1.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Olie til gammel englænder? Olie til gammel englænder?

Hej
Jeg har fornyligt købt mig en gammel choppet Triumph (1953). Da jeg vil min maskine det bedste ville jeg høre hvilken olie I andre kan anbefale, altså jer med en gammel maskine.

Jeg var nede ved min mekaniker og han gav mig noget castrol 20-50 multigrade. Jeg spurgte om det var godt og det var det sagde han. (Han beskæftiger sig hovedsagligt med englændere, så han burde vide det)

Efter jeg havde fyldt noget på begyndte den at smide en del olie ud (af en tab der formentlig er forbeholdt smøring af kæden). For at bremse det satte jeg en slange på og nogle strips. Det skal lige siges, der sad ingen slange før, så den er ikke bare faldet af. Er det tegn på forkert olie eller er der kommet formeget i og den smider det selv ud?

Før det nye olie smed den ikke så meget og jeg er derfor blevet lidt bekymret om det nye olie er for tyndt. Jeg har siddet og kigget lidt på diverse "veteran olier" og classic olie og hvad det ellers hedder og vil høre om I mener det er bedre for min motorcykel.
Manualen siger 20-50 multigrade, men jeg har set at der sælges noget monograde SAE 50 specielt til gamle motorcykler (HD især).
F.eks. (link fjernet)
(link fjernet)

Så hvad bruger I andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til gammel englænder?
Kommentér på:
Olie til gammel englænder?

Annonce