1.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Manglende tænding på ´84 XT600 Manglende tænding på ´84 XT600

Hej drenge...

Jeg er den "lykkelige" ejer af en ældre XT600, 43F, der ikke mere kan køre. Den blev for ca. et år siden indkøbt i tyskland, og "overflyttet" til et stel med danske papirer. Derefter kørte den en tid uden problemer, men en dag i efteråret gik den pludselig ud på en kort tur. Derefter var der ikke mere gnist på den.
Efterfølgende er følgende dele udskiftet eller efterset i forbindelse med fejlsøgningen.

Nyt tændrør
Nyt tændkabel
Ny tændspole
"Ny" CDI indkøbt på ebay
Ledningsnet efterset og "omtapet"
Pick-up efterset af Bosch værksted
To forskellige tændingslåse prøvet
Både batteri og "bat-pac" kondensator prøvet
Dødmandsknap testet

Har prøvet at fremtvinge en gnist både med og uden tændrør/tændrørshætte.

Ensretteren er ikke blevet skiftet, men jeg er heller ikke sikker på om den har indflydelse på tændingen. Resten af elnettet fungerer uden problemer.

Jeg har overvejet muligheden af at jeg har købt en defekt CDI på ebay. Er der en måde man kan teste/måle den på??

Er heller ikke helt sikker på målingen af pick-up´en.. Hvis et voltmeter giver udslag, ved brug af kick starteren, når der måles mellem den brune og røde ledning, der går til CDI enheden, er pick-up´en så ok?

Håber der er een der har en go´ idé, da jeg efterhånden er løbet helt tør selv.

På forhånd tak.

Tinus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende tænding på ´84 XT600
  • #1   14. feb 2008 Har du tjekket dine stel ledninger
    Alt hvad der er af stik skil dem ad og sammel igen det lyder som der er en forbindelse som er gået tabt Stel kan det godt være

• #2   15. feb 2008 Har læst, at en enretter godt kan give problemer med manglende tænding, så jeg ville lige tjekke den hvis jeg var dig...

Ellers er det og følge strømmen fra batteriet step by step, og se hvor problemet stopper.... Men kommer der ikke gnist på tændrørrene, så er det tændingssystemet et eller andet sted fejlen skal findes....

• #3   15. feb 2008 Jeg har set problemet ( godtnok på en scooter ) men det er jo samme prensip ... Når lyset var slukket så kunne den starte ! når man så satte parkeringslys på så kunne den tale lidt gas ? da jeg så tendte alt lys så døde den ...!!! det var spendings regolatoren der var defekt ... Det lyder vildt underligt men det er sku ikke en gang en historie .....

• #4   15. feb 2008 Hej igen...

Jeg har fra anden side fået et prej om at det måske er en spole i statoren der er svedet af, så det går jeg efter lige pt. Men mange tak for forslagene...

Mht. til ensretteren har jeg ladet mig fortælle at den er uvæsentlig i forbindelse med tændingsproblemer, da de gamle XT´ere kører med magnettænding. Dvs. at man kan hive stort set alt el af, og skidtet kører fint videre.
    Men hvis det ikke lykkes at finde fejlen i statoren kaster jeg mig nok over ensretteren alligevel... noget skal man jo prøve..:-)

Kommentér på:
Manglende tænding på ´84 XT600

Annonce