Ladesystem honda cb400f {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen Jeg håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig her.
Jeg er igang med at lave en gammel honda cb400f som før mig havde været ment til at skulle til skrot. Der er mange ting der har været galt med den og tidligere ejere har skruet en del i den. Nu er alt sådan set lavet, meeeen den lader ikke. Ledningsnettet er fuldstændig cuttet op men ledningsnettet er nu forholdsvis tæt på det originale.
Problemet med cyklen er at den ikke vil lade. Der kommer simpelthen ikke nok spænding fra de 3 faser på statoren. Statoren producere omkring 0,5v imellem 2 faser i tomgang og 2v ved 4000rpm. Slet ikke nok, men ved 2 lejligheder har den tilfældigvist produceret nok strøm, uden noget vidre motiv, for så at holde op igen.
Ensretteren og laderegulatoren er skiftet ud med en ESR240 fra electrosports.
Virker med sikkerhed:
elektromagneten
laderegulator
ensretter
Prøvet:
Konstant strøm igennem elektromagneten
Direkte stelforbindelse
stelforbindelse igennem pærene på motorcyklen
ohmet stator (~1,4ohm imellem alle), magnet(~5ohm) og ensretter(rigtig gennemgang "diode test")
testet diode
Sæsonnen løber snart fra mig og det er sku lidt ærgeligt. Så nu prøver jeg at bede om hjælp herinde.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
okt 2010
Følger: 19 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 1
Men jeg brugte aftenen igår på at rode med det, fik den til at lade omkring 13v ved 4000rpm med tændt lys.
Det er godt nok langt fra de forskrevne 14-15v, men batteriet er fuldt opladt efter selv en kort tur, så det må være fint nok.
Ladesystem honda cb400f