1.343 visninger
|
Oprettet:
Honda CB400f {{forumTopicSubject}}
Hej igen.
Jeg står stadigvæk med nogle problemer med min honda cb400f fra 77.
Da den ikke rigtigt ville starte, har jeg fjernet luftfiltret og sat nålen en tak ned. Den går perfekt i 1-2 minutter, hvorefter den går ud og er svær at få liv i igen, såfremt jeg renser tændrørerne kan den starte igen, men opfører sig underligt. Jeg er klar over, at der ikke er luftfilter på. Jeg har renset karburatorerne og justeret nålen. Når den sidder et tak længere nede end normalt kører den perfekt 1-2 min hvorefter den begynder at køre så dårligt. Hvad kan være galt?
Jeg søger også gerne hjælp mod en smule betaling..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Juster dem ind efter bogen.
Sæt original filter på.
Synkroniser karburatorerne.
Hvis den stadig driller, så har du nu et korrekt udgangspunkt for fejlsøgning
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
jan 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Hvis du sænker nålen får du rykket området hvor hovedysen begynder at føde længere op således du skal vride gashåndtaget mere før den begynder at virke. Det burde slet ikke give sodede tændrør. Og alene det du fjerner luftfiltret burde give en magere blanding (dvs ingen sod på rørene)
Jeg tror fejlen ligger i din tomgangsjustering? Er blande/luftskrue 1½-2 omgange ude fra fuldt lukket?
jan 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Er du sikker på din choker/starthjælp ikke hænger? Måske kører du med let choker hele tiden?
Jeg har haft en 350four men kan ikke rigtigt huske hvordan den virker, er der ikke et håndtag på siden?
Nu ved jeg ikke hvad en kort tur er for dig, men putter du bare en tur rundt på den lukkede villavej bliver maskinen nok ikke varm og sod mv brænder ikke af. Du burde måske køre en rigtig tur på 20km hvor den bliver ordentlig varm? En stålbørste og en tændrørsnøgle kan man sagtens have med, så kan du også komme hjem igen hvis det ikker virker.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Åben tankdækslet og lad den stå i tomgang for at tjekke.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Et ordsprog siger "mange karburatorproblemer kommer af tændingsproblemer"... det kunne jo være din tænding der ikke står rigtigt? Det giver også sodede tændrør, så måske det var værd at checke om din gnist er fin på alle 4 rør? Der er såvidt jeg husker 2 sæt platiner og kondensatorer, sidstnævnte kan godt forgå over tid. Tag evt dækslet af til platinerne og se om der kommer gnister når du kører.
Tændings ideen giver måske ikke mening mht at der går lidt tid inden problemerne kommer. Omvendt kan det hænge sammen med de rene tændrør du starter ud med stille og roligt soder til pga svag gnist og så har du pludselig balladen
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
Det skal siges at den går ret ujævnt når man kører på den uden at give gas, altså triller i tomgang i et gear.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Vanddamp i røgen sker mig bekendt kun af 2 årsager. Defekt toppakning på en vandkølet motor eller en motor der ikke er blevet varm rigtig længe og derfor har samlet vand i udstødningen.
Da du jo ikke har en vandkølet motor må det altså være det sidste. Tror du ikke du skulle rense tændrørene (evt købe nye) og køre en lang tur på cyklen her i det gode vejr? Hav tændrørsnøglen og en stålbørste med i rygsækken, så kan du altid komme hjem.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Det er røgen når motoren er driftsvarm der er interessant.
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
okt 2015
Følger: 1 Svar: 2
Honda CB400f