1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mekaniker til gammel gpz600r(1985) omkring Randers/Århus Mekaniker til gammel gpz600r(1985) omkring Randers/Århus

Hej MCG

Jeg søger en mekaniker til at gøre min gamle pige klar til sæson/salg, evt måske også sælge den.
Der er tale om en el fejl, tror det bare er noget tændspole/stator problem, kan også være tænding der skal skiftes.
Skal tændspole skiftes er aftermarket nok bedre end original.

Den er fra 85 så kan registreres som veteran i år.

Jeg bor i Spanien, og er kun hjemme en måned eller to omkring april hvor jeg gerne vil have afsluttet reparation og forhåbentligt salg.

Den er i god stand mekanisk, kunne bruge en hånd kosmetisk.
Dæk, kobling, kædekit og meget andet er forholdsvis nyt.
Skiftede en del i 2014/15 og har siden el problemet ikke kørt på den.
Det er en import fra østrig i tidernes morgen, få km på blokken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekaniker til gammel gpz600r(1985) omkring Randers/Århus
  • #1   12. feb 2020 Tror ikke den repræsenterer så stor værdi at det kan gå at reparere den . Sælg den som den er til en hjemmemekanikker med blod på tanden for et par tusinde.

• #2   12. feb 2020 Jeg vil også tro, du kan sælge den for 3-5000 som den står, synet repareret og klar får du næppe meget mere end 10-12000 for den. og 6000 for at syne den og skifte tændingsdele på den forsvinder hurtigt hos en mekaniker. du får mere ud af det ved bare at sælge den som den står.

• #3   12. feb 2020 Det tager ikke en time at skifte stator på den.
    Hvis det ikke bare er en af de kendte kontakt fejl.
    Ellers må jeg selv hive fat i multimeter, måle mig frem, skifter sandsynligvis stator til under 1000 kr, syne og sælge den inden afgang.
    Har slået støttefods kontakten fra for længe siden, den gav fejl første måned jeg havde den.

Der skal bare gnist på, en db killer eller kende synsmanden, så er den synet igen.
    Selvfølgelig skal den have ny olie og filter.

Hvad den ryger til synet skal jeg ikke sige håber på 15.000, men jeg sælger den ikke for under 12.000, så kører jeg den hellere til Spanien og laver den om til naked cafe projekt.

• #5   12. feb 2020 Så kan du ligeså godt bare køre den til spanien med det samme.... der er det også billigere at skifte stator og lettere at syne....
    At du kunne have købt en tilsvarende i spanien til 500€ der kunne køre er irrelevant, da præcis din er langt mere værd end de andre smiley smiley
    Tænker du måske bude slå dig ned som mc mekanikker... Forstår ikke hvorfor du efterlyser hjælp, når du selv kan klarer det på 1 time smiley

• #7   12. feb 2020 Elsker når folk snakker ved siden af alt, og bare vil diskutere deres personlige meninger og holdninger, uden at tilføre noget af det der bliver spurgt om.
    Danmark, landet omhandlende diskussionen om kampen om retten til at have ret.
    Det er virkelig nemt at se og huske hvorfor jeg ikke savner Danmark!.
    Tak for påmindelsen og hav en dejlig aften.

Hvis alt går godt behøver det ikke være fanden malet på væggen, går det ikke godt ja så er det mere end bare lige :D.

Tak Hans Henrik, det håber jeg også, mener at nogle aftermarket modeller kan bruges på alle A1, den tid den hovedpine :).

• #9   13. feb 2020 Med fare for at spille dum: Du har billeder af cyklen og sikkert en ide om hvad du "netto" vil have ud af at sælge den, så hvorfor ikke lægge den på G&G og DBA?

Det koster ikke noget, det kan gøres fra Spanien og chancen for en køber finder den inden du når til Danmark er da værd at tage med.

De fleste der køber en 1985MC er/bør være klar på at fixe den selv.... eller have r.... fuld af penge smiley

Der er pt een anden til salg i DK - til 37500 nysynet og flot https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/gpz-600-r/til-salg/155774 ... det lyder lidt højt, men alligevel er der 2 købere der har den på listen

• #10   13. feb 2020 Nøddeskaller og tilhørende nøddeknækkere :D.

Tænker jeg godt vil investere i et nysyn inden jeg sælger den.
    Derfor jeg leder efter en der lige kunne finde tiden til det.
    Du har helt ret Per, det har jeg gjort med kolonihaven, men mc skal lige være køreklar ellers er prisen for lav til jeg vil sælge den :D.

Mangler ikke pengene, optimalt bliver den solgt nysynet eller kørt herned.
    Bliver det for besværligt imens jeg er hjemme at lave den, tager jeg den med herned. Har heldigvis en kammerat der har fragtfirma mellem dk/spanien så det vil koste mig meget lidt på et af de kommende læs hvor der er ekstra plads.

Syntes også 37.500 lyder lidt højt i.fht tidligere.
    Det var i sin tid en meget banebrydende cykel på banen, og kendere nu den rammer veteran status burde gøre den mere eftertragtet.
    Så vidt jeg ved er det første år i år, at 85'erne kan få veteran, hvilket min er.

Kommentér på:
Mekaniker til gammel gpz600r(1985) omkring Randers/Århus

Annonce