GS500f hvad er det - et overløb? GS500f hvad er det - et overløb?
Godaften.
Jeg kørte en god tur på min GS'er i går, og i dag da jeg kom ud til den, havde den smidt en lille fin pøl af benzin under maven..
Der er ellers aldrig bøvl med den.
Det drypper fra en lille samling af benzin fra den forreste, nederste del af kåben, altså foran forrørene.
Jeg tog "siderne" af kåben af for at kunne se hvor det kommer fra, men motorcycklen er tør og drypper ikke, heller ikke i tomgang nu.
Dog synes jeg den var lidt svær at få i gang, og den lyder måske også lidt "indelukket" på en eller anden måde.
Det eneste jeg kan finde der ser lidt vådt ud er denne "blindtarms-lignende" slange, som jeg ikke ved hvad er. Er det et overløb fra karburatorene? Den er utæt i enden, endten skal den være det, eller også er den blevet mør og er flækket?
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre/kigge efter herfra.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
mar 2013
mar 2013
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
mar 2013
Når jeg tænker over det, virkede "start problemerne" lidt som hvis karburatorene er blevet tømt. At jeg synes den lyder anderledes kan godt være noget jeg bilder mig ind, men jeg vil stadig ikke udelukke at det er tilfældet
mar 2013
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Du kan jo taget låget af kassen og så fremprovokere spildet?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Du tager lige gummihætten af og tømmer den, og så på med hætten igen.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Fra kassen går så den slange du allerede har fundet.
mar 2013
Det er muligt at der går en slange fra topstykket til kassen, men hvorfor smider den pludselig benzin hver gang den har kørt? Det er i hvert fald en 10-20ml - som laver en plet på en fod i diameter under cyklen.
mar 2015
Svar: 4
Fandt I nogensinde frem til hvad forudsagede dette?
Står i præcis samme situation med min kærestes mc, noget usikker på hvad faen der foregår?
Præcis samme model.
Det skal siges sidste tur var 800m med choker til. Kan det være derfor?
mar 2013
Når motoren kører, skabes der et overtryk i blokken, og derfor skal den have et sted at sende overskydende olie hen. Overløbsslangen løber først opad, således at olien kan stå i slangen, og løbe tilbage i blokken når trykket falder, men noget af det må en gang imellem løbe dertil hvor slangen begynder at falde.
Jeg var en anden gang kommet til at give overløbsslangen et knæk (formentlig under vask af cyklen), således at motoren ikke kunne trykudligne ved hjælp af slangen. Det resulterede i at olien fandt en anden vej ud, i det tilfælde ved gearskifteren. Den dag var jeg sikker på at det var helt galt, og kørte den til mekanikker, som bare rettede slangen ud igen
Bare husk altid at tjekke at der er olie nok på, så burde alt være godt
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
mar 2013
Jeg kan godt huske det nu. Jeg kan huske at min mekanikker sagde, at det var normalt, og problemet gik i sig selv så vidt jeg husker.
Hvis det var mig, ville jeg prøve at tømme slangen (den åbner sig når man klemmer på den) og se om problemet gentager sig. Hvis ikke, kan det da godt være det skyldes at din kæreste har kørt så længe med choker på.
Jeg ved ikke helt hvordan gs’eren fungerer ift choker, men jeg har fået at vide, at der findes forskellige choker systemer. Nogle begrænser luftindtaget, eksempelvis med et spjæld der lukker delvis for luftindtaget i karburatoren - andre lukker op for en ekstra dyse, således at benzintilførslen øges.
Begge dele resulterer i en federe blanding, men sidstnævnte kan efter sigende nemmere drukne motoren, hvis man bruger det for længe ad gangen.
Vær opmærksom på at jeg ikke selv er fagmand, så jeg kan have forstået noget af det forkert
GS500f hvad er det - et overløb?