1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Frederik B
Frederik B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Godkendt syn til A2 uden neddrosling? Godkendt syn til A2 uden neddrosling?

Halløj

Jeg står og skal til at ha mig en MC. Jeg får (forhåbentlig) snart A2 kortet, og skal derfor have en cykel med maks 48hk (35kw). Kan man, hvis man køber en gammel MC med f.eks. 52hk, få rullet bæstet og finde ud af om den nu har under de 47,5 HK, og få det godkendt til syn? Jeg tænker, at de få heste måske kunne have løbet væk i svinget.

Altså så jeg slipper for at sætte neddroslingskit i, og på samme tid have papirer på, at den har under 48hk?

Helst gerne folk der rent faktisk ved noget om dette, og ikke skud fra hoften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godkendt syn til A2 uden neddrosling?
  • #1   25. jun 2017 det korte svar er NEJ
    det længere er at der tages ikke hensyn til slitagen... det er kun tallene som den er godkendt med, som gælder.
    de fleste mc hk tal er målt på krumtappen... og alt efter om det er kæde kardan rem etc så er der et hvis tab indet at det når til dækket så en rulning vil altid vise op til 20% mindre heste pga. transmission tab

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jan 2016

#2   25. jun 2017 Javel så.. så må jeg igang med neddroslingskittet smiley Tak for hurtig svar

• #3   25. jun 2017 så lidt .. god fornøjelse.. smiley

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jan 2016

#4   25. jun 2017 Jow tak smiley

• #5   25. jun 2017 Efter min erfaring så tjekker synsmanden ikke om droslingen faktisk er installeret på cyklen. Så for at slippe for besværet, havde jeg bare købt et købt og medbragt papirene til syn. Uden faktisk at installere droslingskittet.

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jan 2016

#6   25. jun 2017 Kan man blive tjekket for det??

• #7   25. jun 2017 men det er ulovligt .. så det er dårlig stil at opfordre til det

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jan 2016

#8   25. jun 2017 Ja, selvfølgelig.. tror jeg holder mig på den kedelige side af loven smiley Får A kortet om to år, så hva fanden

• #9   25. jun 2017 #7

Opfordrer ikke til det. Fortæller kun ud fra egne erfaringer, og hvad jeg selv havde gjort.

• #10   25. jun 2017 Jeg var til syn med min GPZ 500 i fredags med drosling monteret. Han tjekkede om det var der..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #11   25. jun 2017 Det er 50/50 om de tjekker det, og det er papirarbejdet der er vigtigt - ikke den reelle effekt.

• #12   26. jun 2017 Det kommer jo også meget an på hvor droslingen sidder. Jeg tvivler på, at der er nogen synsmænd der gider/må skille dyret af for at se om der sidder en drosling i studsen mellem karburator og motor smiley .

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jan 2016

#13   26. jun 2017 Jeg hjalp en kammerat med at smide begrænsningsringe i karburator, lige inden luftfilterkassen på. De kræver som regel billeder af at de er isat, men det gør det jo ikke sværere at snyde

• #14   26. jun 2017 Men hvis udgangspunktet er en mc med 52hk, så ville jeg bare se at få det monteret smiley jeg tvivler stærkt på, at du vil mærke nogen nævneværdig effekt hvis den går fra 52 og til 48.

• Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    jan 2016

#15   26. jun 2017 Mener den ville få 41hk efter skiverne blev monteret smiley

Kommentér på:
Godkendt syn til A2 uden neddrosling?

Annonce