{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Henrik S
Henrik S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Suzuki gs 550 trådfælge {{forumTopicSubject}}

Har en suzuki gs 550 fra 1980 med stjernefælge og skivebremser, men vil gerne have trådfælge på.. Har søgt på Google, men er ikke blevet klogere.. Hvad fælge skal jeg lede efter, og hvad skal jeg høre mht skivebremser vs tromlebremser.. Er der nogen der har noget Info om det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki gs 550 trådfælge
  • #1   20. mar 2013 Hej Henrik og velkommen til , hvis du får oprettet din mc er det altid nemmere at give gode råd . hvad sidder der på nu ? foran -bagpå ?

• #2   21. mar 2013 Suzuki har ikke benyttet egerfælge i umanerlige år. Det kom ganske vist en lille sending af både GS 550 og GS 750 ved introduktionen med egerfælge, men det må formodes, at de er skrottet for længst.
    Du kan måske forsøge at finde nogle hjul til en GT 550 eller GT 380, hvor jeg umiddelbart vil tro, at de vil kunne passe lige over. Der skal du nok søge i Tyskland eller England.

Men det kan være et besværligt projekt du har begivet dig ud på!

• #3   21. mar 2013 jeg havde en GS´er med trådfælge .. JEg tror bare at du skal kikke du godt omkring .. Og ja, det er nok rigtigt at det er de samme hjul , som sad på flere forskellige modeller .. tror kun de kom med tromle bagtil, jeg har ihvertfald ikke set andet ..

• #4   21. mar 2013 Hmm.. Jeg har set talrige eksempler på at vores Suzi'er fra de glade 90'ere bruger samme stumper.. VX (mums ;-)) VL, VS, banditter, gixere osv imellem.. smiley

Som eksempel, er et "party piece" blandt VX ejere derfor bla. At sætte intruder trådfælge på.. Eller det mindre bandit forhjul m dobb. Skiver.. Osv.. Alle afstande ml. Gafler og svinger er ens, stort set alle beslag, oliefilter osv. passer mere eller mindre lige over..
    OM det så også gælder mellem din 80'er model og en intruder trådfælge ved jeg ikke.. Men der er næsten kun en måde at finde ud af det på.. smiley

Vedr. Intruder bagfælgen skal du ha lavet (drejet) en (måske alu) indsats der kan boltes ind i fælgens eksisterende bolthuller til cardan'en så du kan montere tandhjulet til kæde drevet..
    Hvordan ved jeg ikke smiley men har set det lavet, - og det ser jo så "nemt" ud når man står på træf i Harzen langt væk hjemmefra, med en god tysk øl i hånden.. Og spørger.."hvordan fa'en har du lavet det der.." ?? smiley

• #5   24. mar 2013 Tromle bremser bliver meget svært at finde da alle leder efter dem... Der findes mange sæt fælge med tråde på ebay..

• #6   24. mar 2013 Allan leder alle efter tromlebremser ? jeg har et sæt hjul på min honda der er tromle bagpå mon der er nogen der vil butte med et sæt 17 tommmer med skive ? så er jeg klar.

• #7   24. mar 2013 Haha.. Ja. Tænkte godt den ville komme bagefter... Det var nu foran jeg mente ; )

• #8   24. mar 2013 Hvad er det egentlig der er så fedt ved tromle bremser .. Det havde jeg på min gamle GS´er, og på Z900 .. Jeg syntes at de var noget skid .. man skulle jo næsten stå op på pedalen, mens den gyngede efter vejens tilstand !! .. hvor er de nu så fedt ?? .. Den fatter jeg ik´liige !!

• #9   25. mar 2013 Hey.. Faldt lige over nye fælge og eger i løs vægt..
    Så hvis du finder et "fremmed" hjul hvor navet passer (og ikke fælgen ;-)) er der håb her..:
    http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/110
    smiley

• #10   26. mar 2013 Nej de kan ikke bremse overhovedet.. Men i jagten på det helt rigtige 60'er look vil mange gerne ha dem.. Hos suzuki folkene er de allerførste årgange med tromle bremserne foran på GT'erne klart dem som er højest i værdi..

• #11   26. mar 2013 Tak Allan smiley .. Det kan man jo forstå .. .. Bremserne er noget crap, men det ser max fedt ud med eger fælge smiley ..

Kommentér på:
Suzuki gs 550 trådfælge

Annonce