1.266 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sune P
Sune P
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

GS500E 94'er kører kun på en cylinder GS500E 94'er kører kun på en cylinder

Hej alle sammen

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe os.
Min kærestes GS500E fra 94 (4000 km) skulle ud på den første længere tur i hvert fald for hendes vedkommende, den kørte fint det første stykke også på motorvejen, efter en tur ind i byen, skulle vi igen på motorvej, da vi kørte på, ville motorcyklen ikke accelerere, og hun måtte helt ned i 3. gear for at prøve at holde en nogenlunde fart. Da hun skiftede gearblev den ved med at tabe omdrejninger og fart, og da jeg fik kigget på den, var det ene forrør helt koldt.

Vi prøvede at skifte tændrør men uden held, jeg har desuden prøvet at bytte op på tændkablerne også uden held. Desuden tøver den meget, når man vrider håndtaget.

Håber der er nogen der har en ide til hvordan vi kan løse problemet, har lige bestilt en (uoriginal) tændspole hjem, men endnu ikke prøvet at skifte den.

Kom endelig med foreslag, som i kan se har den ikke gået ret meget, og tidligere ejer har kun kørt små ture på den.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS500E 94'er kører kun på en cylinder
  • #1   9. maj 2012 Kunne måske være en stoppet dyse i kaburatoren?

• #2   9. maj 2012 Synes i alt fald det mere lyder som et karburatorproblem end et tændingsproblem.

• #3   9. maj 2012 "Vi prøvede at skifte tændrør men uden held"
    Hvis i ikke engang kan finde ud af, at skifte tændrør, skal i nok lade en anden se på den... :o)

Hvordan så de brugte tændrør ud?
    Farven og sodmængden, kan være en indikator for, om der er noget galt med karburatorerne.

• #4   9. maj 2012 Start med at kigge karburator smiley
    Især når den har stået et stykke tid

• Sune P
    Sune P Tilmeldt:
    apr 2011

#5   12. maj 2012 den har kørt optimalt, men den begyndte at drille sidste weekend..

jeg startede sæsonen med at hælde en gang karburatorrens i tanken. om det gjorde noget godt eller skidt ved jeg ikke...

men vi kører ud og kigger på den nu, og checker alt med tændspolen igennem,,

• Sune P
    Sune P Tilmeldt:
    apr 2011

#6   12. maj 2012 vi har idag haft begge tændrør ude og sammenlignet "gnisten" på de 2 tændrør og de er absolut ikke ens, den ene er klar blå og den anden er meget fesen... så tror nu stadig at det er den ene tændspole der er gået.

Kommentér på:
GS500E 94'er kører kun på en cylinder

Annonce