lys bliver stærkere.

    Jeg køber et voltmeter imorgen og prøver, at måle på batteriet.

    Sådan en ensretter, er det en dyr fornøjelse, og er den svær, at skifte?


  • #12   16. apr 2008 NÅja man kan selvfølgelig bare kigge på batteriet om det er det rigtige. Skal være på 8AMP ifølge mc nøglen

  • #13   16. apr 2008 Skal jeg iøvrigt lade et helt nyt batteri op?

  • #14   16. apr 2008 Ole : ) nemlig.....

    Kenneth

    Mange gange er det en stell forbindsle der er galt , prøv at gå alle dine kable i gemmen fra batteriet og til bla stel og efter spænd dem alle... en lille løs ledning og du har lige netop det problem du der beskriver... jeg ved ikke hvad en ensretter koster til din mc

    mvh


  • #15   16. apr 2008 Ja det skal du .... og nej......

    det kommer helt an på hvor du køber.... nogle steder -- og batterier er klar til montering... andre steder skal du selv lade dem op... så spørg der du handler


  • #17   16. apr 2008 Nogle batterier er fra forhandler klar til montering......

    og andre er ikke... så derfor spørg der hvor du handler dit batteri......



    sådan skulle der stå : )


  • #18   16. apr 2008 Jeg spurgte da jeg kørte ud og fik, at vide, at det ikke skulle lades, da der var strøm på, så jeg går altså ud fra, at det ikke skal lades på.

    Kan man selv skifte en ensretter og hvordan finder jeg ud af om det er den?


  • #20   16. apr 2008 Jeg kender da en bilmekaniker, så mon ikke han kan hjælpe. Jeg har ikke så sorte fingre, så jeg er ikke den hurtigste knallert på havnen når det kommer til motor.

  • #22   16. apr 2008 Kanon, jeg skal nok lige have det i mente. Jeg ser om jeg kan få det klaret imorgen, og hvis jeg går kold, at giver jeg et kald. Er det iorden?

Kommentér på:
Batteri

Annonce