Kører kun på en cylinder. {{forumTopicSubject}}
Min Yamaha XV750 kører på en cylinder. Det er en V2.
Den startede dårligt efter motorcykle havede stået ude en vinter under presenning. I starten gik nr. 1 cylinder bare dårligt . Efter et stykke tid holdet den op med køre.
Der er ikke spåner i olie.
Den skyder ud af udstødningen når man slipper gassen.
Den har fået renset karburatorer + ny benzin.
Jeg har skiftet tændrør og skiftet hætter og kabler.
Jeg har byttet om på tændings spoler. Nr.1 køre stadig ikke.
Jeg har tjekket ledninger fra tændings spoler til kontrol boks.
Kontrolboxen ser god ud linvendigt. men er ikke kontrolleret.
Pickup coils har modstand på 145 ohm. Manualen siger den skal være mellem 140 - 170 Ohm.
Har i gode råd ?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 446
Sæt det i tændrørshætten, sørg for at det rører stel og tryk så på startknappen.
Nu skal der gerne være gnist på tændrøret.
Er der ikke det ligger fejlen i tændingskredsløbet eller tændrøret.
Hvis der er gnist, sætter du tændrøret i, igen, allerhelst sætter du et nyt tændrør i, det er nemlig ikke sikkert at det kan give gnist i cylinderen, selvom det gnister udenfor.
Nu prøver du så at starte, mens du sprøjter startgas eller benzin i indsugningen på karburatoren til den pågældende cylinder ( jeg går ud fra at du ikke har modificeret den til kun at køre med en karburator ). Hvis der er liv i den pågældende cylinder nu, ligger fejlen i benzinkredsløbet (karburatoren, eller benzintilførslen til karburatoren)
Er der stadig ikke liv i den, må du i gang med at måle kompression.
Måske har du brændte ventiler/ knækkede stempelringe, who knows
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
maj 2006
Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 170
Jeg har prøvet at hvis man ikke tømmer svømmerhusene helt før man stiller sin ged i vinterhi. Så er vores moderne E5 E10 osv, benzin noget rigtig skidt til at stoppe de små huller til i dyserne. Det gælder både for grej der står inde i konstant 20grader eller udenfor.
Det bliver til noget grønt masse, som pakker virkelig hårdt, så man skal i gang med at grave det ud med en wire, eller en meget tynd rival. Oftest er det værst de de små tomgangs/pilot dyser, da hullerne i dem er mindre end i hoveddyserne.
Så hvis du kun har renset det med bremserens, eller lagt det i blød. Uden have have set gennemgang igennem det hele, så giv det lige et skud :).
jul 2018
Følger: 12 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
så undgår man GRØN benzin i karburator / indsprøjtning
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 124
karburatore renset inden det begyndte, de er synkroniseret efter.
er selv gået lidt i stå med fejlfindingen
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
Jeg betalte en for at rense dem. Han sagde han gav dem et nyt kit + ultralyds rensede dem . Da jeg kørte derfra gik den ret godt. men puffede lidt. Så sagde han det var meget normalt. Da jeg kom på arbejde var cylinder 1 helt sat ud. Jeg havde en lang diskussion med ham som endte is et afslag. Men der er en lille mistanke om at han ikke har gjort det ordentligt so i beskriver. Jeg prøver dieselstart i indsugningen + tjekke gnist .. igen . Jeg har vedlagt video af den kører.
Pickup coils har begge modstand på 145 ohm
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
http://viragotech.com/newtech/synchronizing%20hitachi%201st%20generation%201981-1983%20virago%20hsc40%20carburetors.htm
Jeg tjekkede tændrøret igen. Det var soddet helt til. Og spidserne var bøjet helt sammen. Jeg bøjede dem fra hinanden . Så fik meget gnist. Jeg monteret det igen og så kørte cylinder 1. Jeg undre mig over hvordan den kan tændrøret var ødelagt og soddet. Det var helt nyt jeg købte det fordi jeg havde det her problem.. Det kan jo godt være ensrettere der giver den for meget strøm. Eller den får en for fed blanding fra carburatoren hvilke soder og bøjer tændrøret ???
jul 2013
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 279
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
jul 2013
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 279
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
Har ligget søvnløs og grublet i dagevis
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
https://www.youtube.com/watch?v=_TYNlBlV_SQ
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
Kører kun på en cylinder.