Skift af udstødning ? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Har prøvet at søge lidt rundt på forummet, men synes bare jeg bliver mere forvirret end klogere.
Hvad kræver det af andre justeringer, på en R1 05 uden pc, hvis man vælger at skifte udstødning, og hvad er forskellen på de forskellige systemer, pris / ydelses mæssig.
Jeg har set folk nævne slip-on, som hvis jeg har forstået korrekt, bare er de bagerste bagrør,
Har også set 3/4 system ? hvor man bibeholder de originale forrør,
og sidst et fuldt system.
Kræver alle muligheder at man for justeret motorcyklen igen for at den kører 100% korrekt ? er der nogle fordel ved 3/4 og Fuld system, Vs Slip-On hvis man kun taler lyd ? Er Power Commander eller lignende nødvendigt med slip-on ?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Hvis det bare er en anden lyd du er ude efter, så er det bare at skifte potten (slip on), men der er ik det vilde at hente ved at skifte udstødning, men man spare tit en del vægt.
apr 2006
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
Men når jeg læser at folk skifter komplet udstødning, virker det som om at Power Commander er påkrævet for at kunne justerer motorcyklen ?
Hvis man kun skifter potten, kan maskinen så justeres uden power commander ? altså med standard ? (ret mig gerne hvis det er forkert, men Lambda sonde? )
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
- Og da man ikke kan justere i den originale styreboks på MC'er (med nogle undtagelser selvf.) sætter man en boks imellem den originale styreboks, og indsprøjtnings-anlæget, som tillader én at ændre signalet fra standard-boksen.
Den boks man kan sætter imellem kan hedde RapidBike, Bazzas, PowerCommander osv osv. Alle er forskellige mærker der tilbyder samme produkt. (Nogle dog med finere tolerencer end andre, nogle med bedre brugerflader og med mulighed for tilslutning af mere ekstraudstyr)
På en MC kan lambdasonden kun justere meget lidt, og det giver en rykkende-gasrespons ved jævn belastning når den gør. Derfor blænder man hullet af, og sætter en modstand i ledningsnettet, når man kører en cykel ind med powercommander (eller lign.) for at få en ens signal fra lambdasonden hele tiden.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Skift af udstødning ?