Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjek af olie på KTM 640 lc4
  • TTS .
    TTS . Tilmeldt:
    feb 2006

MC-er: 10 Emner: 5 Svar: 31
    #1   26. aug 2017 er der ikke et glas på siden af den altså i bunden af blokken hvor du kan se olie standen?

• #2   26. aug 2017 Nej kun i toppen

• TTS .
    TTS . Tilmeldt:
    feb 2006

#3   26. aug 2017 https://www.youtube.com/watch?v=yaG7LuBkMX0 der burde være i siden på den tjek denne

• #4   26. aug 2017 Det den grå motor min er den sorte model lc4

• TTS .
    TTS . Tilmeldt:
    feb 2006

#5   26. aug 2017 https://www.youtube.com/watch?v=H063b1fU6lo samme som denne?

• #6   26. aug 2017 Lige præcis, men så skal jeg også hen og have den org oliepind. Pis oz

• #7   27. aug 2017 Sejnsoren er i regelen udformet som en pind

• #8   27. aug 2017 Og den har jeg ikke Knud, pga den er blevet skiftet ud med sådan et olietermometer. Og der ingen indikator på smiley

• #9   27. aug 2017 jeg har også et olietermometer på min og jeg har lavet mærker på den magen til dem på den originale pind ellers er den ubrugelig..
    husk en ting .. når du måler olien så er det på centralstøttefoden og proppen/pinden skal IKKE skrues i men bare lægges på for at måle den rette mængde smiley

• #10   27. aug 2017 Okay Alexander, er din også en 640 lc4 sort motor?
    For så kunne jeg godt bruge de mål hvis du gad tage et billede eller måle.
    Vedr det med pinden skal skrues i eller ikke, på youtube siger de at den skal skrues i. Og har selv ikke manualen endnu på cyklen.

• #11   27. aug 2017 min er en 97 620 og det er samme motor helt frem til de grå med highflow dukker op smiley

• #12   27. aug 2017 Okay dvs den skal bare ligge på kanten og hygge sig.
    Gælder det også den uorg med temp føler i?

• #13   27. aug 2017 se her mærket er lavet 85mm fra gevindet

profilbillede
  • #14   27. aug 2017 jeg plopper den i så den hviler på kanten uden at skrue den i ..så passer det med standen smiley

• #15   27. aug 2017 Du en life saver Alexander, tusind tak skal du have smiley
    Nu har jeg ikke lavet service på den sidst, men HVIS der mangler. Kan jeg efterfylde med Silkolene PRO 4 10w-40 fuld syntetisk?

• #17   27. aug 2017 Og vi snakker kold motor som en alm racer mc ikke? En jeg snakkede med sagde nemlig den skulle være varm osv osv

• #18   27. aug 2017 Billede er der og gemt smiley

• #19   27. aug 2017 ja det dukkede op igen..
    den kører på 10w50 eller 20w60 så 10w40 er nok for tyndt.. men igen de bruger ingen olie smiley

• #20   27. aug 2017 motor behøver ikke være helt kold..bare have stået 5 min.. men ja det eller kold motor

• #21   27. aug 2017 ham med varm motor ved åbenbart Ikke meget om KTM eller motorer ..sorry smiley

• #22   27. aug 2017 Hmm der mangler lidt hvis den skal hvile på kanten, men den passer hvis den bliver skruet helt i bund.

• #23   27. aug 2017 husk at den ikke skal op på mærket men lige en smule over midten mellem mærket og slutningen af stangen.. smiley

• #24   27. aug 2017 der ved den røde prik

profilbillede
  • #25   27. aug 2017 Åhhh jamen så står den spot on, nu spørger jeg sikkert dumt. Men hvorfor ikke helt op? Er det pga der tørsump smøring også?

• #26   27. aug 2017 alle motorer skal kun på 70-65% min erfaring er at alt det du smider i, over den mængde, bliver smidt ud i overløbet (der går til luftfilterboksen) og spist af motoren ...pga. det overtryk der skabes i krumtapshuset under belastning.. det er bare et spørgsmål om hvor meget olie du vil have i luftfilterkassen smiley
    plus at den kører bedre på ren benzin/luft blanding

du kan teste det på alle dine mc.. er motoren sund så.spiser den olie ned til 80-65 % og stabiliserer sig.. hælder du mere på så spiser den igen... lader du være så står niveauet klippestabil .. smiley

• #27   27. aug 2017 Ja det har du ret i, nu har jeg haft en del ældre maskiner.
    Hm Hm jamen du har bestemt reddet min Søndag, det er helt sikkert. Igen tak for hjælpen, rart med en ekspert på de mudder stampere smiley

• #28   27. aug 2017 det var så lidt.. min 620 har nu kørt 135.000 og jeg har ikke åbnet den.. og den har både fået tæsk i tærren med Tenere' og Dork og ræset med motardhjul.. til punkt og prikke

profilbillede
  • #29   27. aug 2017 Det var sku en pæn slat, endnu et bevis på at vedligehold er alt afgørende.
    Den ser helt fed du, med duke hjul og er det ikke en nyere kåbe også?

