895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Preben L
Preben L
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

DR650 ingen gnist DR650 ingen gnist

Hej
Jeg har erhvervet mig en Suzuki DR650 fra ´90 men uden gnist.
jeg har målt alle spoler, og de ohm værdierne ligger meget tæt på de værdier, som står i manualen. fødespole måler 440 Ohm (280-360 Ohm i manual) trigger spole måler 380 Ohm (180-280 Ohm i maunual).

Er det afgørende vigtigt, at disse værdier ligger inden for "manualens værdier" eller betyder 100 Ohm her og der ikke så meget? (hvilket jeg er blevet fortalt et par steder fra)

Jeg har skiftet tændspolen, da jeg kunne se "udslag" på mit digitale multimeter til den (tog chanchen og gættede på tændspolen var kaput) men ingen gnist.
inden jeg skifter CDI boksen, ville jeg lige høre her i forumet, om nogen har erfaringer med dette.
jeg har læst mig frem til, at lednigerne kan være byttet på eftermonteret trigger spoler (blå og grøn) hvilket jeg har tjekket om var fejlen, men uden held.

Jeg har testet indgangene på CDI boksen i forhold til neutral lampe og støtte fods kontakt.

der er skiftet ensretter, og jeg kan ikke måle output, men det burde vel ikke betyde noget, da den skulle kunne "kører/starte" uden batteri, eller betyder det noget i start øjeblikket?
De tre gule lednigner fra statoren er sat sammen enkeltvis med stik, og kan være byttet rundt. kan det betyde noget?

F... det var mange spørgsmål smiley håber der er nogen der ahr nogle ideer.

skulle der være en i nærheden (bor tæt på Helsingør) som har en fungerende DR650'er jeg kan teste CDI boksen fra/på så giver jeg sgu en omgang, hvis du kigger forbi.

Vh Preben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DR650 ingen gnist
  • #1   27. apr 2016 nu det ikke sådan side benet er slået ud

• Preben L
    Preben L Tilmeldt:
    apr 2016

#2   27. apr 2016 Hej Dennis

Tak for tippet
    jeg har kortsluttet ledningerne fra cdi boksen (=konstant stel), da kontakten til støttebenet er ganske upålidelig smiley
    Er lidt usikker på, om der er en koblings kontakt (i motoren) som jeg ikke er klar over. Har læst om "husk at ta' koblingen", men jeg kan ikke se/finde nogle ledninger (hverken på grebet eller ud af motoren) der skulle indikere at der findes én kontakt
    vh Preben

• #3   28. apr 2016 hmm der må jeg være dig et svar skyldigt men mener ikke den har

• Preben L
    Preben L Tilmeldt:
    apr 2016

#4   22. jun 2016 to
    det var en ny CDI boks det skulle til smiley

vh Preben

Kommentér på:
DR650 ingen gnist

Annonce