3.435 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

GS500e problemer GS500e problemer

Hej MCG!

Jeg har lige været til Esbjerg træf her i dag med min Suzuki GS500e. Jeg havde dog et par problemer undervejs. Det starter med, at jeg kører og skal til at overhale en lastbil, hvor den så lige pludseligt går ud.. Udstødningen pustede lidt (og der var rigeligt med benzin på tanken).. Vi tjekker så oliestanden og ser den er lav.. Da vi ikke kan købe noget olie, tager jeg den stille og roligt derhen af og det går egentlig fint.. Jeg får nok kørt 50-70 km på den uden problemer. Der jeg så skal hjemad, efter en 30 minutters kørsel, så begynder problemet igen. Her har jeg dog fået købt noget olie 4 takst fra shell og har fået fyldt lidt på der. Den begynder igen og gå ud.. Jeg holder indtil siden gentagende gange, da jeg kan få den op og kører efter lidt ventetid, men kun i korte perioder. Det resultater i at til sidst får den svært ved at starte og kan ikke rigtigt kører i mere end 1 gear med 20-30 km uden at den går ud.

Altså det er som om, at når jeg accelerer for hurtigt så går den ud for det meste. Jeg har lige fået neddroslet den, så ved ikke om det kan have noget med det at gøre - eller om det har noget med olien.

Håber at der er én der kan skyde på en grund til dette lille problem. Tak på forhånd!

Vh Sebastian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS500e problemer
  • #1   28. mar 2013 Har været igennem noget der kunne lyde som det samme med min 500e. Der var kommet noget kondens i tanken, så den ku finde på at sætte ud, og starte igen lidt efter. Åbnede bare bundkaret på begge karb mens den stod i tomgang indtil der ikke perlede vand ud mere.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #2   28. mar 2013 og giv den en slat karburatorsprit bagefter.
    er der lidt vand i din karburator et eller andet sted, så kan det begynde at fryse til is når du har kørt et stykke vej pga af den kolde vind der er.
    Har du fået rullet den ind, efter du har sat droslingskit på?

• #3   28. mar 2013 Tak for svarene. Jeg har også overvejet is i karburatoren, men kan det godt drille selvom den har holdt stille og smeltet isen? eller bør den kunne kører lige med det samme igen. For kunne godt have problemer med at starte selvom den holdte stille i 10 minutter.
    Jeg har fået droslingskit på: den er begrænset ved indsugningen bl.a. smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #4   28. mar 2013 Når du begynder at køre så virker vinden meget afkølende, og en lille dråbe vand det forkerte sted kan nemt fryse til is. og så gider den ikke mere.

• #5   28. mar 2013 Det lyder meget rigtigt! Jeg vil da lige prøve at se på det imorgen. Tusind tak for hjælpen! smiley

• #6   28. mar 2013 Det er koldt ude. Sprit i tanken, så kører den smiley

• #7   28. mar 2013 Det er helt sikkert et benzin problem, måske et stoppet filter eller stoppet filter i tanken, prøv at afmontere benzin slangen og se om der kommer en pæn stråle husk at den skal stå på reserve ellers åbner den ikke, derfor kan det også være at slangen til vacum ventilen er utæt så den ikke åbner ordentligt

• #9   28. mar 2013 Tror bestemt også dine karburator fryser, der kommer meget luft gennem når du køre så på med noget sprit så er jeg 99% sikker på ikke giver problemer igen

• #10   28. mar 2013 sprit i tanken bør være en saga blot eftersom der er ved lov 5% ethanol i al benzin der sælges i Danmark.
    har sådan en GS500 ikke vakum styret benzinhane? så kan der jo være hul på slangen til hanen. prøv at slå benzinhanen over på pri. hvis den har sådan en indstilling.

• #11   28. mar 2013 Andreas the BAD one A - Det laver jo ikke om på, at han kan have vand liggende i tanken. Godt nok er en GS øko, men den ka sgu ik kører på H2O smiley

• #13   29. mar 2013 Prøvede det samme med fuld skrald på motorvej i 15-20 min ved 12-15 grader. Den døde uden forvarsel, og startede først efter 5 min i nødspor.
    Fik at vide at netop gs500 har problemer med kaburatoris ved længere varende Max belastning.
    Nu du har kørt ved lavere temp end jeg gør kun problemet mere sansynligt.

• #14   29. mar 2013 Kaburatorsprit er IKKE ethanol. Kaburatorsprit virker ved dels at sænke frysepunktet for vand og for at opløse den i benzinen, således den fjernes gennem forbrænding i motoren.
    Der er derfor god grund til at fylde noget kaburatorsprit på gs'eren

• #15   29. mar 2013 Vi vil snart høre om det her hjulpet

• #16   30. mar 2013 Erik du skal vist gå dine fysik timer om

• #17   30. mar 2013 Niels Chr. A
    Venligst uddyb smiley

• #18   31. mar 2013 Sprit er lægmands ord for ethanol, og ethanol Gør lige netop at vand kan blande sig med benzin og at frysepunktet for vandet bliver lavere smiley

• #19   31. mar 2013 Hey Folkens, jeg har ikke lige været hjemme her de sidste par dage. Men her på tirsdag, vil jeg helt sikkert lige give det et forsøg! Tror det med karburator sprit lyder meget rigtigt i henhold til hvad den gør! Tak for hjælpen smiley

• #20   3. apr 2013 Hey folkens, jeg har lige været nede og købe det skide sprit. Så nu kører gs'eren igen. Tusind tak for hjælpen - så ved man ihvertfald det fremover smiley

• #21   3. apr 2013 Lækkert, så det husker du til en anden gang smiley

Kommentér på:
GS500e problemer

Annonce