803 visninger
|
Oprettet:
Batteri problem {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har store problemer med min mc. Jeg tror at batteriet er gået i stykker, men er ikke helt sikker.
I morgen da jeg ville starte den, sagde den bare "klik" og så var den helt død. Jeg løb den så i gang, men den kørte ikke ordentligt. Lige så snart den havde kørt lidt, begyndte den at svinge helt vildt i omdrejninger og derefter gå ud.
Tror i at et nyt batteri kan gøre forskellen?
På forhånd tak
Kasper
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Klikkeriet fra startrelæet skyldes, at batteriet ikke har power til at dreje starteren, men normalt kan det lades, hvis det elllers bare er fladt.
Når du har variationer i omdr, efter den løbet i gang, kan det være fordi batteriet har en indre kortslutning, og så er det dødt. Der kan være andre årsager, men det er let at kontrollere:
Løb den i gang med alle lygter og lignende slukket. Lad dyret gå i tomgang og tænd så lyset eller træk i en bremse. Påvirkes motorgangen evet af dette, så er det batteri bare helt færdigt. Påvirkes motorgangen ikke, har du et andet problem:-)
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 77 Svar: 152
1000 tak knud!!!
Du er en ven i nøden:-)
Jeg havde nemlig prøblemer med at den gik ud når jeg bremsede, så det tyder på at batteriet er dødt.
Jeg smutter ud og køber et nye:-)
Takker igen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Batteri problem