{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Skift af udstødning ifm. køb af ny cykel {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg skal have en ny MC her til foråret og overvejer i den sammehæng ifm. køb at få sat en anden udstødning på for lidt bedre lyd.
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål

1: Er det normal man KUN skifter selve udstødning eller tager man hele systemet af incl katalysator og forrør (eller hvad de hedder..dem der svarer til manifold på en bil)?

2: er det lovligt at sætte en anden udstødning på en den som cyklen er født med?

3: Hvis det "kun" selve udstødningen der skiftes, får man så nogen reel anderledes lyd eller kræver det at det hele skiftes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af udstødning ifm. køb af ny cykel
  • Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

Emner: 1 Svar: 26
    #1   29. jan 2021 1) Det bestemmer du selv. Du kan gøre begge dele.

2) Ja, det er lovligt, hvis udstødningen er lovlig. Husk at der skal være katalysator på. Se evt. producentens hjemmeside og tjek for lovlighed eller spørg forhandleren.

3) Ja, du får en anden lyd ved kun at skifte potten.

Se evt. en masse youtube-videoer. Du kan ofte søge på den specifikke motorcykel efterfulgt af "exhaust" og voila så går der hurtigt en time foran skærmen.

Held og lykke.

• #2   29. jan 2021 Du skal have med i dine tanker, at der nok snart kommer mere fokus på støjende motorcykler.

• #3   29. jan 2021 Der er selvfølgelig lige det med larmen. Tænker den ikke må overstige det antal DB som cyklen er opgivet til. Men det er op til dig.
    God fornøjelse med jagten og arbejdet. smiley smiley

• #4   30. jan 2021 Ofte anskaffer man en slip-on potte, der passer til modellen, så man kan gemme den originale potte. Men få en med db-killer og undgå at terrorisere nabolag og omgivelser med unødig larm.
    Såvidt jeg ved er en anden, end den godkendte udstødning eller potte, strengt taget ikke tilladt og kan give problemer enten herhjemme eller i udlandet.

• #5   30. jan 2021 Man kan købe et utalt antal aftermaket udstødninger der er godkendte.

• #6   7. feb 2021 Mange tak for input....
    Jeg tager en snak med forhandler....jeg ville jo også gerne høre forskellen...atlså om det er pengene værd.

men mange tak for jeres input

• #7   7. feb 2021 Om det er pengene værd...? Dem, der ved noget om emnet, plejer at skrive, at hvis man ikke får motoren kørt ind, så vil andre (larmende) potter give mindre effekt?
    Men mere "larm" vil nok give en følelse af, at motorcyklen er mere kraftfuld og potent.

• #8   8. feb 2021 Ja, som #7 skriver, hvis ikke den køres ind med det nye system så får du ingen ekstra effekt ud af at skifte hele systemet (hvis du er heldig mister du ikke ret meget).

Hvis det udelukkende er lyden du er efter, så vil det være en vurdering hvor meget den er værd. Hvis det er effekt/kørbarhed så prøv eventuelt at start med at få cyklen kørt ind med det system den har nu.

Kommentér på:
Skift af udstødning ifm. køb af ny cykel

Annonce