{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ktm motard dele hvor ?
  • #1   2. maj 2016 ktm-versand.de
    ebay.de til stempel. Sørg for at købe et ordentligt - fx Wössner
    Du kunne evt skifte toppen. Dette kit her, der kan du skifte inserts, så du selv styrer hvorhenne den skal have effekten. Fåes sikkert også til din model hvis ikke dette her passer. Smid en sx tændingsboks på oveni
    http://www.ebay.de/itm/VHM-POWER-KIT-KTM-SX125-2007-2016-X-2-VHM-12-degree-angle-PISTON-KITS-VHM-HEAD-/301898587446?hash=item464a8edd36:g:K8YAAOSwZQxW6Aq3

    Plast kan købes uoriginalt og originalt.

    Her dekorsæt
    http://race-styles.com/newspage.php


  • #2   2. maj 2016 Nu ejede jeg den jo selv, og jeg har skiftet stemplet ved omkring 180 timer. Stemplet kan du finde på ebay, du skal bare finde ud af hvilken størrelse den skal bruge (få udmålt cylinderen). Du kan købe dele på ebay, Vertex stempler er gode synes jeg. Ellers kan du købe originale dele hos ktmparts.dk(Villadsen mc)

    Når du køber stempel, så ville jeg sørge for at du køber et stempel med 2 stempelringe, ligesom det stempel som sidder i nu. 2 stempelringe er at foretrække på exc'eren da det fra standard kun er SX 125 som kører med en enkelt stempelring. Når du kører med 1 stempelring vil trækområdet befinde sig i toppen, og det er mere jævnt fordelt med 2 stempelringe(også bundtræk).

    Hvis du skal til at forøge effekten mener jeg ikke at du bør gå direkte og smide penge efter vhm topstykket, jeg havde også smidt en fmf udstødning på og en v-force 3 carbon membran. (er ikke standard på 05.)

    Mvh


  • #3   2. maj 2016 Det er jo bare et spørgsmål om hvilken indsats man bruger i det topstykke..

  • #4   2. maj 2016 Ja men hvis man ønsker at ændre trækket, fx. til mere træk på toppen, så kan du jo bare Købe et stempel med 1 stempelring og en udstødning som har trækket på toppen, men det er ikke engang nødvendigt, du kan bare skifte udstødningen..

    Man kunne selvfølgelig også gå all in og smide VHM toppen på, performance stempel med 1 ring, komplet udstødning, membran, smide PB02 powerblade i indsugningen på karburatoren, k&n filter og så indstille den på rullefelt.

    Jeg tror bare at jeg har erfaret at den nemmeste og billigste måde at ændre effekten til toppen er at købe en anden udstødning med både forrør og dæmper, da det giver en del ekstra effekt, og de forskellige rør har forskelliger trækområder.

    Det er jo heller ikke sikkert at Morten ønsker at optimere sin 125 EXC til det maksimale, men bare ønsker nogle reservedele smiley


  • #5   2. maj 2016 Desuden vil jeg mene at pengene er bedre givet ud ved at få målt cylinderen op mht til ovalitet og stand. Derefter ville jeg give et nyt lag nikasil hvis det er nødvendigt.

  • #6   2. maj 2016 Alt i alt, så kan det nok ikke svare sig at gå igang med en 125´er. Det er så lidt man kan hente for de mange penge det koster.

    Anyway. Mht toppen, så kan du ændre meget med de inserts. Havde et VHM på min 250´er. Det er faktisk billigere end at have en masse udstødninger smiley Et insert koster 45 euro. Der følger 3 med ved køb. Hvad koster 3 udstødninger ikke? smiley


  • #7   3. maj 2016 Det er ikke sikkert at alle har lyst til at ændre mellem 3 forskellige effekter konstant. Jeg var sgu meget glad for min KTM FMF udstødning med shorty potten, den øgede effekten på toppen og var ganske tilfreds. I mit tilfælde ville 3 ikke være nødvendigt, men 1 var fint. Mener bare at du ikke hente så mange kræfter med VHM topstykket hvis du ikke får testet at cylinderen har den optimale kompression og ikke er slidt fx. oval så stempelringene ikke kan holde tæt. Så er det jo ligemeget om VHM stykket vil give dig en højere / lavere kompression. Skal man have VHM topstykke skal man først sikre sig at cylinderen ikke er væsentligt oval eller ujævn, ellers opnår du jo intet. smiley

  • #9   3. maj 2016 smiley smiley ja selvfølgelig skal stempel og cylinder være ok. Ellers kan det ikke svare sig at gøre noget som helst ved noget...
    Har forsøgt at svare samlet på dine svar i denne her tråd, men orker det ikke....Men vil da sige at det er godt med noget erfaring.. Det kræver at man har prøvet lidt cykler og i det her tilfælde også toppe. Så godt du kan dele ud af det..
    Kan konstatere at du lyder til at tro, at jeg er uvidende om emnet eller også taler du forbi mig ubevidst.. Så lad os lukke den her... smiley


  • #10   3. maj 2016 Tak ska i ha, vil ik lave om på effekten, den er sjov nok til de få km jeg køre på hver tur smiley vil bare sørge for den altid er iorden, og at den starter i første hug hvergang, har oplevet at når den er varm ska man træde 3-4 gange i kickstarter, og det må være et tegn på slidt stempel / cylinder. smiley

  • #11   3. maj 2016 Ikke nødvendigvis. Det kan være kabureringen.
    To-takterere er meget følsomme overfor vind, vejr, årstider osv.
    Få dig evt en håndjusterbar skrue til luftskruen.

    Når du skifter stempel så husk at tjekke slør i plejlstangslejet. Den må være helt lidt sideværts slør i plejlstangen, men intet slør på kryds.
    Forbered dig på at cylinder måske skal have en honing og husk at købe rigtig størrelse stempel.
    Tjek at topstykket ikke har kratere indvendigt i "forbrændingsrummet", har det det, så skift det.
    Har den fladhovedet stempel, så skift til et med let buet top. Så får du lidt mere kompression (power). Jeg er 99% sikker på det er plug and play, men google dig evt til det.
    Husk at købe pakningssæt så du kan få stempel plan med cylinder.


  • #12   3. maj 2016 Jeg havde pillet cylinderen af, kunne forestille mig at et nyt stempel samt en omgang nikasil kunne være nødvendigt. Du behøver ikke skille bunden ad, kun cylinder ville jeg gøre. Mener at et standard stempel fra vertex med 2 ringe ville helt fint. At måle cylinder op ordentligt og finde det rigtige stempel er det vigtigste. smiley

    Mvh


  • #13   3. maj 2016 Her har de billig plastik til Ktm.
    http://www.greenlandmx.com/es/f/motos-1/motos-nuevas


  • Ove F
    Ove F Tilmeldt:
    jun 2005

    Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 17
    #14   3. maj 2016 MX Shop i Seden ved Odense.
    De kan noget i værkstedet og har også en hel de isenkram i deres butik.


  • #15   3. maj 2016 for alt i verden så hold dig langt væk fra PROX

    men ellers så vil jeg anbefale dig at hive fat i lars ved mx-life i Horsens

    har handlet der et par gange nu og er kun positivt overrasket over service og priser hos ham

    det er en lille butik med et småt udvalg men han kan sgu skaffe næsten alt inden for et par hverdage


Kommentér på:
Ktm motard dele hvor ?

Annonce