1.061 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Knastkædestrammer GSX-R Knastkædestrammer GSX-R
Har en GSX-R k7 750cc 2007.
jeg vil høre om nogen har erfaring med selv at skifte knastkædestrammer på den? Er det svært? Syns det lyder som en større operation, og dyrt, når man snakker med forhandler og mekanikker. Men når jeg selv kigger hvor knastkædestrammeren sidder, syns jeg ikke det virker som det helt store...Min har kørt 53.xxx
Den larmer ikke fra motoren(endnu), men er bekymret for der pludselig sker noget, når den stadig køre med den standarte..
0 synes godt om
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Det er absolut ikke 2007 modellen der havde de problemer - det er et levn fra SRAD modellen som er 1996-2000.
De mennesker som har problemer med knastkædestrammere, er oftest de samme som ikke overholder deres service intervaller - specielt olie og oliefilter skift.
De samme mennesker mener så at det er helt logisk, at de så kan overskue at justere den strammer med jævne mellemrum.
Hvis man i forvejen ikke kan finde ud af at vedligeholde en MC, hjælper det ingenting at montere en dims, som kræver mere opmærksomhed end standard dimsen.
Overvej om ikke det er en ide at finde en værkstedsmanual til cyklen, og så lige læse i den hvad Suzuki anbefaler af udskiftningsinterval for knastkæde, strammer og skinner. Hvis de f.eks er nået til enden på deres levetid ved 50.000km, så skal man skifte de ting i stedet for at montere en manuel strammer, som bare fjerner symptomet for at det er slidt. De 50.000 er bare et eksempel...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.840
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 162
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
feb 2021
Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 2
Skifter olie og filter hvert sæsonstart, og vedligehold er jeg ikke fedtet med
Knastkædestrammer GSX-R