Tænding på mito 125 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg købte min MC for ikke så lang tid siden, men da det gode vejr nærmer sig skal jeg også have den til at køre perfekt...
Jeg har efter købet fundet flg. indlæg fra ham jeg har købt min mito af..:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=17868
- jeg har snakket med en fyr som har styr på MC som mener at det er tændingen der skal indstilles.. Er der elektronisk tænding på en Mito? (jeg tror nok at jeg har fundet den tilhørende elektronboks)
Mit helt store spørgsmål er hvordan jeg finder ud af hvordan tændingen skal stå..?????
Jeg har ikke haft det store held med mig ved at google emnet, men håber på at I har nogle fifs eller lignende...
På forhånd mange tak for hjælpen..
Mvh Rasmus Lund Madsen
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Jeg havde selv kig på den mito du endte med at købe, og hvis jeg var dig ville jeg købe en helt ny motor, da den tidligere ejer rodede længe med problemet, og han skiftede mange dele - jeg troede egentligt problemet skyldtes at notet var knækket.
Har du tjekket det ?
En ny motor koster ca. 4000 kr i tyskland.. hos motorize.de
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Prøv og læs lidt på www.howstuffworks.com om 2-takter.
Eventuelt om cdi, og om knallerter generelt
Mvh
Michael
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Tjek der engang.
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
Ham jeg købte den af købte hvad vi mener er en ny elektronboks(CDI?) så jeg tror ikke at det er den der er noget galt med og hvis det er så må den jo brænde dem af......
Det kan ikke bare være kaburatoren som skal indstilles?
- jeg løb den nemlig i gang (selvstarteren virkede på det tidspunkt ikke (men det gør den nu)) og fik da også 500 gode meter på den.. Men når jeg så gav over en vis mængde gas var det som om at den tog lavere og lavere omdrejninger, men jeg kunne holde den i gang ved kun at give den lidt gas...
HJÆLP:D
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 272
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Tænding på mito 125