3.081 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Afkorte stel Afkorte stel
Hej.
Sidste jeg tjekkede måtte man skære i stellet bag til, ind til den nærmeste tværstiver, samt diverse beslag.
Skal til at føre kniven på min NX 650 dominator fra 91.
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg må skære det af, inden for den røde cirkel, men må jeg tage det grønne snit med? mit umiddelbare svar er nej, da det er spidsen af noget der ligner stelforstærkning.
Nogen der kan fortælle andet? Se billedet
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
http://autoconsult.dk/
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277
Og det er udfra den overbevisning at man må fjerne alt efter bagerste tværgående afstiver, og hvis stellet ikke har sådan en så bag støddæmper.
Hvad skal du lave?
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 9
#2 - Ja, jeg må nok hellere høre en synsmand ad. Jeg er ved at lave scrambler/café ud af min nx650. Så vil bare have stellet til at sidde pænt op til sædet og bagskærmen.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
okt 2006
Som jeg læser beskrivelse på autoconsult, må jeg kun skære det røde udsnit af.
"En rammedel bag fæstet til dobbelte bagfjedre/støddæmpere (eller for monofjeder/dæmper rammedelen bag førersædet) må fjernes, og dette kan godkendes
uden yderligere afprøvninger, hvis rammedelen dokumenteres at have bestået af»fritsvævende« rørstykker uden tværgående forbindelser og understøtninger, bortset fra påskruede dele."
Hmmm, og så til sidst, tager jeg fejl eller skal de godt nok have 4400 for at sætte deres ingeniørstempel ved en sådan ændring?
mar 2016
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Nogen der er gået lovligt til sådan en omgang og ved hvad det koster / kræver?
Sidst jeg undersøgte det krævede det en nyklassisfikering af cyklen da den ikke længere kan bære to personer.
okt 2006
Jeg har skrevet til autoconsult, og ser om de mener det samme.
#8 - Det eneste mas jeg umiddelbart kan se er, at skal jeg skære den grønne del af også, så koster det mig 4000 ved autoconsult, eller anden kyndig ingeniør, for at få deres stempel, som synshallen skal bruge for at godkende ændringen. Det er trods alt også godt 1/4 af prisen på sådan en gammel ged....
Hvor meget påtænkte du at operere væk?
mar 2016
Jeg er helt med på den kommer til at se frækkere ud med kort bagende, men helt ærligt er det flotteste ekstraudstyr på en MC ikke en masse vejstøv og udsmadrede fluer på forlygten? Sagt med andre ord, funktion over stil
Er din cykel kun 16k værd? Så vil jeg da overveje at købe den ... uden snit i stellet
okt 2006
Det er nu bare et hyggeprojekt, men viser det sig at koste 4k for godkendelse af bagenden, kommer det ikke til at ske.
Ja den var rimelig havareret da jeg fik den hjem fra tyskland, tænker måske godt jeg kunne have fået 20k for den, men hensigten var, at jeg ikke skulle ærge mig over, at hukke en gammel fin maskine op, og det er den her bestemt ikke.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
du køber et fladt brat style sæde længde 65 cm.
og dækker det andet over med en sædebund/plade du selv laver.
så en yamaha xj 900 hvor personen havde lavet en u profil i noget 3 mm plade der dækkede stel og så et fladt sæde ovenpå.
Dit stel er faktisk rimeligt fladt bagtil, så med en pladesaks og nogle svejseklatter og sort spray maling kan man godt lave en pladebund med et godt resultat.
Der er masser af youtube videoer hvor de laver noget uden at skære i stel.
hilsen Kenneth.
okt 2006
okt 2006
Afkorte stel