8.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Lasse  J
Lasse J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Rust i tank. Rust i tank.

Halli hallo.
Jeg har lige overtaget min første MC, en Kawazaki klr 600 fra 88'.
Den har stået stille i 3-4 år, uden at være tappet, så der er lige et par ting der skal ordnes. Alt ialt et godt lille hygge projekt for en nybegynder.

Nå men nok om det, jeg så at der var noget rust i tanken, og tænkte at det ik kan være smart, så jeg har søgt og læst diverse tråde om det på nettet. Om alt lige fra at bruge syre, tandpasta,vand samt elektricitet til at fjerne den indvendige rust.
Men har dig også læst at man sagtens kan bruge tank forsegler uden at fjerne rusten først, og at det så vil binde den rust der er i forvejen, hvilket i mine ører lyder som en optimal løsning, hvis det virker efter hensigten.

Men jeg ville meget gerne høre fra nogen der har erfaring med hvad der er mest effektivt, og billigst/nemest, da det som sagt er min første gang.

På forhånd tak.
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust i tank.
  • #1   13. apr 2008 jeg så engang noget i D'Leth... hvor han fjernede rust i en tank.

Mener han brugte en masse små sten..og så ellers gik igang med at ryste tanken...

• #2   13. apr 2008 jeg har selv fjernet rust i en tank fra en scooter. jeg startede med at fylde grus i og ryste i temmelig lang tid, derefter tog jeg finere grus og rystede, og til sidst tog jeg noget groft sand og rystede. ca en 1 times arbjede og 0 rust;)

• #3   13. apr 2008 www.tankcure.com
    Skide godt produkt.
    mvh Villy

• #4   13. apr 2008 Ja fyld små granitsten i den og bind den så fast på rø.... og gå ind til kon.
    nej jeg tør skutte skrive det HeHe

• #5   13. apr 2008 Send den til teknisk skole og lad det være et afgangsprojekt smiley

• Lasse  J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   13. apr 2008 Har ingen tøs pt, men har dog en undulat, ej ok den lader vi ligge...
    hmm den med teknisk skole har klart potentiale hehe

Lader til at grus/sand metoden er vejen frem, og så en gang forsegler bagefter, må også indrømme at jeg ik er så meget for at bruge stærk syre til noget hvor man også skal skynde sig at spule.
    Syre + skynde sig er i min bog kun en god kombo hvis man er blevet ramt smiley
    Tak for de hurtige svar, er overasket over at have fået svar allerede samme aften.

Foresten hvis nogen kender en forhandler i kbh/stor-kbh, der har stumper til klr 600(off-roader) ville jeg være meget intereserret, er som sagt helt ny i den her verden , så kunne være godt at finde et sted hvor man blir snydt mindst muligt haha smiley
    Mangler en kontakt- boks ting ved venstre håndtag, gevindet til sidespejlet er knækket, og det er garanteret ik til at svejse i eller den slags smiley

• #7   13. apr 2008 Vil nok mene at du skal passe lidt på med at bruge små sten, da du kan ødelægge din benzin måler....... brug noget mindre...... og aller bedst sand, selv om det tager noget længer tid... præs din nabo til at ryste tanken for dig.... hvis du bliver træt i armene . . . .

• #8   14. apr 2008 Jeg har gjort det ved min tank!

Jeg hældte knust glas i den og rystede den vildt indtil det værste var væk. Der efter kom der Tank Sealer i den. Jeg købte mit hos www.mors-bikes.dk
    De sender det gerne. Det er rigtig nemt at arbejde med, og lugter kun "lidt" fælt.

God fornøjelse med projektet....

Kommentér på:
Rust i tank.

Annonce