{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Sikkerhed på MC 2018 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Det er så småt blevet tid til jeg igen gerne vil have motorcykel og jeg har altid været glad for de gamle maskiner med charme og hvad der ellers høre med.

Men! Hvilken sikkerhed går man klip af i forhold til nye motorcykler? Jeg ved at de nyere har ABS, men hvilke sikkerheds systemer er der ellers?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed på MC 2018
  • #1   2. okt 2018 Der er nok ikke så megen anden forskel.
    Den store forskel ligger på føreren.
    Køb noget godt tøj og en god hjelm og så kan sikkerheden forbedres rigtig meget, hvis han tager på kørekursus på den nye cykel og lærer den rigtig godt at kende.

• #2   2. okt 2018 Ahh nyere motorcykler styrer en del bedre pga større stivhed i stel og bedre geometri. Og så er bremserne også en del bedre også set bort fra ABS.

• #3   2. okt 2018 I det hele taget er bremsesystemet forbedret og dermed kortere bremselængde. Generelt er de også blevet mere "letkørte."
    Andreas #2 du kom først.

• #4   2. okt 2018 Det nyeste elektronik sidder jo på de dyre cykler. Men i dag fås motorcykler med Kurve ABS, Traction control, wheelie controle og kører modes. Alt sammen ting der øger sikkerheden på landevejen. Men jeg er enig med #1 - tag et kørekursus hvert år, sørg for at dæk og dæktryk er i orden. Sørg for at din MC´s bremser og affjedring er i orden og vedligeholdt. Endelig er der hele udstyrs delen med ordentligt tøj og evt. en af de nye Airveste.

• #5   2. okt 2018 Jeg ved ikke med cyklerne. Men de ca 20 år jeg var "undead", er der sket MEGET med det personlige udstyr og dets kvalitet. Desværre tror jeg til gengæld at der også er kommet meget udstyr af underlødig kvalitet på markedet.

• #6   2. okt 2018 altså en godt serviceret mc, med fornuftig affjedring, kan være bedre end den nyeste mc, med fineste grej, som ikke er serviceret, eller skruekneppet i justering

• #7   2. okt 2018 Hej alle, tak for alle de fine svar, jeg holder mig nok til en af de ældre i god stand og noget kørekursus lyder som en skide god og sjov ide :-)!

Kommentér på:
Sikkerhed på MC 2018

Annonce