544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tromlebremse om til skive!!! Tromlebremse om til skive!!!

Hej allesammen

Jeg er lidt ny på dette område, men ville høre om i kunne hjælpe mig med et spørgsmål!!!

En Kawasaki ER-5 har en tromlebremse ved baghjulet, kan det ændres til en skivebremse, måske et dumt spørgsmål, men er ikke den store mekaniker:-)

Hvis det kan lade sig gøre, hvad koster det så ca. og kan det betale sig???

Mvh. Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tromlebremse om til skive!!!
  • #1   9. feb 2007 Hej Gert
    Du er ude i noget med andte baghjul, ny/brugt bremsekaliber og tilhørende beslag, + div. dele til tilpasning, og en meget stor mek.regning, hvis du ikke selv kan lave det.

• #2   9. feb 2007 Hej Klaus.

Tak for dit svar, jeg kan desværre ikke selv lave sådan noget, så skulle bare høre om det kunne betale sig...

Det er det eneste der irriterer mig hos ER'en, men det er der jo ikke noget at gøre ved!! Har ikke købt motorcyklen endnu, men hørte bare at tromlebremser ikke er det mest optimale, har du nogle erfaringer med det???

• #3   9. feb 2007 Hekto-

Havde egentlig ingen preferencer hvad der angår bremser, hørte bare at tromle ikke skulle være så godt, har du erfaringer med det???

• #4   9. feb 2007 Gert...

Kan godt forstå din bekymring, men ligesom på en bil der bremser 80% på forhjulene er bagbremsen ikke til SÅ meget endda (med forbehold) Måske nok hvis du skal på bane etc. kunne det være godt... Men se det på den lyse side.. Tromler = MInus bremsestøv!!! he he he

• #5   9. feb 2007 Mange tak for hjælpen allesammen, det var svar jeg kunne bruge til noget:-)

Så hopper jeg ud i det uden at være nervøs for det!!

• #6   9. feb 2007 Jeg tror at Hekto mener at bagbremsen er med til at bibeholde vægten på baghjulet, og ikke forhjulet.

Ved at aktivere bagbremsen lige før forbremsen opnår men at baghjulet får bid i asfalten og at cyklen ikke flytter så meget vægt fremad og derved en "let" bagende.

Simon

• #7   9. feb 2007 Du får hurtigt et problem i synshallen hvis synsmanden har forstand på hvad den er født med i original udførelse, det er en konstruktiv ændring du skal have papir på. Så tænk på om det er besværet værd inden du går i krig................

/Thomas

• #8   9. feb 2007 Den bagbremse er alt rigeligt. Man bruger kun bagbremsen som suplement til forbremsen, for at holde MC'en stabil.
    Det eneste man skal huske med bagremsen er at justere den ved slid, og når man justerer kæden. Tager 10 sek.

/
    Jesper

• #9   9. feb 2007 Tak tak, så blev jeg igen lidt klogere:-)

Man lærer jo hver dag,.... sagde min gamle lærer da ihvertfald;-)

Kommentér på:
Tromlebremse om til skive!!!

Annonce