Suzuki gs 550 fra 79 Suzuki gs 550 fra 79
Hej alle.
Jeg har kig på en flot suzuki gs 550 ccm fra 79 som evt gerne vil købe!.. Ejer siger den lyder godt i motor... Men den vil ikke rigtig tage omdrejninger over ca 6000... Men han påstår at han har fået at vide fra en mekaniker at det bare er et indstillings problem...???? Hva kan der evt være galt? Hva ska jeg være opmærksom på?
Jeg har tænkt mig at tage ned og se den men det er langt fra mig! Så det er en god køretur så vil jo gerne være rimelig sikker på om jeg skal have den med hjem eller ej før afrejsen... Selvom jeg aldrig kan være helt sikker...
Den ser ellers pæn ud på billederne...
Venlig Hilsen Mogens
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.594
nov 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31
Jeg har en enkelt kammerat som ved noget om mc.. Ham regner jeg også med at spørge om han vil tage med derned og se og vurdere, samt give vejledning.. Ellers er der ingen i min omgangskreds som umiddelbart, har nogen erfaring med mc`er..
Så dette forum er jo et fantastisk sted til lidt smalltalk først og ville jo gerne vide lidt om farene og om evt det med med de små omdrejninger som den ikke vil over.. Den skal bl.a også nysynes ved billigere pris, eller kan købes med syn til mere pris... OSV
Venlig Hilsen Mogens
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.594
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Den startede og gik i tomgang fuldstændingt som den skulle men den manglede træk når den kom lidt op i omdrejninger, den skød i udstødningen, lugtede af benzin og blev varm.
Løsningen var enkel, selv om fejlfindingen tog lidt tid. Det var svingklodserne i tændingsanlægget der sad fast.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
nov 2007
Til Steen.. Tja det kan jo vel være mange ting som kan være i vejen...? Men godt med nogle råd!...
Jeg ved ikke om den er super billig, men den ser velholdt ud på billeder, fra 79, han ville have 14000 kr for den med syn! Men jeg kan evt også købe den uden for 12000 kr... Måske mindre?
nov 2007
Og er det stadigt muligt at købe reservedele til den?
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
Købte selv min for 15.000 hvilket er ret billigt for en gs 500 men den var ikke så pæn kosmetisk, og den skulle også have lidt finjusteringer, men kostede ikke meget mere end 3000 at få den synet, droslet osv.
nov 2007
Det lyder som et godt køb du fik gjort med din gs 500.. Ja han siger jan har problemer med at få den over 6000 omdrejninger da den vistnok så hakker i det eller noget i den retning, måske? Dog siger han det skulle være et indstillingsproblem... Men jeg er jo ikke ude efter en søndags cykel..
Jeg synes det er uhyre svært at finde en motorcykel i min økonomiske pris klasse..Som er ca max 13000 kr (som 1 ste gangs køber...) Og da jeg bor i Østjylland gør det bare meget sværere, da de der sælger via dba.dk / gul&gratis / qxl. i den pris klasse med evt interessante mc`er altid er til salg længest væk... Nemlig Nordøstsjælland, KBH, skagen, nordvestjylland eller synder jylland syd og sønder... Nærmest ingen rimelige cykler tilsalg i østjylland i den billige prisklasse som jeg har råd til.. Det er træls....
Venlig Hilsen Mogens
mar 2007
Men hvis du køber den, skal du nok regne med en 3-6000 kr i reparation hos en mekker med mindre du kender en der kan gøre det sort. For fejlen skal jo lokaliseres. Det kan jo også være utæt i motoren eller stempelringen ikke er 100% tæt mere, så kan den jo også miste kompression og dermed omdrejninger osv.
Men altså, tag en prof med derned, og så gå efter hans mening, ved ikke hvad prisklassen for en gs550 er, men det skal være betydelig billigere end alle andre gs550'er da der er et eller andet galt med den.
nov 2007
En Mz`er.. Ha ha.. Den er nok for det meste bundsolid, men så vil jeg hellere undgå at køre mc.. Sådan en er slet ikke noget for mig, så vil jeg hellere gå på kompromi med mig selv og købe en kineser...Hvis det skulle gå så galt.. Ja dyre værksteds regninger vil evt være træls, og tage noget af fornøjelsen væk, dog er jeg jo også i den lave ende af prisskalaen med mine kun ca max 13000 kr.....
Kosmetisk ser den bedre ud end alle andre gs 550 jeg har set på, men det er jo ligevidt hvis motoren ikke er ordentlig køreklar og kræver stor reperation??
Men her er et link til den jeg evt har kig på!
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54493513
mar 2007
Der er jo en "relativ" fast pris på det kosmetiske. Her kan det jo betyde en meget dyr rep regning til mc.
Ja en kinøjser syntes jeg nu også tager meget af glæden ved at køre mc.
Evt lav en deal med ham, at hvis det ikke udelukkende er indstilling og det er et eller andet andet, så betaler han det ekstra, eller også går købet tilbage. Så kan du for det første få et se om han er til at stole på eller om det bare er "lort" det han lukker ud. Det er også en måde at gøre det på
mar 2007
nov 2007
Har lige været inde på din profil og se din suzuki gs 500 lucky strike, gav du virkelig kun 15000 kr for den? Det må da have været uden afgift? Hvis ikke, så er det et helt utroligt fund du har gjort dig...Jeg vil nærmest sige meget godt og heldigt..Og ufatteligt... Meget flot mc.. Ja der er også lidt andre gs 550.. Jeg kigger dog også på stortset alle andre typer mc op til omkring ca 14000 kr..
Helst en mc type hvor jeg kan sætte nogle store side tasker på og topboks til rejse og langture...
Rigtig flot gs 500...
Mogens
mar 2007
Men altså, Hvorfor ikke køre efter cyklen så. Bare i Jylland så? tænk på du kommer til at have den i hvert fald i nogle år, hvis ikke mange. Er det ikke værd at køre lidt efter?
Det er nok somsagt bedst at køre efter den. Så får du noget, som virker og ikke giver bagslag iform af store rep. regninger.
nov 2007
Jo jeg er nødsaget til at køre et stykke efter mc, da mc`er ikke hænger på træerne her i Østjylland til den pris...
Jeg har også kig på en honda cb 400 men den står i lynge i sjælland nord.. Det er meget langt væk når jeg ikke har bil... Og skal bede en kammerat om hjælp til transport osv...Selvfølgelig får han noget for det:-)
Så er der nogen 250 ccm`er meeen synes det lidt for lille...
Så har jeg kig på en række suzuki gs 450... Og en enkelt gs 650 som ser meget lovende ud på dba.dk Og ældre honda cb 400 F, dog synes jeg med dem at det må være svært at sætte tasker på..osv..
Så jo jeg er nødsaget til at kører længere væk, da der ikke er så meget i Østjylland..
Men godt du har fundet en så god mc..Og så har du jo mulighed for om et par år at tage droslingskittet af og få endnu mere ud af den derefter...
mar 2007
Alle dem du har kig på er jo også solide maskiner, så det er nok ikke dårligt at se til nogle af dem, hvis de ligger i jylland.
Ja det har jeg, men jeg bliver nok træt af den på et tidspunkt, og får noget med mere ryk i
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
har du et billede af maskinen kunne godt tænke mig at se den det kan være en af mine de gamle ellers kig i mit fotoalbum der er den for den havde noget med motoren da jeg solgte den for 3 til 4 år siden mvh Mikael
mar 2007
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54493513
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
nov 2007
Jeg har sendt dig en besked:-)
Venlig Hilsen
Mogens
Suzuki gs 550 fra 79