{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearing sv1000
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   7. apr 2016 Speedohealer.

  • #2   7. apr 2016 Men af hvilken grund sætter man 43 tænder på istedet for 40.


  • #3   7. apr 2016 for at få en lidt lavere gearing = bedre bundtræk.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   7. apr 2016 Det gør cyklen meget mere frisk at køre på, uden det koster topfart.

    Jeg kørte selv med 44 bagpå på min gamle SV1000.

    Arh... Det ændrer ikke så meget i forhold til bundtræk - kun optræk. smiley


  • #5   7. apr 2016 Hvor mærkbar forskel er der for mig som synes den er lige rigeligt glad for at løfte forhjulet når den får lidt gas.
    Ville det ikke give bedre mening for mig at sætte det rigtige antal tænder på altså nyt Kædekit istedet for at købe speedohealer.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #6   7. apr 2016 Den vil blive mindre glad for at løfte forenden med standard gearing.

  • #7   7. apr 2016 PS. Sajmon har du overvejet at lave et værksted for du har sgu altid svar på lige meget hvad man spørger om.

  • #8   7. apr 2016 Tror det vil passe mig bedre med rigtig gearing og det så er den vej jeg skal gå.
    Så får jeg også et frisk Kædekit på.
    Tak for hjælpen.


  • #9   11. sep 2017 Sajmon. 44t hvordan påvirker det topfart. Og Hva med 130 motor vejs hastighed bliver omd træls høje der?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #10   11. sep 2017 Hvor ofte kører du topfart i længere tid ad gangen? Den vil oftest være upåvirket af det, da den bare trækker samme gear en anelse længere ud før den rammer grænsen.

    Den vil tage ca 10% flere omdrejninger ved samme hastighed som før...


  • #11   11. sep 2017 Kun når jeg bliver udfordret ??nok også mest mellem området jeg er mest bekymret for om den kommer til at himle bare for at gå 140-150. Men med std gearing savner jeg lidt mere baghjuls villighed. Kan se mange mener at 16 42 skulle være idel. Men syntes bare allerede kæde hviler på skinnen. Men er det fordi kæde længde passer bedre eller er det for at undgå vægt med et stor bagtandhjul

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #12   11. sep 2017 Jeg ville ikke skifte fortandhjul, for som du selv nævner, hviler kæden allerede på skinnen.

    17/44 (0,386) giver uendeligt tæt på det samme som 16/42 (0,380) så folk gør det i min optik kun for at undgå at skifte kæde - det skal man nemlig med 17/44 hvis man allerede har 17/40...
    Men jeg har altid bare skiftet til 17/44 når kædekittet alligevel skulle skiftes, og så er det 2 ekstra led man skal have på kæden - det er samme pris.


  • #13   11. sep 2017 Super tak for hjælpen

  • #14   11. sep 2017 Nu har jeg på fornemmelsen at du er ret hård til SV. Vil du mene at man skal ofre en power commander eller bare få den originale ecu flashet. Som jeg forstår det. Så er det kun via PC man kan regulere tæning, men er det det værd? Der kommer den anden gearing på. Åben luft filter kasse. Og komplet anden udstødning

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #15   11. sep 2017 Hvis maskinen har sort stel, kan man få den flashet (05+) - hvis den har gråt stel (04 og 03) kan man ikke.

    Jeg har kun erfaring (gode) med powercommander, og dem jeg har snakket med om flashet ECU, er ikke vildt begejstrede over kørbarheden og gasresponsen de har fået ud af det, omend der var en mærkbar forbedring.

    Det kan der jo være flere årsager til, men en powercommander smider man bare på og henter et map fra nettet - så er den ca 90% så god som den nogensinde bliver.

    Det er nu engang nemmere end at man er tvunget til at få fat i en af de få der kan pille ved den originale ECU, i fald noget ændrer sig ved opsætningen på cyklen.


  • #16   11. sep 2017 Fedt tak igen.

Kommentér på:
Gearing sv1000

Annonce