{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Hjælp. Hvor skal den sidde? {{forumTopicSubject}}

Jeg tog højre sideskjold af min dt175 (92) for at skifte pakning, og en spændeskive faldt ud inden jeg fik skjokdet helt af. Derfor ved jeg ikke hvor den hører til, men der er et begrænset antal muligheder. Det virker som om den hører til hos plastikgearet til odometeret, men det er et gæt. Kan i se hvor den hører til ?

https://youtu.be/d2z5VlhiQcc


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Hvor skal den sidde?
  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.651
    #1   4. jul 2016 tror du er inde på det rigtige med plasticgearet fandt lige et billede på google dog med et hvidt gear der har en lignende skive monteret



    profilbillede
  • #2   5. jul 2016 Tak, jeg fandt også det billede, og tænkte at det måtte være sådan.
    Jeg har dog problemer med at få skjoldet tilbage på plads. Det er som om det bliver ved med at "støde på noget". Jeg har forsøgt at fjerne diverse elementer en ad gangen for at se om det gør en forskel, altså for på den måde at finde ud af hvad der driller, men det har ikke gjort mig klogere..


  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.651
    #3   6. jul 2016 har du prøvet at montere kickdrevet i blokken som på billedet og så sætte dækslet på ? , hvis drevet sidder i dækslet og vrider bare lidt støder stoppet på i blokken

  • #4   6. jul 2016 Ja, det kan jeg se at jeg bliver nød til, da fjederen til kickdrevet skal "trækkes op" og gribe i blokken. Men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at montere dækslet helt uden kickdrevet i, og det samme med plastdrevet til odometeret. Det hjælper ikke, men fortæller mig samtidig at de to elementer kan udelukkes.

    Dækslet var faktisk også ret svært at få af. Jeg var helt sikker på jeg havde overset en bolt da det skulle af, men det sad bare ret godt fast. Jeg tænkte at det nok bare var "groet" godt fast med tidens løb, men da det også er svært at få på igen, må der være et eller andet jeg takler forkert.


  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.651
    #5   7. jul 2016 det kan være en af styrebøsningerne der har været rustet fast og så er blevet trukket udaf da dækslet er blevet afmonteret , rens dem af , tap dem forsigtigt i bund med en hammer og prøv igen

    profilbillede
  • #6   7. jul 2016 Jeg vil lige tage et kig på dem. De sidder nu pænt løse, og kan tages ud af hullerne. Men jeg har ikke tænkt på om de går helt i bund.

  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.651
    #7   7. jul 2016 nu er det forresten ikke "bare" oliepumpedrevet der ikke går i indgreb?




  • #8   7. jul 2016 Det ved jeg ikke. Jeg kan få skjoldet på til det kun gaber få centimeter, jeg synes problemet burde opstå før. Men måske jeg skal prøve at dreje lidt på oliepumpedrevet og se om jeg kan få nye resultater ud af det smiley

  • #9   8. jul 2016 Den kom på plads. Det viste sig at være en lille gribearm under koblingen, som kunne bevæge sig en smule frem og tilbage, og derved komme i vejen :). Tak for de gode forslag.

    Har du evt en ide til hvordan jeg kan bekræfte at olieblanderen fungerer? Nu har jeg rodet lidt rundt med den, og har også skiftet olieslangen fra karburator til blander mens det var af. Det er jo relativt skidt hvis jeg kører en tur og finder ud af den ikke virker som den skal smiley


  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.651
    #10   8. jul 2016 grundjustering og kontrol af pumpemængde kræver en repairmanual smiley og lidt olieblandet benzin i tanken i tilfælde af den ikke får noget fra pumpen

    kan ikke huske det ordret men i grove træk skal man justere minimumpumpeslaget i tomgang (det foregår med shims) mens kabeltrækket står ved mærkerne på pumpen (eller noget i den retning) , når det er på plads skal pumpen så give x-antal mililiter i minuttet i tomgang , ergo må man hellere konsultere en manual for at få de rette værdier og rækkefølge på plads smiley


  • #11   8. jul 2016 Ah, på den måde.
    Jeg har nok brugt store ord om mine bedrifter. Jeg har ikke pillet med justering af tilblanderen, jeg tænker blot på om den er kommet ordentlig på plads efter skjoldet som den sidder monteret på har været af..

    Og så ved jeg ikke om der er grund til bekymring i forhold til ny olieslange. Den er jo tom når den kommer på, men det var den gamle også da jeg tog den af, så måske den smule olie der kan stå i slangen altid løber tilbage i pumpen når cyklen får lov at stå?

    Den nye slange er også lidt mere blød i det end den gamle, men det sker der vel ikke noget ved?


  • #12   8. jul 2016 Hvis det sidste lyder helt åndsvagt, så kommer overvejelsen af at slangen sidder direkte på studsen til cylinderen, og der kommer ikke olie ud af den hvis jeg piller den af her, så jeg forestiller mig at det "sug" der må opstå hvor slangen møder studsen skal hjælpe olien med at nå frem. smiley

  • #13   8. jul 2016 Ah, fandt en god video
    https://www.youtube.com/watch?v=OWCfMJo-vFs


Kommentér på:
Hjælp. Hvor skal den sidde?

Annonce