Rust i tank. Rust i tank.
Halli hallo.
Jeg har lige overtaget min første MC, en Kawazaki klr 600 fra 88'.
Den har stået stille i 3-4 år, uden at være tappet, så der er lige et par ting der skal ordnes. Alt ialt et godt lille hygge projekt for en nybegynder.
Nå men nok om det, jeg så at der var noget rust i tanken, og tænkte at det ik kan være smart, så jeg har søgt og læst diverse tråde om det på nettet. Om alt lige fra at bruge syre, tandpasta,vand samt elektricitet til at fjerne den indvendige rust.
Men har dig også læst at man sagtens kan bruge tank forsegler uden at fjerne rusten først, og at det så vil binde den rust der er i forvejen, hvilket i mine ører lyder som en optimal løsning, hvis det virker efter hensigten.
Men jeg ville meget gerne høre fra nogen der har erfaring med hvad der er mest effektivt, og billigst/nemest, da det som sagt er min første gang.
På forhånd tak.
Lasse
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 64 Svar: 611
Mener han brugte en masse små sten..og så ellers gik igang med at ryste tanken...
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 19
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 77
Skide godt produkt.
mvh Villy
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
nej jeg tør skutte skrive det HeHe
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
hmm den med teknisk skole har klart potentiale hehe
Lader til at grus/sand metoden er vejen frem, og så en gang forsegler bagefter, må også indrømme at jeg ik er så meget for at bruge stærk syre til noget hvor man også skal skynde sig at spule.
Syre + skynde sig er i min bog kun en god kombo hvis man er blevet ramt
Tak for de hurtige svar, er overasket over at have fået svar allerede samme aften.
Foresten hvis nogen kender en forhandler i kbh/stor-kbh, der har stumper til klr 600(off-roader) ville jeg være meget intereserret, er som sagt helt ny i den her verden , så kunne være godt at finde et sted hvor man blir snydt mindst muligt haha
Mangler en kontakt- boks ting ved venstre håndtag, gevindet til sidespejlet er knækket, og det er garanteret ik til at svejse i eller den slags
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310
Jeg hældte knust glas i den og rystede den vildt indtil det værste var væk. Der efter kom der Tank Sealer i den. Jeg købte mit hos www.mors-bikes.dk
De sender det gerne. Det er rigtig nemt at arbejde med, og lugter kun "lidt" fælt.
God fornøjelse med projektet....
Rust i tank.