Gearing sv1000 {{forumTopicSubject}}
Jeg har 43 tænder på bagerste tandhjul og ikke 40 som der står er standard.
Hvad gør det af forskel ud over at mit speedometer ikke passer med farten.
Hvad gør man for at få speedometer til at passe.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 389
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Jeg kørte selv med 44 bagpå på min gamle SV1000.
Arh... Det ændrer ikke så meget i forhold til bundtræk - kun optræk.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Ville det ikke give bedre mening for mig at sætte det rigtige antal tænder på altså nyt Kædekit istedet for at købe speedohealer.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Så får jeg også et frisk Kædekit på.
Tak for hjælpen.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Den vil tage ca 10% flere omdrejninger ved samme hastighed som før...
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
17/44 (0,386) giver uendeligt tæt på det samme som 16/42 (0,380) så folk gør det i min optik kun for at undgå at skifte kæde - det skal man nemlig med 17/44 hvis man allerede har 17/40...
Men jeg har altid bare skiftet til 17/44 når kædekittet alligevel skulle skiftes, og så er det 2 ekstra led man skal have på kæden - det er samme pris.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Jeg har kun erfaring (gode) med powercommander, og dem jeg har snakket med om flashet ECU, er ikke vildt begejstrede over kørbarheden og gasresponsen de har fået ud af det, omend der var en mærkbar forbedring.
Det kan der jo være flere årsager til, men en powercommander smider man bare på og henter et map fra nettet - så er den ca 90% så god som den nogensinde bliver.
Det er nu engang nemmere end at man er tvunget til at få fat i en af de få der kan pille ved den originale ECU, i fald noget ændrer sig ved opsætningen på cyklen.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Gearing sv1000