{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Gorm R
Gorm R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kører kun på 3 cyl.... {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har en GSX 750 es, fra 86 som pt. kun kører på 3 cyl. (det er cyl 1 fra venstre der ikke er med)
Der er fin gnist i tændrøret, og jeg har prøvet at bytte om på tænd kablerne fra cyl 1 og 4, og det er stadig kun 1'eren der ikke er med, så jeg tror ikke det er noget elektrisk eller hva ?
Alle ventiler er også justeret, og karburatorerene er renset og nusset, og intet hjælper..

Så nu er mit spørgsmål: "kan vi her have med et par snuskede/slidte/ødelagte ventiler at gøre" ??

mvh
Gorm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører kun på 3 cyl....
  • #2   29. mar 2007 Se efter om der er benzin i begge svømmerhuset. Prøv med startgas.

Hvis der er benzin og gnist, ligger problemet jo nok i kompressionen. Hvis du ikke har en komp.måler, kan du lave en simpel test ved at tage tændrøret ud og holde fingeren over hullet. Hvis du kun lige kan holde fingeren over hullet mens motoren går rundt, burde der være kompression nok til at få en eksplosion i cylinderen.

• #3   29. mar 2007 Har du prøvet at bytte tændrør, det er før set at der er fin gnist når de er ude, men ikke kan trække en ordentlig gnist når de er sat i. :-))

• #4   29. mar 2007 Hvis du afmonterer luftfilterkassen og starter dyret, kan du få en svag indikation ved at mærke suget fra karburatoren med hånden. Det kan ihvertfald indikere om den er meget forskellig fra de andre.

Du kan også prøve at fodre med lidt dieselstart gennem karburatoren og se om du kan få den til at tænde med det.

• #5   29. mar 2007 hvis den får benz og gnist burde forrøret ved den pågældende cyl. at blive varm...

• Gorm R
    Gorm R Tilmeldt:
    mar 2007

#6   29. mar 2007 Jeg vil ile hjem og tjekke min kompression.. Er det nok at tørne motoren mauelt når jeg laver "finger kompressions testen" ?

p.s.
    -der er benzin i svømmerhuset
    -jeg har byttet tændrør
    -forrøret bliver ikke varmere end maks 50-60 grader

• #8   29. mar 2007 Har du prøvet at give den en ordentlig omgang gas når du køre? nogle gange skal den bare lige igang efter at have stået stille vinteren over...

• #9   29. mar 2007 hmm... hvis forrøret ikke blivervarmere ville jeg tjekke benz mængden igen...

• #10   29. mar 2007 Lige for at uddyde: Man kan selvfølgelig ikke sammenligne cylindrenes kompression ved at lave finger kompressions testen. MEN hvis du ikke har eksplosion overhovedet, kan det indikere at det er kompressionen, som er dårlig.

Efter min erfaring, er dårlig kompression er dog ikke noget som kommer fra den ene dag til den anden - så hvis dette er et nyt problem for dig, ligger problemet nok i benzintilførselen.

• Gorm R
    Gorm R Tilmeldt:
    mar 2007

#11   29. mar 2007 Problemet er ikke pludselig opstået, det er her ved forårs opstarten jeg kun har haft 3 cyl.

Kommentér på:
Kører kun på 3 cyl....

Annonce