456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

cx500 går ud. cx500 går ud.

Hej!
Jeg var ude og køre en tur på min Gx500 custom i går eftermiddags, da den pludselig tabte fart, og det lød som om at den fik for meget luft. jeg gearet ned til første, og når jeg gav gas var den ved at gå ud. når jeg så koblede ud igen, begyndte motoren at køre. til sidst gik den helt ud.
jeg slukkede motoren og startede igen efter 2 minutter, hvor den pludselig kørte fint igen. nogle der har erfaringer med dette?
tak på forhånd.
//seb

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cx500 går ud.
  • #1   17. okt 2016 Det kunne godt lyde som om der ikke kommer nok benzin til. Måske er der skidt i tanken, tankhanen eller det der er lidt mere træls, karburatoren. Men er mere tilbøjelig til at tro at det er en af de to første.

• leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #3   17. okt 2016 Koldt I dag ,høj luftfugtighed,karburatoris!
    Karburatorsprit/alkohol løser problemet.

• #4   17. okt 2016 hvordan fungerer det? leif s

• #5   17. okt 2016 Der kommer vand i venturien og fryser til is, da benzin køler meget når det fordamper.

Karburatorsprit opblandes med vandet så det ikke fryser.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-495911435&pn=-495911226

Jeg havde engang en bil med kn filtre på, så snart det kom under 8 grader skulle den have "sprit" for at kunne køre ordentligt

• #6   17. okt 2016 blandes det ikke i benzinen? max.

• #8   17. okt 2016 jo, i benzinen. Blandingsforhold står på dunken.

Jeg brugte dog kun halvdelen af hvad der stod, der rak fint

• #9   17. okt 2016 max. tak for svar. jeg prøver det af!

• leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

#10   17. okt 2016 Uden at blive alt for teknisk,så sker der det at gennemstrømningshastigheden i indsugningen,nedsætter temperaturen så meget ,at den fugt der er i luften ,kombineret med vandet i brændstoffet ,danner en "snebold"minder om candyfloss , i karburatorene
    Bruger selv alkohol /additiver jævnligt i min egen xj'er .
    Så undgår du dette problem ,samtidig undgår du rust i tanken pga den kondensvand der altid dannes.

• #11   17. okt 2016 fedt med en god begrundelse leif! hvordan har du oplevet at din reagerer ved kaburatoris?

• leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

#12   17. okt 2016 Den går ud,venter et par minutter ,sætter farten ned,kører på nærmeste tank , hælder sprit på ,så kører vi igen.
    Har et par lave steder tæt på hvor jeg bor,der er der ofte tåget,selv en sommernat,der er det sket for mig et par gange i tidens løb.
    I dag er indsprøjtning det mest normale på alle benzin køretøjer, så der vil du ikke opleve de samme gener her og nu.
    Der er dog stadig kondensvand i din tank som går i forbindelse med det svovl der altid er i brændstoffet, det giver svovlsyre som på længer sigt skader dit indsprøjtningssystem.
    Additiver ,som du kan købe hos din mekaniker og andre steder ,er ikke for sjovB)

• #13   18. okt 2016 Tak! smiley

• #14   18. okt 2016 Det er egentlig sært at 90 % af svarene i et andet opslag siger at man ikke behøver at bruger karb.sprit længere fordi der er 5 % ethanol i benzinen nu til dags smiley Jeg var så en af de 10 % der altid kører med det når det bliver koldt og vådt i vejret

Kommentér på:
cx500 går ud.

Annonce