1.998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Gs500e kører kun på 1 cylinder. Gs500e kører kun på 1 cylinder.

Min gamle gs500e fra 1999 har et problem..

Jeg har skiftet alle pakninger osv. I karburatorer, samt indsugningsgummi. Der er ingen utætheder der.

Har sat nye spoler samt pick-up på, fra en nyere donor cykel. Skiftet tændrør samt hætter..

Det er venstre cylinder der ikke tænder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gs500e kører kun på 1 cylinder.
  • #2   18. maj 2018 Forrør venstre side bliver ikke varmt, og kan hører det ved let gas. Så Ja, den tænder ikke.

• #3   18. maj 2018 Har du prøvet holde tændrøret på stel og se om der er en gnist?

• #4   18. maj 2018 Der kan jo feks godt være gnist og så ingen benzin og så tænder den jo heller ikke. Det er derfor jeg spørger til gnisten.

• #5   18. maj 2018 Manglende kompression? Har du prøvet at skifte om fra højre til venstre med de dele der kan skiftes? Tændrør, tændrørskabler, osv?

• #6   19. maj 2018 Kompression er testet. Og har også byttet spoler, hætter osv.

Tænker at hvis vakuum-membran i benzinhanen er utæt, vil der komme benzin den forkerte vej, og den får kun vakuum fra venstre cyl.

• #7   19. maj 2018 Hvorfor tjekker du nu ikke bare om der er gnist på tændrøret, eller svarer dem der spørger som et minimum? Det er jo svært at hjælpe dig, hvis du ikke svarer dem der spørger om noget ret så relevant!! Så tjek om der gnist, er der det har du nok et karburatorproblem! Og eftersom du åbenbart har haft dem splittet ad, lyder det som et godt sted at starte.

• #8   19. maj 2018 Problemet var der også før at jeg ordnede karburator. Det er noget der er kommet ud af det blå, efter den har kørt som den skulle længe.

• #9   19. maj 2018 Det er godt nok svært at få at vide om du har tjekket gnisten smiley
    Men det er måske en hemmelighed?

• #10   19. maj 2018 Der er ingen gnist. Tændrøret var vådt.

• #11   19. maj 2018 Så skal du jo finde ud af hvorfor du ikke har gnist på! Start fra hætten, er der overhovedet forbindelse til kablet?

• #12   19. maj 2018 Har klippet et lille stykke af kablet, så den var frisk. Har byttet spoler, det er stadig venstre cyl. Nu prøver jeg at tage ledninger fra højre og sætte på venstre.

• #13   19. maj 2018 Husk lige på, at et tændrør sagtens kan "dø" hvis det bliver druknet i benzin uden gnist, så prøv lige at bytte rundt, bare for at være sikker smiley

• #14   19. maj 2018 Så vidt jeg husker er det en paralleltwin, så du kan jo bare prøve at bytte hætterne, så skulle problemet skifte cylinder.

• #15   19. maj 2018 Lavede en "forlænger" som jeg satte på ledninger fra højre cylinder, og på venstre spole. Så var der gnist på venstre. Og omvendt er der ikke gnist på højre. Så spoler, hætter, tændrør og kabler er ok i begge sider. Nu tjekker jeg lige ledninger, stik osv fra spole og tilbage til pick jo.

• #16   19. maj 2018 Har målt for gennemgang i ledninger, for at se om stik/ledninger havde brud. Ingenting at se/hører. Så nu er jeg tilbage til "ignition control unit"

Og den er limet/smeltet sammen. Så den er ikke nem at se lodninger på..

• #17   19. maj 2018 Du skriver du har en donorcykel, kan du ikke skifte tændmodulet til venstre cylinder?

Som jeg har forstået det har du forlænget fra højre tændmodul til spolen og dermed isoleret problemet til tændmodulet:

Højre tændmodul->Venstre spole->Venstre kabel = Gnist?
    Venstre tændmodul-højre spole->Højre kabel = ingen gnist

• #18   20. maj 2018 Der er kun 1 tændmodul.

Har taget signal højre cylinder til venstre spole = gnist venstre. Så fra spole til tændrør er ok.

Tog bagefter signal fra venstre til højre spole = ingen gnist højre.

De 2 spoler har 2 ledere, og den ene deler de. Den der ikke er delt må derfor være signal. Den har jeg målt gennemgang på, og det er ok. Så nu er problemet strandet ved cdi.

Har ikke donor cykel, men har købt det fra en anden.

• #19   22. maj 2018 Suger kaburatorer ens : synkronisering? , Benzinhane vacuum system , andre muligheder for falsk luft eller benzin vha. vacuum siden af hanen ?

• #20   22. maj 2018 Karburator er i sync. Og der er ikke utætheder, heller ikke benzin hane.

Jeg afventer CDI kommer med posten.

• #21   8. jun 2018 Suzuki i Slagelse fandt fejlen.

Det var en defekt pick-up, samt dårlig stik forbindelse. Så den gennemgang jeg har målt, har ikke været god nok til gnist, når der har været "rigtig" spænding på.

Så den pick-up jeg fik fra en hugger, fejlede præcis det samme. Hvad er Odds for det?

• #22   8. jun 2018 Skynd dig at købe en lodseddel!

Kommentér på:
Gs500e kører kun på 1 cylinder.

Annonce