1.458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mikkel M
Mikkel M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

CX500 starter pludselig ikke CX500 starter pludselig ikke

Hej,

Min CX500 fra 83 har kørt fejlfrit siden jeg købte den til foråret, men vil nu slet ikke starte. Chokeren satte sig fast en dag fra ca. 2 mdr. siden, hvilket resulterede i at jeg kørte ca. 20 min. med fuld choker. Siden da har den stået stille, og vil nu slet ikke starte.

Jeg har skiftet tændrør (der er gnist), opladt batteriet, prøvet med start-væske i luftindsugningen, prøvet at løbe den igang, men intet virker.

Har i nogle gode råd til hvad der kunne få gang i den? Det er min første MC, og jeg har ikke meget forstand på det tekniske, så jeg tager al den hjælp jeg kan få.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CX500 starter pludselig ikke
  • #2   13. dec 2016 20 min på choke? Mindst den var parkeret? Eller kørende? Har du kigget på kablet og hvor det aktivere karburator?

• #3   13. dec 2016 Hvis ikke den hoster/knalder det mindste, når du giver den et ordentligt skud dieselstart i indsugningen, mens du trykker på starteren og giver fuld gas, MÅ det være manglende/svag gnist.

• #4   13. dec 2016 Jeg ville primært starte med at få ordnet den choker. Du ved den ikke fungere, så er det bare at få det fikset... Givet et bedre udgangspunkt for den øvrige fejlsøgning.

I samme omgang kunne du jo evt. pille karburator af og få den renset.

Hvis der er gnist, så gætter jeg på et brændstofs problem.

• Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    jan 2016

#5   13. dec 2016 Tak for svar!

Ham den sure: Hvad mener du med at "prime" før start?
    Tændrørene bliver våde af benzin efter jeg har prøvet med elstarteren, så burde benzintilførelsen ikke være OK? Jeg vil prøve at tømme svømmehuse og kontrollere benzin til de to karburatorer.

Tim E: Chokerproblemet er fikset; Kablet havde sat sig fast, så jeg kørte den hjem med fuld choker (ca. 20 mins kørsel), hvorefter jeg fik kablet frit. Den trækker nu fint nede på karburatoren igen, men starter stadig ikke...

Simon H: Den har hostet én enkelt gang, men ellers slet ikke vist livstegn. Måske burde jeg give den mere dieselstart? Jeg kan bare ikke forstå hvorfor der pludselig skulle være et problem med gnist, når den ellers har kørt og startet så godt.

Milling: Choker er fikset, så kaburator må være næste skridt. Jeg havde dog håbet på at det kunne klares uden at pille dem af, da jeg ikke har et ordentligt sted at skrue på dem og er ret blank på mekanikken...

• #7   13. dec 2016 Rens tændrørene, de er sikkert våde og vil ikke samarbejde...

• #8   13. dec 2016 Det er før set at våde tændrør (20 min. med choker) er ødelagte! Det kan godt være at de giver en gnist når de er ude, men ikke virker når der er kompression på. Prøv et par nye, før du skiller det hele ad.

• #9   13. dec 2016 Jeg ville starte med nye tændrør.

• #10   13. dec 2016 Nye tændrør.
    Husk at når den får diselstarter skal du åbne helt op for spjældne ( Fuld gas )

• Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    jan 2016

#11   13. dec 2016 Ham den sure: Jeg har fyldt nyt væske på batteriet, og opladt det 100% over tre omgange den seneste måned. Men måske burde jeg prøve med et nyt batteri, for jeg mener ikke gnisten har været klar blå. Dødmandsknappen står som den skal (jeg er røget i fælden flere gange, så dobbelttjekker altid smiley )

Kjøller, Tom L, VD (horsens) og Funo: Der sidder sprit nye tændrør på, da jeg mistænkte de gamle for at være stegte efter choker-turen. Jeg har tørret de nye af over flere omgange, så det burde ikke være problemet. Fuld gas med dieselstart vidste jeg dog ikke - det må jeg prøve!

Planen må være at skifte batteri, få styr på gnist og derefter tjekke/rense karburatorene.

• #13   17. dec 2016 Startkabler fra en bil og over til mc. så er der skrald på og der sker ikke noget ved det.
    Sørg for der er ikke kommer forbindelse mellem plus ledningen og stel, så gnister det sgu!

Kommentér på:
CX500 starter pludselig ikke

Annonce