{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Suzuki GS500F drypper benzin {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min Suzuki GS500F fra 2006 drypper benzin fra en lille slange der går ud under mc’en. Når jeg har været ude og kører går der lige en times tid, så begynder den at dryppe, og så drypper den let i ca. 24-48 timer hvorefter der ikke kommer mere ud. (Det er ikke flere liter der drypper ud, men bare lidt benzin).

Jeg har kunne læse mig lidt frem til at karburatoren godt kan dryppe hvis den er lidt utæt, men ville den så ikke dryppe mere konstant?

Lad mig høre om der er nogle der ved hvad problemet kan være!

God dag. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS500F drypper benzin
  • #1   15. feb 2023 Følg slangen.
    Det lyder som et overløb.
    Og test svømmeren.

• #2   16. feb 2023 Der går også en slange ind i tanken neden under, overløb fra tankdækslet, det er set at de bliver utætte inde i tanken og så står den og drypper, det på billedet kostede en ny tank

Du skal nok lige finde ud af om det er overløb fra karburatorerne eller noget andet, følg slangen tilbage og se hvor det kommer fra

profilbillede
  • #3   18. feb 2023 Pakninger i karb. på den model går i stykker også en mulighed

• #4   18. feb 2023 Jeg fulgte slangen, og det ligner at den går ind i bunden af kassen hvor luftfilteret sidder. Jeg kunne så læse mig frem til, at nogle MC’ere har et EGR system, der recirkulere luft fra motoren, og dermed skal en slange fra luftfilterkassen opsamle den benzin/olie rest der kommer når, denne luft kommer ind. Dette skulle man vidt tømme en gang i mellem.

Derfor mistænker jeg nu, at det måske er det der er tilfældet her, og der er ligesom en revne i bunden af denne slange hvor det drypper ud.

Er dette noget som nogen har erfaring med, eller lyder det lidt skørt?

Kommentér på:
Suzuki GS500F drypper benzin

Annonce