463 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Benjamin S
Benjamin S
Følger: 23 Emner: 2 Svar: 3

Problemer med elnettet på Suzuki GSX250R, årg 1984 Problemer med elnettet på Suzuki GSX250R, årg 1984

Hej...
Jeg er stødt ind i nogle gevaldige problemer med elnettet på min mc...
Det drejer sig om en Suzuki GSX250R, årg. 1984, som jeg købte i efteråret...
Henover vinteren har jeg foretaget en delvis renovering, og den er næsten klar til syn nu.
Jeg malede motoblokken/cylindrene for et par dage siden, og fik samlet hele cyklen igen - kørte et par prøveture på vejen - og alt spillede 100%. For at varme motorblokken op (for at hærde malingen efter forskrifterne), lod jeg den stå og køre i tomgang - dette gjorde den imidlertid kun nogle få minutter, hvorefter den gik ud!?!?! Efterfølgende kan jeg ikke få strøm/lys i hverken lygter eller instrumenter, ligesom der overhovedet ingen tænding er på...!
Efter gennemgang af kontakter og sikring, fandt jeg til min store skræk ud af, at forrige ejer har skiftet 15 amp. glassikringen ud med et stykke metal!!!!
Nu står jeg så tilbage og frygter, noget er brændt af - jeg aner bare ikke, hvor og hvad jeg skal kigge efter???
Der er som sagt ingen tænding og intet lys i instrumenterne - men positionslyset lyser, når jeg drejer nøglen.... Det er så også det eneste, der sker....!
Jeg har isat en rigtig sikring og givet samtlige multistuk kontaktrens - men er helt på bar bund...
Kan nogen herinde give mig et par gode råd - evt. henvise mig til et værksted/en mekaniker i Århus området, der kan klare det for mig???
På forhånd tak ??
Benjamin Serena

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med elnettet på Suzuki GSX250R, årg 1984
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #1   20. mar 2016 Sidder der en ensretter på sådan en cykel? Hvis ja, så kunne det meget vel være én af årsagerne!

• Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    feb 2016

#2   20. mar 2016 Min viden om el på mc er = 0. Jeg aner ikke hvordan en ensretter ser ud - hvor jeg skal finde den - eller hvordan jeg fejlsøger på den.... Kan du give mig et hint?

• #3   20. mar 2016 Det har ikke noget med ensretteren at gøre da den kun laver vekselstrøm om til jævnstrøm og søger for at lade batteriet.
    Der skal fejlfindes på en tændingbox og så evt nogle ledninger der er smeltet sammen.
    Kan være så meget der er gået galt på en gang og det kan også være en lille dum ting.
    Men ved der nok skal bruges noget tid på en gang udmåling af ledningsnet og evt box.

• #4   20. mar 2016 Ved du hvad der er sat til sikringen du nævner..?
    (15amp på min - ville være hovedsikringen)

Hvis ! Det også er det på din.. må der være en sikringsbox mere et sted..
    Er der nogen sikringer deri der er gået..??

Har du et kort over ledningsnettet, findes oftest bagerst i ejer manualen
    Så kan du bedre overskue at fejl søge..

Følg de farvekoder ledningerne har, hvor sikringen gik, - på lednings kortet.. smiley
    Så finder du Frem til synderen... smiley
    smiley

• Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    feb 2016

#5   21. mar 2016 Jeg har ledt og ledt efter flere sikringer, men kan kun finde den ene, som også jeg mener, må være hovedsikringen... Den sidder i en plastkapsel lige efter batteriet... Har en Haynes manual, hvori jeg heller ikke kan finde andet... ?? Bliver nok nødt til at kaste håndklædet i ringen, og alliere mig med et mc værksted ????
    Tak for de gode råd ??

• #6   21. mar 2016 Ja - Så også lige ledningsnettet..
    Der er kun EN sikring smiley

Første stop derefter er lade relæ og ensretter, så det er nok dem der skal måles på først? smiley

Nå - håber du finder fejlen, en trøst er det jo stumperne ikke koster en bonde gård og du nemt selv kan skifte.. smiley

• Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    feb 2016

#7   21. mar 2016 Jeg siger stort tak til alle Jer, der har været så venlige at give mig gode råd... Det er dog imidlertid ikke lykkedes for mig, selv at finde frem til fejlen - desværre - det rækker mine evner ikke til....
    Jeg har nu kørt min mc på værksted - og overladt problemet til fagfolkene - håber ikke det bliver en alt for beskostelig affære...
    God påske til Jer alle...
    Mvh Benjamin

Kommentér på:
Problemer med elnettet på Suzuki GSX250R, årg 1984

Annonce