{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Theis K
Theis K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Drosling (KBA-nummer) {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Jeg har gået og brugt vinteren på at istandsætte min cykkel, en Kawasaki GPZ500 fra '93, hvilket indebærer et 35kW (48hk) droslingssæt. Dette inversterede jeg i fra Tyskland, nærmere AlphaTechnik, og det var med TÜV-papire. Da jeg så kørte til syn med den, gjorde synsmanden mig til min forbavselse opmærksom på, at der i TÜV-papirene burde stå et KBA-P nummer (Et nummer på det testlaboratorie, der har udført effekt-test på cyklen med det bestemte droslingssæt). Havde så fat i trafikstyrelsen, der kunne fortælle at ikke alle TÜV-steder har denne KBA-anerkendelse ( Kraftfahrt-Bundesamt). som skrevet her:

''Anerkendt prøvningslaboratorium:
Som eksempler på anerkendte prøvningslaboratorier kan nævnes: Teknologisk Institut, Delta Dansk Elektronik Lys & Akustik, Danmarks Tekniske Universitet, Force Technology, TÜV, DEKRA, VTI, UTAC, VITO, RDW og MIRA. Bemærk, at de TÜV- og DEKRA-steder, der kun er »Technische Prüfstelle« (f.eks. benævnt TÜV-station, Testcenter, Niederlassung, Aussenstelle, og eventuelt med »TPnr.«), ikke er anerkendte prøvningslaboratorier. Det skal være TÜV- og DEKRA-prøvningslaboratorier, der er anerkendt af Kraftfahrt-Bundesamt og kendetegnet ved »KBA-P« eller »KBA-E«-nr. (også i Data-erklæringers stempel).''

Håber på at kunne få pengene retur for sættet, men tvivler desværre på at det sker.
Mit spørgsmål går så på, hvor folk har erfaringer med at få droslingssæt fra herhjemme?
Og hvis andre er på udkig efter et sæt til deres cykel, skal i lige være opmærksomme på dette problem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling (KBA-nummer)
  • #1   17. mar 2016 Tror du skal finde dig en anden synsmand... Alphatechnik har jeg selv og jeg har ikke haft problemer, ej heller alle andre jeg har hørt køre med det smiley

• #2   17. mar 2016 Ville også prøve andet sted.
    Jeg havde blot medbragt en en seddel hvorpå der stod hvilke dele der sku til at drosle, som så var signeret af butikken der solgte det i 1999.

• Theis K
    Theis K Tilmeldt:
    maj 2011

#3   17. mar 2016 Det vil da være et forsøg værd smiley
    Jeg ved AlphaTechnik laver mange forskellige drosselsæt, men umiddelbart virker det til der er forskel på hvilke der bliver testet, og af hvilken myndighed.
    Står der i dine TÜV papirer et sådan KBA-E/P nummer? smiley

• #4   17. mar 2016 Havde ingen tuv eller andre godkendelser.
    Hørte i en syshal om de mente det papir var nok inden jeg købte det, og fik mc'en synet i en anden synshal som også godtog det.

Men papiret er 17 år gammel, så måske den går under andre regler? ved ikke.

Men find en anden synshal og prøv igen, evt hør dem ad inden mht dit dokument smiley

profilbillede
  • #5   17. mar 2016 Jeg kan ikke umiddelbart finde noget i min smiley

• Theis K
    Theis K Tilmeldt:
    maj 2011

#6   17. mar 2016 Jeg mener der kom nye bestemmelser maj '14. Men jeg må prøve at ringe lidt rund morgen - tak for hjælpen smiley

• #7   17. mar 2016 De kan jo ikke med et snuptag ulovliggøre alle droslede cykler smiley Find en anden synsmand som ikke går så meget op i de små detaljer.. Så skal du nok få det løst. Hvorfor i alverden også lave et droslingskit som ikke er lovligt. Jeg tror nok at TUV har mere styr over tingene end regeringen, men man ved jo aldrig smiley

• Theis K
    Theis K Tilmeldt:
    maj 2011

#8   17. mar 2016 Jeg er helt enig med dig, problemet er at få overbevist regeringen om at lytte til fagfolk istedet for deres egen lommefilosofi smiley

Kommentér på:
Drosling (KBA-nummer)

Annonce