GS500E 94'er kører kun på en cylinder {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe os.
Min kærestes GS500E fra 94 (4000 km) skulle ud på den første længere tur i hvert fald for hendes vedkommende, den kørte fint det første stykke også på motorvejen, efter en tur ind i byen, skulle vi igen på motorvej, da vi kørte på, ville motorcyklen ikke accelerere, og hun måtte helt ned i 3. gear for at prøve at holde en nogenlunde fart. Da hun skiftede gearblev den ved med at tabe omdrejninger og fart, og da jeg fik kigget på den, var det ene forrør helt koldt.
Vi prøvede at skifte tændrør men uden held, jeg har desuden prøvet at bytte op på tændkablerne også uden held. Desuden tøver den meget, når man vrider håndtaget.
Håber der er nogen der har en ide til hvordan vi kan løse problemet, har lige bestilt en (uoriginal) tændspole hjem, men endnu ikke prøvet at skifte den.
Kom endelig med foreslag, som i kan se har den ikke gået ret meget, og tidligere ejer har kun kørt små ture på den.
På forhånd tak
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 210
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Hvis i ikke engang kan finde ud af, at skifte tændrør, skal i nok lade en anden se på den... :o)
Hvordan så de brugte tændrør ud?
Farven og sodmængden, kan være en indikator for, om der er noget galt med karburatorerne.
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 396
Især når den har stået et stykke tid
apr 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
jeg startede sæsonen med at hælde en gang karburatorrens i tanken. om det gjorde noget godt eller skidt ved jeg ikke...
men vi kører ud og kigger på den nu, og checker alt med tændspolen igennem,,
apr 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
GS500E 94'er kører kun på en cylinder