2.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

VN800 skyder, har ingen trækkraft og dør. VN800 skyder, har ingen trækkraft og dør.

Hej folkens.

Her til aften ville jeg lige trille en tur på min kawasaki vn 800.

Den startede med det samme som den plejer, men da jeg koblede til i 1. gear døde motoren.
Jeg startede igen, motoren startede med det samme, men jeg kunne høre den ikke ville så højt op i omdrejninger og pludrede når jeg gav gas. I tomgang går den fint. Igen døde den. Jeg prøvede flere gange, indtil den begyndte at skyde ud af udstødningen.

Hvad kan der være galt, hvor skal jeg begynde at fejlsøge?

Som bonus info kan jeg fortælle den har kørt 67500 km og i søndags kørte jeg en tur på den hvor der intet var galt, hverken trækkraft, mislyde eller skud ud af udstødning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VN800 skyder, har ingen trækkraft og dør.
  • #1   4. apr 2017 Jeg ville starte med at rive benzinlangen af hanen og dreje den på PRI. Kommer der ikke benzin ud i den stilling, er filteret i tanken stoppet. Kommer der benzin, så på med slangen igen, og sæt den på PRI, starter den er enten en vacumslange der er faldet af, eller hanen der er "død"!

• #2   4. apr 2017 Tak Tom, det er det første der bliver afprøvet i morgen når jeg kommer hjem fra arbejde.

• #3   5. apr 2017 Det havde ikke noget med hanen eller filteret at gøre. Benzinen fosser ud ved PRI, men motoren opfører på akkurat samme måde som i går når jeg prøver at køre på PRI.

• #4   5. apr 2017 Så tjek lige indsugningsstudsene for revner. Jeg har også engang været ude for at en karburator var "skudt" ud.

• #5   5. apr 2017 ok, hvordan går jeg det? Motoren, karburator, og tændrør sidder på den her MC så kompakt at det er nødvendigt at afmontere tank og sæde for at få adgang til det.

• #6   5. apr 2017 Kender det godt, jeg har en teori om at japanerne begyndte at lave motorcykler som hævn for Hiroshima smiley Men den står ikke og bryder sammen af sig selv, det er sikkert en lille dum ting. Men lyder som manglende benzin, eller alt for meget luft, så umiddelbart mine bedste bud.

• #7   5. apr 2017 Interessant teori, den tror jeg på, ;).

Ja, jeg tror også at den får for lidt benzin, der kommer heller ikke meget røg ved opstart som der plejer.
    Jeg må jo så gå den lange gang og demontere sæde tank, speedometer etc, bare for at komme til karburatoren.

• #8   5. apr 2017 Pyh, jeg har lige set et par videoer på youtube om rense karburator på en VN800....hold da op der er mange skruer, slanger, bolte og clips der skal af...og på igen. Det tror jeg ikke helt jeg har modet til at kaste mig ud i, så heller betale mig fra det ved en mekaniker. Problemet er bare motorcyklen stå hjemme ved mig nu, og kan slet ikke køre. Så skal jeg også til at betale for at få den hentet.
    Findes der virkelig ikke en nemmere måde, snydetricks om man vil, til at rengøre karburatoren? Tryk luft, rense additiver etc etc ?

• #9   5. apr 2017 Kunne det ikke tænkes at der er revnet en membran i en karburator?
    Det er værd at checke hvis du har tanken taget af..

• #10   7. apr 2017 Tjek for vand i benzinen hvis den ikke har kørt i vinters. Giv den en en sjat kaburatorsprit. dræn svømmerhuse.

• #11   8. apr 2017 Den har kørt den tredje tank igennem her siden sæson start, så tror næppe det er gammel benzin eller vand. Tror dog stadig på det kan være en utæthed omkring eller i karburator, eller en lettere tilsnasket hoved dyse.
    Nu prøver jeg lige som det første at smide nogle andre tændrør i, efter råd fra en mekaniker.

• #12   30. apr 2017 Tændrør er skiftet, hoveddyse i karburator blæst ren, men lige lidt hjalp det. Motoren starter med det samme, vil tage gas, måske ikke så jævnt, men der er intet trækkraft når jeg kobler til.
    Nogle ideer inden jeg bider i det sure æble og må få den hentet og på værksted?

• #13   4. maj 2017 Nå, det endte med jeg måtte til en fag mand.
    Det viste sig at det var støtte bens kontakten der var den store synder. Nu er den fixet og skal afhentes i morgen....Det blir en god start på weekenden.

• #15   27. jan 2019 #14.
    Problemet blev løst for over et år siden. Det var støtte fods kontakten.

• #16   28. jan 2019 Hvordan sådan en omgang nekroposting kommer i værk er mig en gåde smiley

Kommentér på:
VN800 skyder, har ingen trækkraft og dør.

Annonce