R6 Underlig acceleration {{forumTopicSubject}}
Hej MCG,
Min R6 fra 2005 begyndte for lidt tid siden at at accelerere underligt, på en tøvende måde ("sprutter") og efter lidt tid (5-10 min), havde den meget svært ved at komme op i omdrejninger når den var i gear og den lød som om at den ikke fyrede på alle cylinder. Den kunne godt komme op i omdrejninger i neutral, men lød stadig som om at alle cylinder ikke var med.
Luftfilter var sort og snasket, så det har jeg nu skiftet samt alle tændrør, da 3 af dem var sorte. Da jeg startede cyklen, lød den helt normal igen og jeg tog en lille tur i går aftes, hvor den opførte sig normalt. Her til morgen lader det dog til at problemet er på vej tilbage. De første 20 KM var helt normale, men herfra blev det gradvist værre og nu "sprutter" den i accelerationen igen, dog har jeg fundet ud af at den opfører sig normalt ved 5000 omdrejninger og over.
Har i nogen gode idéer?
VH - En trist MC-ist der bare gerne vil ud at trille
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
kaburatorer på en 2005 ?
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Dem må du squ lede længe efter på den cykel der
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 23
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Svar: 18
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
Mvh Michael
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Du kan jo teste det ved at lade batteriet helt op og se, om det gør en forskel. Evt. hvis du kan smide et helt frisk nyopladet batteri på når problemerne begynder.
At tændrørene bliver sorte må du spørge nogle andre om.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
Jeg ved ikke hvordan sådan en R6 er, mht. ledningsnettet ... men det kan være du skal gå stikkene igennem og se om de er irret ? ... jeg havde et stik der smeltede, så der var ikke længere forbindelse til min Ensretter, så lader en cykel ikke ret meget ...
Det er endnu en ting at gå efter, og der er ikke noget være end strømproblemer og fejlsøgning ... ..
Mvh. Michael
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
Jeg håber bestemt ikke at problemet bare er forsvundet uden at jeg har gjort noget, så aner jeg jo ikke hvornår det kommer igen.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
Jeg har også koblet power commander'en fra, uden at det gav et andet resultat.
Kunne det være en dårlig tændspole og i så fald, hvordan tester jeg det nemmest?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Du har pillet 4 kulsorte tændrør ud, samt et luftfilter der var sort og snasket.
Det lyder for mig, som om der er andre ting på servicefronten der også halter. Evt en dysse der er tilstoppet...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
Jeg har været væk fra DK, så har ikke lige haft tid til at køre den til Vordingbor MC, men har dog haft den en tur forbi Brdr Stevns og der blev jeg anbefalet at give den noget dyserens, så det er jeg i gang med nu. Hvis i har lyst, kan i høre tomgangen på den her: http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13005-underlig_tomgang
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 38
Da det første problem opstod (læs toppen hvor den ikke kan komme op i omdrejninger), skiftede jeg tændrør og luftfilter. Det løste umiddelbart problemet, men et nyt problem opstod (underlig tomgang/acceleration når den blev varm).
Jeg troede at problemet bare var blevet mindre, men det viser sig, at det var mig selv som var skyld i det nye problem.
Mine tændspoler var tilsyneladende ikke sat ordenligt på plads, så de kunne give sig lidt. Mekanikeren fortalte mig at man skal presse dem så hårdt på, at ens hoved er ved at springe (eller indtil de ikke kan give sig) og det var jeg ikke lige klar over.
Dyre lærepenge, men på den anden side har jeg nu en MC der kan køres ordenligt på
R6 Underlig acceleration