1.458 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
CX500 starter pludselig ikke CX500 starter pludselig ikke
Hej,
Min CX500 fra 83 har kørt fejlfrit siden jeg købte den til foråret, men vil nu slet ikke starte. Chokeren satte sig fast en dag fra ca. 2 mdr. siden, hvilket resulterede i at jeg kørte ca. 20 min. med fuld choker. Siden da har den stået stille, og vil nu slet ikke starte.
Jeg har skiftet tændrør (der er gnist), opladt batteriet, prøvet med start-væske i luftindsugningen, prøvet at løbe den igang, men intet virker.
Har i nogle gode råd til hvad der kunne få gang i den? Det er min første MC, og jeg har ikke meget forstand på det tekniske, så jeg tager al den hjælp jeg kan få.
0 synes godt om
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
I samme omgang kunne du jo evt. pille karburator af og få den renset.
Hvis der er gnist, så gætter jeg på et brændstofs problem.
jan 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Ham den sure: Hvad mener du med at "prime" før start?
Tændrørene bliver våde af benzin efter jeg har prøvet med elstarteren, så burde benzintilførelsen ikke være OK? Jeg vil prøve at tømme svømmehuse og kontrollere benzin til de to karburatorer.
Tim E: Chokerproblemet er fikset; Kablet havde sat sig fast, så jeg kørte den hjem med fuld choker (ca. 20 mins kørsel), hvorefter jeg fik kablet frit. Den trækker nu fint nede på karburatoren igen, men starter stadig ikke...
Simon H: Den har hostet én enkelt gang, men ellers slet ikke vist livstegn. Måske burde jeg give den mere dieselstart? Jeg kan bare ikke forstå hvorfor der pludselig skulle være et problem med gnist, når den ellers har kørt og startet så godt.
Milling: Choker er fikset, så kaburator må være næste skridt. Jeg havde dog håbet på at det kunne klares uden at pille dem af, da jeg ikke har et ordentligt sted at skrue på dem og er ret blank på mekanikken...
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
Husk at når den får diselstarter skal du åbne helt op for spjældne ( Fuld gas )
jan 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Kjøller, Tom L, VD (horsens) og Funo: Der sidder sprit nye tændrør på, da jeg mistænkte de gamle for at være stegte efter choker-turen. Jeg har tørret de nye af over flere omgange, så det burde ikke være problemet. Fuld gas med dieselstart vidste jeg dog ikke - det må jeg prøve!
Planen må være at skifte batteri, få styr på gnist og derefter tjekke/rense karburatorene.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Sørg for der er ikke kommer forbindelse mellem plus ledningen og stel, så gnister det sgu!
CX500 starter pludselig ikke