834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tændingslås Tændingslås

Hey folkens, nu blir det teknisk for en ny person som mig i mekaniker verdenen.
Jeg har en Yamaha XJ 600 og der er en hvis træls person der har prøvet at stjæle den så tændingen skal skiftes.
Der hvor jeg så sidder fast nu er ved selve tændingen. Den er tydeligt sat fast på stellet nedefra men i stedet for de 2 bolte jeg troede jeg ville finde har jeg fundet hva der minder mere om 2 nitter...

Mit spørgsmål er egentlig simpelt nok. Hvordan satan for jeg en gammel tænding af og skifter den med en ny? skal nitterne bores og sættes nye i? eller er der et smart trick jeg bare slet ikke kan se??

Håber ellers i har en bedre weekend end mig! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændingslås
  • #1   21. maj 2021 Prøv at tage et billede af dem. Jeg tænker det er låsebolte, hvor hovedet knækker af når man spænder dem. smiley Hvis der er plads kan de snuppes med en svejsetang.

• #2   21. maj 2021 Sådan en her måske smiley

profilbillede
  • #3   21. maj 2021 Oh ja det gir sgu også meget god mening og det ligner også. Jeg har ikk lige adgang til den fra hjemmet men jeg ka tage et billede i morgen.

Jeg tror det blir svært og få en svejsetang derind og bide fast for de er sænket lidt ned i metallet.
    Det dog meget rart og vide at der faktisk højst sandsynligt er gevind på for så er der jo nok en løsning et sted smiley

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #4   21. maj 2021 Hvis du ikke kan banke den rundt med hammer og mejsel, så bor hovedet af og tag resten med tang når tændingslåsen er af.

• #5   21. maj 2021 Martin, så du tænker man prøver og banke bolten ud med hammer og mejsel så den drejer i gevindet eller bare "bank på lortet til det falder af?
    Og min plan var også og bore det, mangler bare boret og der er simpelthen så lidt plads derinde medmindre man skiller hele lortet ad

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #6   21. maj 2021 Ja, man banker lidt på skrå ude i kanten, så kan man nogen gange få den løsnet. Jeg kan ikke anbefale at bare tæske løs indtil noget falder af smiley

• #7   22. maj 2021 Jeg har ikke store forventninger på den front til sån en gammel dame men jeg vil da gi det skud. Ellers må jeg jo bore, tak for tippet smiley

• #8   27. maj 2021 Den øverste gaffelbro SKAL afmonteres, det er ikke svært.
    Bagefter kan du meget bedre arbejde med den.
    Jeg har nogle gange boret et lille hul og bagefter banket en passende torx bit i hullet og vupti, så kan du skrue dem ud.
    Det er også en god ide at varme den godt op, der er tit brugt meget loctite.

Kommentér på:
Tændingslås

Annonce