• #30   27. aug 2017 Har lige fået min i fredags, så jeg skal igang med den helt store tur. Men først til vinter, nu skal der køres smiley

profilbillede
  • #31   27. aug 2017 Ja det er .. Den fik en omgang 640 plastik da det ikke var til at finde fede sticker kits til 620 plastikken

• #32   27. aug 2017 Hæ hæ er igang med og købe folie til og pakke den ind, så må vi se hvad jeg ellers kan finde.

• #33   27. aug 2017 Er blevet tilbudt fuld system fra akraprovic og en fladspjælds karb. Så går og overvejer det også

• #34   27. aug 2017 hvis du er interesseret har jeg en overskuds 20 liters sort nymalet tank jeg ikke får brugt

• #35   27. aug 2017 Er den ikke meget større synsmæssigt? Og hvad med sædet skal man ikke have det skiftet også?

• #36   27. aug 2017 ja fladspjæld er det hele værd og akrapovic systemet er også cool har begge dele

• #37   27. aug 2017 Fedt smiley

• #38   27. aug 2017 hmm sender dig lige en pm kan ikke slå billeder op lige nu..weird

• #39   30. aug 2017 I følge KTM's egen brugervejledning, så kan man tjekke oliestanden både kold og varm, jeg har lige set efter i en 2005 vejledning, side 42. KTM skriver:
    Ved tjek af olie ved kold motor, så skal oliestanden være synlig ved det nederste mærke ved skueglasset.
    Ved tjek af olie ved varm motor, så skal olien være synlig ved det øverste mærke ved skueglasset
    ...........og lur mig om ikke disse mærker passer med nedre og øvre mærke på oliepinden på motorerne uden skueglas smiley

• #40   30. aug 2017 Alexander, vi er enige om at en fladspjældskarburator er fed og rå med pumpe og det hele og jeg har også været der. Hvis jeg igen fik en LC4, så er jeg dog ikke sikker på at jeg vill købe og montere en, med mindre, måske den var meget meget meget billig. Grund? Min søn og hans kammerat havde begge 640, jeg skulle selvfølgelig presse ham til at montere en TM40, et must, men faktisk var der ingen forskel mellem de to ens maskiner, den ene med vakumkarb. og den med TM40, eller i bedste fald kun marginal forskel. Til gengæld er den lidt mere omgængelig med vakumkarburatoren.
    Bare min erfaring i al beskedenhed.........
    Men det kan være fladspjældskarburatorer kan bidrage mere hvis man tuner agressivt, det er jeg ikke klar over

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #41   30. aug 2017 Jeg skifter normalt olien ved at kører en tur, så motoren er lun og venter 5 - 10 minutter, tømmer olien ud ved at skrue de to propper ud, skifte oliefilteret, rense magneten, gevind og alt det løse. Skrue det hele sammen (ikke for hårdt), hælder en liter ny olie på, starter motoren og lader den kører i 1/2 minut, og lader cyklen stå 1/2 time til motoren er kold, og fylder efter med olie mens den står på begge hjul og jeg holder den lodret i balance og tjekker oliestanden. Jeg skifter olien efter 2000 km eller 4 måneder eller hvis der er en anden grund til det. For mig virker denne metode godt. Hvis du kører meget på baghul skal oliestanden lige efterses.

• #42   30. aug 2017 Min er med dobbel olie kreds, dvs i stellet også, så der er lige lidt andre mængder. Det var også bare hvordan jeg tjekkede der når nu jeg ikke havde den org oliepind. Men der har været et par hjælpende råd fra et par eksperter herinde fra, så jeg er rustet nu til at tjekke og prøve selv. Når vinteren nærmer sig smiley

• #43   31. aug 2017 ktm4me ja det er også et spørgsmål om temperament jeg synes at man kan mærke en del forskel mellem standard Dellortoen og TM40 på den måde den tager omdrejninger og dens hidsighed ... plus med et åbent udstødningssystem og den korrekte inddysning så spiller den max...
    men ja jeg har vennet mig til det men den kan være lidt for følsom i tærren specielt i de lave gear smiley
    Viper det er næsten korrekt din 640 har dobbelt oliepumpe og det "store" oliekredsløb min ven

Kommentér på:
Tjek af olie på KTM 640 lc4

Annonce