1.244 visninger
|
Oprettet:
Skift af udstødning ifm. køb af ny cykel {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg skal have en ny MC her til foråret og overvejer i den sammehæng ifm. køb at få sat en anden udstødning på for lidt bedre lyd.
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål
1: Er det normal man KUN skifter selve udstødning eller tager man hele systemet af incl katalysator og forrør (eller hvad de hedder..dem der svarer til manifold på en bil)?
2: er det lovligt at sætte en anden udstødning på en den som cyklen er født med?
3: Hvis det "kun" selve udstødningen der skiftes, får man så nogen reel anderledes lyd eller kræver det at det hele skiftes?
jul 2019
Emner: 1 Svar: 26
2) Ja, det er lovligt, hvis udstødningen er lovlig. Husk at der skal være katalysator på. Se evt. producentens hjemmeside og tjek for lovlighed eller spørg forhandleren.
3) Ja, du får en anden lyd ved kun at skifte potten.
Se evt. en masse youtube-videoer. Du kan ofte søge på den specifikke motorcykel efterfulgt af "exhaust" og voila så går der hurtigt en time foran skærmen.
Held og lykke.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 82 Emner: 46 Svar: 272
God fornøjelse med jagten og arbejdet.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
Såvidt jeg ved er en anden, end den godkendte udstødning eller potte, strengt taget ikke tilladt og kan give problemer enten herhjemme eller i udlandet.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 421
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 9 Emner: 48 Svar: 133
Jeg tager en snak med forhandler....jeg ville jo også gerne høre forskellen...atlså om det er pengene værd.
men mange tak for jeres input
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
Men mere "larm" vil nok give en følelse af, at motorcyklen er mere kraftfuld og potent.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
Hvis det udelukkende er lyden du er efter, så vil det være en vurdering hvor meget den er værd. Hvis det er effekt/kørbarhed så prøv eventuelt at start med at få cyklen kørt ind med det system den har nu.
Skift af udstødning ifm. køb af ny cykel